Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 02-12-2016, imieniny Pauliny, Piotra
 
Rek

UWAGA!

W Senacie o Zalewie

Dorota Arciszewska-Mielewczyk, senator RP z okręgu gdańskiego, wygłosiła w Senacie oświadczenie w którym postuluje pilne podpisanie nowej umowy między Polską i Rosją regulującej żeglugę na Zalewie Wiślanym i przekopanie kanału przez Mierzeję Wiślaną.

Oto treść oświadczenia:
     „Ruch statków na Zalewie Wiślanym został wstrzymany 7 maja 2006 r. przez rosyjską straż graniczną i do dnia dzisiejszego nie został wznowiony. Pragnę zauważyć, iż w ciągu ostatnich trzech lat taka sytuacja ma miejsce już po raz czwarty i w sposób istotny godzi w interesy strony polskiej. Zwracam się z zapytaniem, na jakim etapie znajdują się negocjację (i czy w ogóle się toczą) w sprawie podpisania nowej umowy między Polską i Rosją regulującej żeglugę na Zalewie Wiślanym?
     Polska nie może sobie pozwolić na takie traktowanie ze strony Rosji. Chcemy z Rosją współpracować i rozwijać dobrosąsiedzkie i przyjazne stosunki, jednak w pierwszej kolejności musimy patrzeć na własny interes. Dlatego też powinniśmy poważnie rozważyć alternatywne rozwiązanie tj. budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną, tak, aby umożliwić swobodny dostęp Polski do Morza Bałtyckiego na tym obszarze?”
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jestem za przekopaniem mierzei ,to byc albo nie byc Elblaga i nie tylko,nie ma sie nad czym zastanawiać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    alfik45(2006-05-28)
  • Bez przesady, że to być albo nie być Elbląga..ale jest jeszcze jedna kwestia przekopu Mierzei..Krynica od dawna stara się o statut uzdrowiska, ponieważ panuje tam specjalny mikroklimat no i są źródła soilanki, czy czegoś tam - nie pamiętam dokłądnie..pytanie brzmi - czy były robione badania, czy przekop nie wpłynie negatywnie na tamtejsze środowisko? bo to chyba też dość ważne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sum(2006-05-28)
  • Przepraszam jak rozumiem i jest mi wiadomo przez okres poprzedzający blokadę Zalewu nie wpływały żadne statki! Jeśli na to miast jest prawdą to na co powołują się nasi bardzo dobrze „poinformowani” obywatele( a jest ich wielu na tym portalu) że Rosjanie chcą handlować z nami drogą wodną to przecież nie będą blokować sami sobie drogi !Dlaczego publicznie nie podano do informacji propozycji umowy którą nie chcą zaakceptować Rosjanie oraz jaka jest ich propozycja za kończenia konfliktu? To jakaś fantazja iście Lemowska aby przekopać Mierzeję i łudzić się ,że do Portu w Elblągu będą cumować statki morskie. Bo po co ? Zalew Wiślany powinien być wykorzystany w celach turystycznych ponieważ walory krajobrazowe są przepiękne i nie powtarzalne Mierzeja Wiślana, Zalew Wiślany i Wysoczyzna to dobro naturalne o które trzeba zadbać a profity będą olbrzymie Najważniejsza jest czystość wody Zalewu a, powstaną kurorty w Nabrzeżu , Suchaczu ,Tolkmicku, Fromborku, oraz.....Piaskach.. Będą przyjeżdzać ludzie a więc ile dziedzin handlu oraz przemysłu może zostać pobudzonych do życia z obecnego marazmu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Dariusz Babojć(2006-05-28)
  • robiac taki przekop napewno natrafiono by na spore ilosci busztynu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    no(2006-05-28)
  • Według mnie twierdzenie, że przekop to być albo nie być dla Elbląga, to jednak mała przesada, ale jest to rzeczywiście bardzo ważne zagadnienie i należy stworzyć lobby na rzecz takiego rozwiązania. Chodzi tu o dwie kwestie: rozwój handlu oraz bezcenną, choć prozaiczną - wolność. Ale zanim w przypływie lokalnego patriotyzmu złapiemy za łopaty konieczne jest dokładne zbadanie, jak przekop wpłynie na środowisko naturalne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jesiotr(2006-05-28)
  • Brawo Pani senator tak trzymac.Nie możemy ciagle być uzaleznieni od sowieckich kaprysów.Przekopać mierzeje końiecznie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    portowiec(2006-05-28)
  • sam mogie zaczonć kopać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wykfalifikowany robotnik(2006-05-28)
  • Nie bardzo jesteś wykwalifikowany jesli nie wiesz jak się pisze zacząć!!Najpierw przekop ogródek babci!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    X-men(2006-05-28)
  • MOJ BOZE I ZNOWU MIERZEJA I KANAL W SENACIE. BZDURA KOMPLETNA TAK JAK W TRAWIACIE. STOP - PARANOII--- LOGIGA ZWYCEZY MAM TA NADZIEJE DROGI MOJ BRACIE
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-05-28)
  • moi drodzy kochani elblazanie, pisze krotko, by zaoszczedzic waszego i swojego czasu w sprawie portu i mierzeii wislanej.jako byly elblazanin zamieszkujacy obecnie w dalekij australii moge stwirdzic autorytatywnie,iz budowa, czy rozbudowa portu w elblagu oraz ewentualny przekop mierzei wislanej sa na warunki mokro-regionu kompletnie nie uzasadnione.porazajacy i przerazajacy jest dla mnie fakt iz decydenci wtej sprawie ignoruja fakt ,iz polska flota przestaje istniec na rynkach swiatowych. jest to zjawisko wieloletniej degradacji polskiej floty.sa to smutne karty polskiego przemyslu stoczniwwego. moze nie wszystkim widomo- ze polskie linie oceaniczne jeszcze kilkanascie lat temu --obslugiwalo--154- jednostki plywajace, by z kazdm rokim liczby te drastycznie malaly . byl to oczywiscie efekt zmian jakie dokonywaly sie w polsce.obecnie polska flota dysponuje zaledwie kilkoma jednostkami plywajacymi co stwia nas w dalekim ogonku switowego przemyslu stoczniwego. i lza sie w oku kreci ze kidys jeszcze wydawaloby sie tak niedawno bylismy prawie liderami(ii i iv miejsce w swiatowym przemysle stoczniowym .dzis polskie stocznie w gdansku gdyni czy szczecinie spadly z pirwszej do trzecij a nawet czwartej ligi. w portyach tych zamarl ruch, przestaly byc one atrakcyjne dla przewoznikow i armatorow dzis porty w gdansku ,gdyni czy szczecinie robia wszystko by wydostac sie z dolka lecz droga to kreta i zawila. a jak w tym wszystkim postrzegac port elblaski??---
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-05-28)
  • Przekopać mierzeję!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ŁOPATA(2006-05-28)
  • o ile wiem nowa pani minuister spraw zagraniczncych stwierdziła, ze maowa na Zalewie Wiślanym to problem lokalny a nie międzynarosowy. Taqk więc zdaje mi się, że problem "blokady" wynika z naszej, polskiej strony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Karol(2006-05-28)
Reklama