UWAGA!

We wrześniu wielka konferencja o Mierzei

Wydział V Nauk o Ziemi Gdańskiego Towarzystwa Naukowego przy współudziale Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Komitetu Badań Morza PAN organizują w dniach 21-22 września w Gdyni konferencję naukową „Perspektywy zrównoważonego rozwoju Mierzei Wiślanej Mierzeja 2006”.

Mierzeja Wiślana jest, obok Półwyspu Helskiego, jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów turystycznych na polskim wybrzeżu. Turystyka stanowi ważne źródło dochodów jej mieszkańców.
     Zamiarem organizatorów konferencji jest skupienie uwagi grona ludzi nauki, a także władz lokalnych na problemach obecnie nurtujących mieszkańców Mierzei, przedstawienie prognozy zmian w środowisku, mogących wystąpić w efekcie procesów naturalnych lub też przyjęcia określonych rozwiązań gospodarczych i technicznych. Naczelnym zadaniem winno być sformułowanie opinii odnośnie realizacji możliwych do zaakceptowania planów rozwoju Mierzei Wiślanej i Zalewu, łącznie z koncepcją wykopania przekopu.
     Poinformował nas o tym nasz czytelnik Dariusz Babojć.
     
PD

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Czyli znowu zamiast dzałać czyli przekopać mierzeję, skończy się na gadaniu o mierzeji :( a Elbląg będzie skazany na humory Rosjan, którzy robią co chcą :(
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Generallo(2006-05-21)
  • Teraz to w Gdyni gadają o Mierzei, i pewnie tak będzie jak mówisz Generallo będą tylko gadać, szkoda że Elbląg stracił takie tereny i został na takim zadupiu, dużo by zmienił przekop Mierzei, do cywilizacji nam jeszcze daleko...
  • Na przekopie skorzystają prawie wyłącznie właściciele nieruchomości do wynajęcia i usługodawcy. A raczej wątpię, żeby turystyka rozwinęła się na tyle, aby miało to wpływ na przeciętnego mieszkańca regionu. A zatem, drodzy Elblążanie, wybierajcie, czy chcecie nabijać kabzę kolejnym pensjonatom i hotelom, który to rynek jest zdominowany przez zagraniczy kapitał, czy raczej wolicie jak co roku w sezonie wyjechać na swoją ulubiną plażę na mierzei unikając zatłoczenia turystów (szczególnie grubych Niemców ;) przekraczającego ilość 1 osobnika na metr kw.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tamtentaki(2006-05-21)
  • Rozwój niech sobie będzie zrównoważony. O wiele taniej od przekopu będzie podpisać wreszcie umowę z Rosją dotyczącą żeglugi. Polska ma chyba jakieś służby dyplomatyczne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    lewicki(2006-05-21)
  • Dla każdej inwestycji zanim podejmie się decyzję o wydawaniu publicznych pieniędzy należy określić okres zwrotu poniesionych nakładów inwestycyjnych a w przypadku przekopu istnieje duże prawdopodobieństwo, iż nigdy to nie nastąpi a samo utrzymanie powstałej infrastruktury będzie trzeba dotować z pieniędzy podatnika. Za kwotę 80 mln zł można wybudować kilka marin nad zalewem wiślanym, można się pokusić o prom samochodowy z Tolkmicka do Krynicy co znacząco odciążyło by drogę Nowy Dwór – Stegna i ożywiło by rejon Wysoczyzny Elbląskiej. A co do swobody żeglugi po Zalewie Wiślanym od akcesji również unijnym, pomocy należy szukać komisji spraw zagranicznych w Brukseli. Na wpływanie do portów rosyjskich trzeba podpisywać umowy dwustronne i to jest Polski problem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Srefan Rembelski(2006-05-23)
  • Popieram poprzednika w całości. Jak chcą przez Mierzeję przedostać się nad Zatokę Gdańską to dla uatrakcyjnienia niech zrobią pochylnię taką jak na BUCZYŃCU! Zalew oczyścić dla turystyki wpuścić morświny i foki!(jeżdzą do Bialowieży oglądać Żubry przyjada oglądać nasze" delfiny" i foki ) Z CAŁEJ EUROPY!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Oceanograf(2006-05-23)
Reklama