Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 16-12-2017, imieniny Albiny, Zdzisława
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Brak mostku Elewów Brak mostku Elewów

Światowy Dzień Konsumenta

Jakby nie patrzeć każdy z nas jest konsumentem „czegoś”. Jedni wydają mniej, inni więcej, każdemu należy się jednak uczciwa cena i konkurencja między przedsiębiorcami, którą powinien gwarantować wolny rynek. Nad prawidłowościami w zawieranych umowach i transakcjach od 15 lat czuwają rzecznicy konsumentów.

Ponad 3 mln udzielonych porad prawnych, ponad 450 tys. interwencji u przedsiębiorców oraz blisko 30 tys. pozwów skierowanych do sądu – to dotychczasowy bilans działalności rzeczników konsumentów. Poza poradami prawnymi, najczęściej zgłaszaliśmy się po pomoc do rzeczników w sprawach zakupu obuwia i odzieży (do 2012 r. ponad 420 tys. porad), sprzętu RTV i AGD (do 2012 r. ponad 238 tys. porad) i elementów wyposażenia mieszkania (do 2012 r. ponad 145 tys. porad). Najwięcej skarg na usługodawców dotyczyło przedsiębiorców telekomunikacyjnych (do 2012 r. ponad 237 tys. porad), usług finansowych (do 2012 r. ponad 141 tys. porad) oraz remontowo-budowlanych (do 2012 r. ponad 119 tys. porad).
     Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, gdzie zgłosić się w razie problemów np. z reklamacją, dziś (15 marca), czyli w Światowy Dzień Konsumenta przypominamy, gdzie można skorzystać bezpłatnej pomocy prawnej. Infolinia konsumencka 800 007 707 działa od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
     
     W Elblągu
     Rzecznicy konsumentów funkcjonują od 1999 roku. Stworzenie tej instytucji było związane z reformą administracyjną, w ramach której powstały powiaty. Obecnie w kraju działa 371 rzeczników konsumentów. Znajdziemy ich w niemal wszystkich starostwach powiatowych i urzędach miejskich miast na prawach powiatu.
     W przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów:
     Miejski Rzecznik Konsumentów – ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56
     Powiatowy Rzecznik Konsumentów – ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27
     
     Źródło: UOKiK
     

mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama