Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Sirkom to nie tylko reklama

Dodaj do
zakładek
Wersja
do druku
Podaj
dalej
2009-04-04
Aktualizowany 2009-04-21 10:00
Elbląg, Sirkom to nie tylko reklama

Dwanaście wyświetlaczy LCD pojawiło się w autobusach komunikacji miejskiej firmy ALP. - To nie tylko atrakcyjna platforma reklamowa o szerokim kręgu potencjalnych odbiorców, ale również medium, które będzie informowało o zbliżającym się przystanku oraz ważnym obiekcie użyteczności publicznej - tak o systemie Sirkom mówi Michał Rusinowski z Agencji Reklamy Kreatywnej Elit.

Sirkom to bardzo nowoczesna forma reklamy w naszym mieście. Co kryje się za tą nazwą?
     
     - Nie chcemy zarzucać mieszkańców ulotkami, ponieważ ich skuteczność jest coraz mniejsza - mówi Michał Rusinowski, właściciel Agencji Reklamy Kreatywnej Elit . - Pomysł, żeby w środkach komunikacji miejskiej umieścić monitory LCD, zrodził się prawie rok temu. Podobne rozwiązania funkcjonują już za granicą, a od niedawna również w kilkunastu miastach w Polsce.
     
     Projekt nowatorski i autorski
     
     Elbląski projekt jest autorski. Twórcy nie korzystali z gotowych rozwiązań. System został stworzony od podstaw przez trzech inżynierów, absolwentów elbląskiej PWSZ. Reklama różni się jednak od zastosowanych w kraju rozwiązań swoją użytecznością. W połączeniu z systemem nawigacji satelitarnej GPS monitory, za pomocą komunikatów głosowych, będą informowały pasażerów o zbliżającym się przystanku, ważnych miejscach w mieście (np. sąd, Urząd Miejski, ośrodek kultury czy szkoła).
     
     - Sirkom jest całkowicie elbląski i autorski. Dlatego system pozycjonowania przechodzi obecnie fazę testów - wyjaśnia Rusinowski. W Elblągu w pojazdach Autobusowych Linii Prywatnych działa już dwanaście takich nośników LCD na liniach miejskich nr 7, 10, 13, 17, 30 i 31.
     
     - Oprócz reklam jesteśmy otwarci na pomoc w propagowaniu kampanii społecznych organizowanych przez działające w mieście organizacje pozarządowe. Chcemy, aby na wyświetlaczach w autobusach pojawiały się również informacje o ważnych wydarzeniach w mieście, jak koncerty czy spotkania, a także np. informacje instytucji publicznych - dodaje szef ARK Elit.
     
     System przyjazny pasażerom
     
     - Koszty reklamy w autobusach są dużo niższe, a zasięg oddziaływania znacznie większy niż za pośrednictwem innych platform reklamowych. Dodatkowo pasażerowie dla zabicia czasu obserwują monitor, stąd procent odbioru nadawanego przekazu jest bardzo wysoki. Umieszczenie 15-sekundowego spotu na dwunastu zainstalowanych nośnikach to koszt 210 złotych netto tygodniowo – mówi Michał Rusinowski. Spot, odpowiadający wymaganiom technicznym systemu, można wykonać we własnym zakresie lub zamówić bezpośrednio w Agencji Reklamy Kreatywnej Elit.
     
     Może to być animacja, film wideo lub statyczny obraz. Możliwości w tym zakresie są bardzo duże - wyjaśnia Michał Rusinowski. - System działa w oparciu o technologię digital signage, która według badań stanie się jedną z wiodących form reklamy.
     
     Rocznie przewozimy naszymi autobusami około siedmiu milionów pasażerów - mówi Jan Niedziela, prezes Autobusowych Linii Prywatnych. - Jestem zadowolony z tego systemu, jest on bowiem modułowy i będzie go można rozszerzać w zależności od potrzeb. Można na przykład monitorować za jego pomocą położenie autobusu na trasie, zużycie paliwa i inne parametry. Wyświetlacze zainstalowane są w nowoczesnych autobusach Volvo 7700 zasilanych gazem ziemnym.
     
     Jeśli się sprawdzi, będziemy go instalowali w kolejnych pojazdach - zapowiada Jan Niedziela. Zadowolony ze współpracy z elbląskim przewoźnikiem jest także Michał Rusinowski.
     
     - Cieszymy się, że firma ALP nam zaufała i zdecydowała się wprowadzić w swoich pojazdach tak nowoczesną platformę. Jesteśmy zadowoleni tym bardziej, bo jest to rozwiązanie autorskie i w całości elbląskie – podkreśla Michał Rusinowski.
     
     Spoty reklamowe emitowane są bez dźwięku, dlatego system nie jest uciążliwy dla pasażerów. Jednocześnie, dzięki komunikatom głosowym, jest przyjazny dla osób starszych, niedowidzących i niewidomych oraz turystów. Spoty ukazują się w pętli, której czas nie przekroczy 10 minut. Jest to średni czas przejazdu pasażera środków komunikacji miejskiej w Elblągu.
     
     Dodatkowe informacje na temat systemu Sirkom, a także kontakt do Agencji Reklamy Kreatywnej Elit dostępne są na stronie: sirkom.pl .
     
     Istnieje również możliwość przeprowadzenia wzmożonej kampanii promocyjnej, która będzie połączeniem reklamy internetowej na PortElu oraz na nowej platformie reklamowej firmy Elit. Gwarantujemy naszym Klientom skuteczną i atrakcyjną cenowo reklamę.
     
     
-------------------- Artykuł sponsorowany ----------------------
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl