Wtorek 17-07-2018, imieniny Anety, Jadwigi, Bogdana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Fontanna Fontanna

Światowy Dzień Konsumenta

Jakby nie patrzeć każdy z nas jest konsumentem „czegoś”. Jedni wydają mniej, inni więcej, każdemu należy się jednak uczciwa cena i konkurencja między przedsiębiorcami, którą powinien gwarantować wolny rynek. Nad prawidłowościami w zawieranych umowach i transakcjach od 15 lat czuwają rzecznicy konsumentów.

Ponad 3 mln udzielonych porad prawnych, ponad 450 tys. interwencji u przedsiębiorców oraz blisko 30 tys. pozwów skierowanych do sądu – to dotychczasowy bilans działalności rzeczników konsumentów. Poza poradami prawnymi, najczęściej zgłaszaliśmy się po pomoc do rzeczników w sprawach zakupu obuwia i odzieży (do 2012 r. ponad 420 tys. porad), sprzętu RTV i AGD (do 2012 r. ponad 238 tys. porad) i elementów wyposażenia mieszkania (do 2012 r. ponad 145 tys. porad). Najwięcej skarg na usługodawców dotyczyło przedsiębiorców telekomunikacyjnych (do 2012 r. ponad 237 tys. porad), usług finansowych (do 2012 r. ponad 141 tys. porad) oraz remontowo-budowlanych (do 2012 r. ponad 119 tys. porad).
     Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, gdzie zgłosić się w razie problemów np. z reklamacją, dziś (15 marca), czyli w Światowy Dzień Konsumenta przypominamy, gdzie można skorzystać bezpłatnej pomocy prawnej. Infolinia konsumencka 800 007 707 działa od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
     
     W Elblągu
     Rzecznicy konsumentów funkcjonują od 1999 roku. Stworzenie tej instytucji było związane z reformą administracyjną, w ramach której powstały powiaty. Obecnie w kraju działa 371 rzeczników konsumentów. Znajdziemy ich w niemal wszystkich starostwach powiatowych i urzędach miejskich miast na prawach powiatu.
     W przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów:
     Miejski Rzecznik Konsumentów – ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56
     Powiatowy Rzecznik Konsumentów – ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27
     
     Źródło: UOKiK
     

mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Trodat
Powrót Do Szkoły
Szkolna Wyprawka
Wyprawka Szkolna