UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Chętnie zrobię zakłady z entuzjastami przekopania zalewu, dojdę do wielkich pieniędzy. To jest temat do dyskusji, nie do realizacji, przekonacie się.Politycy szukają poklasku, widać to w Solidarności, Kozłowski to jest osoba która pokrzykuje, a co robi?, nic,nic i jeszcze raz nic.
  • kopiąc ten kanał przez mierzeję to trzeba będzie uważać, żeby nie zagłęboko bo cała woda nam przecieknie i co wtedy zrobimy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    burmistrz skowronek (mierzeja)(2006-05-28)
  • Bobojć: Jakieś trzy tygodnie temu cumował statek morski!
  • Słowa, słowa, słowa. Czas na czyny. Na konferencji poświęconej Kanałowi rok temu byli przedstawiciele trzech ministerstw, marszałków województw, lokalnych samorządów, naukowców i zainteresowanych tematem podmiotów. I co z tego? Idea nie ma gospodarza. A czas ucieka., Uciekają kolejne projekty Europejskie i nie przybywa w regionie miejsc pracy. A my gadu, gadu wtedy, gdy Rosjanie coś namieszają. A co do obaw pana Dariusz.Cieśnina w Baltijsku ma ponad 500 m szerokości i jest bardzo głęboka. I nie ma to specjalnie wpływu na ekologię zalewu.. Kanał w Skowronkach będzie miał +- 50m. Badania przeprowadzone do tej pory nie wykazały negatywnego oddziaływania na środowisko. I do tej pory nie trafiłem na żadne poważne argumenty obalające sens budowy kanału. W połączeniu z Kanałem Elbląskim, Truso i zagospodarowanym Wzniesieniem Elbląskim daje produkt turystyczny klasy światowej (+ Malbork i Frombork) Myślę, że należałoby przeprowadzić jeszcze poważną analizę ekonomiczno – społeczną, wpływu inwestycji na rozwój regionu nadzalewowego i regionu Kanału Elbląskiego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W.Ławrynowicz(2006-05-28)
  • Moim zdaniem turystyka jest ogromną szansa tego regionu. Potraktowana kompleksowo i wspierana przez władzę wszystkich szczebli jest wstanie w wyjątkowo krótkim czasie wygenerować mnóstwo miejsc pracy. Tylko pora przestać mówić o turystyce, pora działać. Turystyka to biznes. To gałąź gospodarki mogąca napędzać koniunkturę. Kanał przez mierzeję otworzy Elbląg, Tolkmicko,Frombork, Kadyny itd. na setki, tysiące jachtów i jachtów motorowych ze Szwecji,Dani,Niemiec czy Finlandii.(W Szwecji jest więcej jachtów niż samochodów) Oni spływali już cały Bałtyk. Tu jeszcze nie byli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W.Ławrynowicz(2006-05-28)
  • Jak chcą przez Mierzeję przedostać się nad Zatokę Gdańską to dla uatrakcyjnienia niech zrobią pochylnię taką jak na BUCZYŃCU! Zalew oczyścić dla turystyki wpuścić morświny i foki!(jeżdzą do Bialowieży oglądać Żubry przyjada oglądać nasze" delfiny" i foki ) Z CAŁEJ EUROPY!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz Babojć(2006-05-29)
  • i znów jak fale na zalewie wraca temat przekpou, i znów powracają Ci, którzy te idee głoszą, i do nich kilka uwag. !. Budowa kanału nie jest przedsięwzięciem charytatywnym, społecznym, hobbistycznym lecz normalną działalnością gospodarczą i podlega prawom ekonomii, czyli mósi sie opłacać, bo jeśli nie to po co zadawać sobie trud. Nie jestem przeciwny budowie przekopu, tym niech martwią sie ekolodzy i znawczy ekosystemow, natomiast przeciwny jestem formie. Nie przekonują mnie populistyczne hasła, że "jest wstanie w wyjątkowo krótkim czasie wygenerować mnóstwo miejsc pracy" oraz "Kanał przez mierzeję otworzy Elbląg, Tolkmicko,Frombork, Kadyny itd. na setki, tysiące jachtów i jachtów motorowych ze Szwecji,Dani,Niemiec czy Finlandii". Nie znam nikogo kto otwierałby biznes po to by "tworzyć miejsca pracy", a nie po to by zarobić. Uważam, że skoro jest to taki dobry interes dla przedsiębiorców z branzy turystycznej i to oni mają czerpać z niego korzyści to niech ten biznes finansują. Ale wszyscy Ci, tak mocno przekonani o konieczności tej inwestycji chcą budować ją nie za swoje lecz za wspólne (czyli też moje) pieniądze. I temu sie sprzeciwiam, ja nie mam w tym żadnego interesu.
