UWAGA!

Strzeżonego...

 Elbląg, Akcja znakowania rowerów potrwa w Elblągu do końca października
Akcja znakowania rowerów potrwa w Elblągu do końca października

W Elblągu rozpoczyna się akcja znakowania rowerów.

Jak wyjaśnia rzecznik elbląskiej komendy, Alina Zając, znakowanie polega na wybiciu na ramie roweru sześciocyfrowego numeru, zamieszczonego następnie w policyjnej bazie danych, oraz wydaniu specjalnej karty. Jeśli rower zostanie skradziony i odnaleziony np. w czasie próby sprzedaży, jest szansa, że dzięki numerowi wróci do właściciela.
     - Dzielnicowi mają obowiązek sprawdzania w bazie danych wszystkich podejrzanych rowerów - dodaje rzeczniczka.
     Pojazd można będzie oznakować w każdą środę, między godz. 14 a 15, na zapleczu komendy przy ul. Królewieckiej. Oprócz roweru należy ze sobą zabrać dowód tożsamości - legitymację szkolną lub dowód osobisty - i dowód zakupu roweru. Akcja zakończy się z końcem października.
     Zdaniem policji znakowanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony roweru przed kradzieżą. Tylko w ubiegłym roku w Elblągu oznakowano około 700 rowerów.
     - Z naszych obserwacji wynika, że złodzieje rzadziej sięgają po oznakowany rower, bo każda próba usunięcia liczb zostawia ślad - mówi Alina Zając.
     Policja przygotowała także coś dla starszych użytkowników dróg. Pod adresem: www.elblag.kmp.gov.pl  można już znaleźć prawie 100 pytań z testów dla kandydatów na kierowców. Pytania pochodzą z zestawów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, a odpowiedzi zostały sprawdzone przez policjantów z wydziału ruchu drogowego. Serwis będzie rozbudowywany, docelowo ma się w nim znaleźć około 300 pytań.
AJ

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama