Sobota 22-09-2018, imieniny Tomasza, Maurycego
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Mistrz parkowania :d Mistrz parkowania :d

W kolejce do końca września

 
Elbląg, W kolejce do końca września Tak jest na dworcu PKP codziennie (fot. MS, archiwum portEl.pl)
Rek

Koszmar pasażerów kolei trwa, stoją w kolejce do jedynej czynnej kasy kolejowej w Elblągu nawet godzinę. I przypominają sobie czasy, kiedy stało się za wołowiną z kością u rzeźnika. A władze wojewódzkie, odpowiadające za transport kolejowy, całą odpowiedzialność spychają na kolejowe spółki.

W Elblągu na dworcu kolejowym jest czynna tylko jedna kasa biletowa, przez co tworzą się gigantyczne kolejki chętnych do kupna biletów. Spółki kolejowe problemu nie widzą i każą czekać, aż po wakacjach uruchomią dodatkową kasę biletową. Ewentualnie odsyłają podróżnych do zakupów w internecie lub w aplikacjach mobilnych. 
     Pozostało nam więć zwrócić uwagę na sytuację właścicielom spółek kolejowych, które kasy prowadzą. Współwłaścicielem Polregio jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.Ale co kogo w Olsztynie interesuje kolej w Elblągu? Przynajmniej takie można odnieść wrażenie, czytaj naszą korespondencję z urzędem. Główny specjalista w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie skontaktował się z Przewozami Regionalnymi w Warszawie i w sprawie kasy w Elblągu uzyskał następującą informację: „Ponowne uruchomienie drugiej kasy nastąpi po rozstrzygnięciu przetargu i wyłonieniu firmy do obsługi okienka kasowego, tj. najpóźniej do końca września 2018 r.” – napisała Jolanta Kaczyńska, główny specjalista w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie.
     Z kolei właścicielem spółki PKP Intercity jest Skarb Państwa reprezentowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Przedstawicielem rządu w terenie jest wojewoda. Napisaliśmy więc maila do Urzędu Wojewódzkiego z opisem sytuacji. Nie liczyliśmy na wiele: np. na interwencję wojewody w ministerstwie w sprawie np. ustawienia biletomatów. Urzędnicy poszli jednak po linii najmniejszego oporu.
     -„Szanowny panie redaktorze, nie jest to w gestii wojewody. Spółki PKP są samodzielnymi podmiotami gospodarczymi. Proszę wybaczyć, ale muszę Pana odesłać do PKP PLK, bądź kolei regionalnych. Poza tym, zawsze przecież bilet można kupić u konduktora”– odpisała nam Bożena Ulewicz, rzecznik prasowy wojewody warmińsko-mazurskiego.
     W sumie można by zlikwidować i tę jedną działającą kasę w Elblągu. Bilet przecież można kupić o konduktora albo w salonie prasowym (na ul. Chełmońskiego, albo w CH „Ogrody”. Jest XXI wiek i świat idzie naprzód. Są jeszcze inne możliwości (jak zapewnia główny specjalista z urzędu marszałkowskiego): aplikacje mobilne SkyCash i serwis Bilcom2.
     Interwencję w sprawie kas podjął również prezydent Elbląga. - Mimo że to nie moje kompetencje, wystąpiłem do dyrektor Przewozów Regionalnych o podjęcie działań w sprawie kas. Ta sytuacja w sezonie turystycznym ma wpływ na odbiór naszego miasta na zewnątrz – mówi Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
     - Ja jestem z tego pokolenia, dla którego telefon służy do dzwonienia. Jak chcę kupić chleb, to idę do sklepu, a jak chcę kupić bilet to idę na dworzec. Czy to jest takie skomplikowane? - tak odpowiedzi urzędników komentował pan Kazimierz, stojący w kolejce po bilet.
     Na biletomaty pan Kazimierz jak i inni pasażerowie się nie doczekają...
     

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne GIANFRANCO FERRE
OKOWOKO s.c.
Bezpłatne badanie wzroku
Okulary korekcyjne EVA MINGE