  • Pion ty może póki co interesu w tym mieć nie będziesz, ale być może twoje dzieci bedą miały...A jak się martwisz tak o swoje pieniądze to spójrz na jak czasmi śmieszne rzeczy są wydawane przez naszych władczych polityków. A przy dobrym projekcie (co sie u nas rzadko zdarza niestety) Unia może współfinansować tą inwestycje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    i to tyle...(2006-05-29)
  • PPULIZM, POPULIZM, POPULIZM . jAKI ZYSK I KIEDY? To będzie robota na 50 lat znając nasze realia .Nie ma co się denerwować do tego nigdy nie dojdzie!!
  • Nasze dzieci odczują korzyść z tej inwestycji???? Już to mówiono naszym rodzicom!!!! A teraz mają po 600zł renty i nie starcza na czynsz!
  • Trochę się powtarzam, ale my Elblążanie o budowie Truso mówimy od 22 lat.W Pruszczu Gdańskim 3 lata temu odkryto ślady osady z okresu wpływów rzymskich. I już zdobyli pieniądze z funduszy europejskich i robią przetargi na wykonanie obiektu(faktorii rzymskiej). To samo jest z przekopem. Jak powiemy, że się nie uda to się nie uda – proste. Jak nie postawimy poważnie na rozwój „przemysłu” turystycznego, to, jaki jest inny pomysł na rozwój naszego regionu? Na to by mieszkańcy nie wyjeżdżali za praca. Jedno miejsce pracy w turystyce procentuje 4 innymi. MA KTOŚ LEPSZY POMYSŁ NA NOWE REALNE MIEJSCA PRACY?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W.Ławrynowicz(2006-05-30)
  • MAM LEPSZY I SZYBSZY SPOSÓB NA STWORZENIE MIEJSC PRACY - WYSTARCZY ZASTĄPIĆ TRAMWAJE RYKSZAMI (1 TRWMWAJ JAKIEŚ 10 RYKSZ, SAMOCHODY CIĘŻAROWE-TACZKAMI, DŹWIGI TRAGARZAMI ITD), , tylko czy o to chodzi? Zgadzam się, że rejon zalewu w tym Elbląg powinien upatrywać swojego rozwoju w turystyce. Pragne zwrócić uwage na słowo rozwój - co rozumiem jako bogacenie się. Chcemy sie bogacić, a powstawanie miejsc pracy jest tylko objawem bogactwa. Jednak bogacenie się polega na trozsądnym gospodarowaniu, a nie podążaniu za mitami, inaczej zafundujemy sobie kolejną fabrykę osocza która powstała ze szczytnych ideii a nie z rachunku ekonomicznego. Zgadzam się, że okolice zalewu i Elbląg powinny upatrywać swego rozwoju w turystyce, pozostawiłbym jednak działania gospodarcze biznesmenom. Jeżeli dotąd nie powstałoTruso to znak, że nie ma chętnych do zainwestowania w to przedsięwzięcie bo inna dzialalność lepiej sie opłaca i nie ma nad czym biadolić. Zamiast tego wybierzmy sie do Kadyn, Stegny i dajmy zarobić tym którzy nie czekając na łaskę z nieba (czytaj budżetu) zainwestowali swoje pieniądze w turystykę. A wszystkim życzę dużo słońca.
Reklama