Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Tramwaje zastąpią autobusy

Naszym obowiązkiem jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb elblążan w komunikacji. Od nowego roku wprowadzone więc będą zmiany w rozkładach jazdy autobusów - mówi Lechosław Bartosik, dyrektor spółki Zakład Komunikacji Miejskiej. Rozmawia z nim Andrzej Minkiewicz.

Andrzej Minkiewicz: Jakie założenia przyjęto przy ustalaniu rozkładów jazdy autobusów i zmian w przebiegu ich tras?
     Lechosław Bartosik: Założeń było kilka. Pierwsze to takie dostosowanie przebiegu tras linii autobusowych, aby w nowej sytuacji w trakcji tramwajowej one się nadmiernie nie pokrywały. Drugie to względy ekologiczne, które przemawiają na korzyść tramwajów, a trzecie - o czym nie zapominamy - to limitowane środki finansowe, którymi dysponujemy.
     
     Czy wprowadzane zmiany były konsultowane z zainteresowanymi przedsiębiorstwami, prowadzono społeczne sondaże w tej sprawie?
     Przygotowania do zmian trwały wiele miesięcy. Tradycyjnie w takich sytuacjach korzystamy z zasobu informacji zbieranych na bieżąco. Dysponujemy dużym zasobem takiej wiedzy. Przeważają informacje indywidualne, ale to z nich tworzy się pewien obraz sugerujący kierunki zmian. Są także informacje z firm i instytucji. Chciałbym jednak dodać, że w tym ostatnim przypadku nie wszystkie firmy przekazały nam swoje stanowiska.
     
     Jeśli będą interwencje sugerujące potrzebę kolejnych zmian, to do nich dojdzie?
     Potrzeba dwóch-trzech miesięcy do obserwacji skutków wprowadzonych zmian. Nas interesuje, w jakim stopniu pasażerowie korzystający dotychczas z autobusów będą skłonni przesiąść się do tramwajów. Zakładam, że w marcu, kwietniu przyszłego roku dokonamy kompleksowych badań napełnień pojazdów oraz kierunków potoków pasażerskich, jakie ukształtują się po wprowadzonych zmianach. I to będzie podstawą do ewentualnego dokonania kolejnych zmian.
     
     
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a czy byly brane pod uwage opinie mieszkancow? Moze warto by bylo przedstawic projekt np. w internecie, i poznac zdanie, lub sugestie osob ktore korzystaja z komunikacji?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pasazer(2006-12-28)
  • Cenę biletów obniżyć a będzie więcej ludzi jeździło autobusami i tramwajami bo teraz jeżdżą puste.Czasami warto coś obniżyć żeby zyskać.Bilet maksymalnie powinien kosztować 1zł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Kobi(2006-12-28)
  • Na Ogólnej nie będzie 7, 14, 19 ....no ale za to sa stare tramwaje, bo te nowe już nie jeżdżą ....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    etop(2006-12-28)
  • etop jestes nienormalny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-12-28)
  • www.zkm.elblag.com.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-12-28)
  • etop - nie tylko osiedle Nad Jarem nie będzie miało linii 19, bo ruszać ona będzie tak żeby również nikt z Zawady nie wsiadał do niej. Linia jak widmo pędzić (sic!) będzie opłotkami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mmuull(2006-12-28)
  • Po otwarciu linii tramwajowej nad Jarem napełnienie tramwajów bardzo wzrosło, mmuull własnie o to chodzi aby autobusy jeździły opłotkami, a tramwaje głównymi ulicami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-12-28)
  • wzrosło?. hypernową jak otworzyli to niemożna było zaparkowaćw promieniu kilomera, ani się wcisnąć do środka... A NOWYCH TRAMWAJÓW JAK NIE BYŁO TAK NIE MA NA ULICACH
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    JAAAAAAAAAA(2006-12-28)
  • Czym z nad Jaru dojedziemy na Nowodworską?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Kilka(2006-12-28)
  • kolejne zmiany sa koneczne. bo jak ludzie z zakanalu i bielnika maja sie dostac np na płk. dąbka, czy bema? wczesniej wsiedli w 14 lub 15 i dojechali wszedzie a od 1 stycznia albo 14 do placu slowianskiego i dalej tramwajem (duze koszty dla tych ktorzy nie maja biletow miesiecznych) albo na pieszo do placu slowianskeigo i wtedy w tramwaj. ale kogo to obchodzi. a jak z zakanalu mam sie dostac do stanbora? teraz wsiadam w 15 i jade do pracy. jak najbardziej jest tu aktualne haslo: A TO POLSKA WŁASNIE!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zakanalak(2006-12-28)
  • To może ktoś z ZKM w koncu wyjaśni dlaczego nowe tramwaje nie jeżdzą ?....a może Portel się dowie .????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    :(2006-12-28)
  • w Turkmenistanie nie dowiesz się dlaczego tramwaje nie jeżdżą bo to tajemnica państwowa, dziennikaryz nie interesuje taka sprawa, bo oni robią to na co im elblągpasza pozwala, a na tramwaje jak widać nie pozwala,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    turkmenistan(2006-12-28)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Czytnik kart kryptograficznych
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata
Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok (bez czytnika)
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata (bez czytnika)