Piątek 16-11-2018, imieniny Małgorzaty, Gertrudy
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Toyota Auris - kompakt i kombi z trzema napędami do wyboru

 

Silnik benzynowy, diesla, czy napęd hybrydowy - w niewielu samochodach sprzedawanych w Polsce jest dostępna tak duża różnorodność napędowa. Jednym z nielicznych wyjątków jest Toyota Auris, czyli pierwszy samochód kompaktowy, wykorzystujący trzy rodzaje jednostek napędowych. Wersja po liftingu trafiła w lipcu do salonów z jeszcze bogatszą gamą silników. Zobacz więcej zdjęć. 

Silniki benzynowe i wysokoprężne
     Zupełną nowością w ofercie Aurisa jest czterocylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Dzięki turbosprężarce, z pojemności skokowej 1.2 l osiąga aż 116 KM mocy i prędkość maksymalną 200 km/h. Aurisowi z nowym silnikiem wystarczy 10,1 s, by rozpędzić się do 100 km/h. Świetne osiągi idą w parze z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo - wystarczy tylko 4.6 l/100 km. Wszystko za sprawą najbardziej innowacyjnej konstrukcji tej jednostki, którą od podstaw opracowali inżynierowie Toyoty w Japonii. Gwarantuje to bezproblemową eksploatację przez lata.
     Jeżeli jednak ktoś preferuje silniki bez turbiny, może wybierać między równie dynamiczną jednostką 1.6, a mniejszą i oszczędniejszą 1.33 - obie skonstruowane w technologii Valvematic. Przy okazji modernizacji modelu, silniki 1.6 i 1.33 zostały udoskonalone, dzięki czemu spełniają wyśrubowaną normę emisji spalin Euro 6.
     Zwolenników diesli ucieszą na pewno dwie nowe jednostki wysokoprężne - bardziej oszczędne od poprzedników, charakteryzują się wysoką kulturą pracy i większą trwałością. Z tego powodu rzadziej muszą podlegać przeglądom. Mocniejszy 1.6 D-4D, rozwijający 112 KM, przyspiesza do setki w 10,5 s. Niewielkie zużycie paliwa zawdzięcza m.in. systemowi Start-Stop. Jeszcze lepiej pod względem oszczędności wypada silnik 1.4 D-4D, który zużywa poniżej 4 l/100 km.
     
     Napęd hybrydowy

 

 Na szczycie drabiny napędowej Aurisa stoi hybryda, czyli połączenie silnika benzynowego z elektrycznym. Jest nie tylko najbardziej wyrafinowanym systemem pod maską pojazdu, ale także najbardziej oszczędnym i – jak wynika z raportów jakości – absolutnie bezproblemowym w eksploatacji. Nieprzypadkowo samochody hybrydowe Toyoty zajmują najwyższe miejsca w rankingach niezawodności. W konstrukcji tego napędu nie ma części potencjalnie awaryjnych, takich jak tradycyjne sprzęgło, alternator, filtry DPF itp.
     Z punktu widzenia kierowcy, zasadę działania hybrydy można ująć w jednym zdaniu — im więcej hamujesz, tym więcej oszczędzasz. Zupełnie odwrotnie niż w zwykłym samochodzie. Dlatego najwięcej oszczędności przynosi jazda hybrydą po mieście. Czerwone światło co 2 minuty, korki, przejścia dla pieszych - skąd my to znamy? Dla zwykłego samochodu benzynowego może to oznaczać zużycie nawet kilkunastu litrów paliwa na każde 100 km, dla diesla (obok większego spalania) także ciągłe awarie filtra cząstek stałych i innych części. Hybryda tylko korzysta na częstym hamowaniu, a wraz z nią - portfel kierowcy.
     
     Więcej informacji na stronie www.toyota-knedler.com.pl
     
     

---------Reklama--------
,
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl