Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 21-08-2017, imieniny Kazimiery, Joanny
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Jeszcze trochę lata. Jeszcze trochę lata.

Urzędnicy się przeprowadzą

 
Elbląg, Urzędnicy się przeprowadzą Do tego budynku przeprowadzą się urzędnicy (fot. AD)
Rek

Dotychczas porozrzucane po całym mieście departamenty Urzędu Miejskiego i miejskie instytucje będą znajdowały się w jednym miejscu. W kupionym od firmy ubezpieczeniowej budynku przy ul. Trybunalskiej mają się znaleźć m.in. Zarząd Budynków Komunalnych i Departament Świadczeń Rodzinnych.

Główną siedziba Urzędu Miejskiego jest budynek poniemieckiego gimnazjum przy ul. Łączności. Ale niektóre departamenty ratusza i instytucje miejsce porozrzucane są po całym mieście. Co ma swoje dobre i złe strony.
     Urzędnicy stwierdzili jednak, że wady takiego rozwiązania przewyższają korzyści. Miasto za 1,3 mln zł kupiło od firmy ubezpieczeniowej budynki przy ul. Trybunalskiej 7. Mają tam zostać przeniesione Departament Świadczeń Rodzinnych, Referat Zdrowia i Spraw Społecznych, Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Zarząd Budynków Komunalnych.
     Najpierw jednak potrzebny jest remont zakupionych kamienic. W tym roku miasto chce pozyskać dokumentację projektowo – kosztorysową. Został już ogłoszony konkurs na jej wykonanie. Oferty można składać do 30 listopada.
     Budynki czeka duży remont. Odwilgocenia i usunięcia przyczyn zalewania wymagają piwnice, gdzie ma się mieścić archiwum poszczególnych komórek UM. Przebudowane mają być wnętrza budynku, od piwnic do czwartego pietra, włącznie z wybudowaniem ośmiu stanowisk na parterze przeznaczonych do bezpośredniej obsługi mieszkańców. Zmodernizowane mają być sieci instalacyjne, naprawione posadzki (tam, gdzie będzie taka potrzeba) i docieplony dach. Niezbędny będzie również montaż instalacji odgromowej i systemu przeciwpożarowego. Na pytanie, jakie dokładnie prace będą musiały być wykonane odpowie dokumentacja projektowo – kosztorysowa.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama