Jak informuje Urząd Miejski w poniedziałek, 13 marca, rozpoczęła się akcja pozimowego sprzątania ulic w mieście. W pierwszej kolejności uprzątnięte zostanie centrum miasta, następnie prace porządkowe będą prowadzone w pozostałych rejonach Elbląga.
- Zgodnie z umową prace związane z pozimowym oczyszczaniem ulic powinny zakończyć się do końca kwietnia 2017r. Realizuje je Konsorcjum firm, lider: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o. w Elblągu, partnerzy: Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Elblągu, Sita Północ Sp. z o.o. w Gdańsku (w ramach umowy 3-letniej zawartej w 2014 roku na Zimowe i letnie utrzymanie dróg w mieście Elblągu) - informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prezydenta.
O tym, żeby posprzątać po zimie na chodnikach przy posesjach prywatnych przypomina również Straż Miejska.
- Przypominamy: Za uprzątnięcie błota, piachu, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników miejskich położonych wzdłuż nieruchomości, niezależnie, czy to jest nieruchomość gruntowa czy budynek odpowiadają właściciele tych nieruchomości, (tj. właściciele, współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne, osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną oraz inne podmioty władające nieruchomością) - informują służby. - Obowiązek taki na w/w właścicieli nakłada ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 j.t.). Nawet w przypadku gdy Konsorcjum udrażnia i częściowo odśnieża chodniki (zwłaszcza na głównych ciągach komunikacyjnych) nie zwalnia to w/w właścicieli z obowiązku systematycznego odśnieżania i usuwania śliskości.
Więcej na ten temat na stronie Urzędu Miejskiego.
O tym, żeby posprzątać po zimie na chodnikach przy posesjach prywatnych przypomina również Straż Miejska.
- Przypominamy: Za uprzątnięcie błota, piachu, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników miejskich położonych wzdłuż nieruchomości, niezależnie, czy to jest nieruchomość gruntowa czy budynek odpowiadają właściciele tych nieruchomości, (tj. właściciele, współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne, osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną oraz inne podmioty władające nieruchomością) - informują służby. - Obowiązek taki na w/w właścicieli nakłada ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 j.t.). Nawet w przypadku gdy Konsorcjum udrażnia i częściowo odśnieża chodniki (zwłaszcza na głównych ciągach komunikacyjnych) nie zwalnia to w/w właścicieli z obowiązku systematycznego odśnieżania i usuwania śliskości.
Więcej na ten temat na stronie Urzędu Miejskiego.
oprac. red.