Piątek 22-06-2018, imieniny Pauliny, Tomasza
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Na skraju świata Na skraju świata

Wiele zależy od ciebie

Elbląg, Wiele zależy od ciebie

O tym, jak małe i średnie firmy mogą konkurować na rynkach europejskich rozmawiali w Elblągu uczestnicy konferencji zatytułowanej "Twoja firma w Europie".

Gośćmi konferencji, przeznaczonej dla przedsiębiorców, byli przedstawiciele m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Konkluzją z tej konferencji może być stwierdzenie, że to, jak mali i średni przedsiębiorcy będą funkcjonować w przyszłej Unii Europejskiej, przede wszystkim zależy od nich samych.
     - Na obecnym etapie rozwoju nikt nikomu nie może kazać, żeby zaczął myśleć. Naszym zadaniem jest to, żeby poinformować, gdzie zdobyć niezbędne informacje, natomiast przedsiębiorca sam powinien wyciągnąć wnioski - powiedział Jacek Ryba, specjalista z Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. - Przedsiębiorca na tej podstawie sam powinien wiedzieć co zrobić, żeby być konkurencyjnym na rynku europejskim.
     Zdaniem Jacka Ryby, każdy właściciel małej czy średniej firmy powinien zdawać sobie sprawę, czy wystarczy tylko produkować na lokalny rynek z zagrożeniem, że wkrótce może tu wejść ktoś większy, czy też starać się być konkurencyjnym.
     - Najważniejsze to chęć zdobywania wiedzy, a nie trwanie w obawie, że wszystko się zmieni, a nic nie można zrobić - dodał.
     Przedsiębiorcy mają przed sobą jeszcze wiele do zrobienia. Podczas konferencji zwracono uwagę przede wszystkim na konieczność wsparcia finansowego planów inwestycyjnych i komunikację, pozwalającą na lepszą orientację potrzeb europejskiego rynku.
     - Dzisiaj mali przedsiębiorcy borykają się z problemem, jak dotrwać do wejścia do Unii - zauważyła Wiesława Ryznar-Wojak, przedsiębiorca ze Starogardu Gdańskiego. - Jednak upatruję swoje większe możliwości w poszukiwaniu jakichś środków dofinansowania przedsiębiorstwa. Chodzi mi przede wszystkim o podwyższenie kwalifikacji personelu.
     Innym celem, według Wiesławy Ryznar-Wojak jest też konieczność szybkiego komunikowania się np. za pomocą Internetu.
     - Wiedza i informacja otrzymana w odpowiednim czasie może być elementem, który zdecyduje o naszej sytuacji na rynku - stwierdziła.
     Specjaliści podkreślają, że do dyspozycji przedsiębiorców są programy dotacji unijnych do inwestycji w małych i średnich firmach.
     - Jeśli przedsiębiorca chce coś zrealizować, jest w stanie to zrobić - uważa Włodzimierz Wawro z Banku Zachodniego WBK SA.

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jeżeli centrale banków będą dalej takie zachowawcze w stosunku do małych firm to głosy przedstawicieli z oddziałów banku są tylko obiecywaniem "gruszek ma wierzbie".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    miz(2002-10-04)
  • Państwo Szanowni, każdy kto zaaznajomił się z sadami wolnego rynku w Unii Europejskiej, bądz to przez lekture badz z wlasnego doswiadczenia i zna uklad rynku polskiego doskonale wie i orientuje się, iż małe i średnie przedsiębiorstwa nie będą mieli okazji czy też możliwości zdobywania rynków zagranicznych. Tym samym nie będą konkurowały na zachodnich rynkach. Dlaczego?Dlugo mozna by o tym mowic, ale podstawowymi elemntami to: maly kapital, zle uwarunkowanie prawne, zła ( brak) systemu logistycznegoi, maly zasieg produkcyjny dobra lub usługi. Tak więc konkluzją powinno być stwierdzenie, że małe( w Europie juz są również mikro) i średnie firmy korzyści "on abroad" nie będą mogli osiągnąć bezposrednio dzieki swojej dzialalności. Pozytywne elementy możliwej konkurencji zaistnieją dzięki działaniom na krajowym (często lolkalnym) rynku,dzięki nowym uwarunkowaniom wewnętrznych rynku, nowych jakości usług i technik personalnych, czy w koncy mozliwościom ubiegania sie o róznego rodzaju dofinansowania.Te wlasnie elementy mają zastać w pełni przyswojone przez rodzimych przedsiębiorców w momencie wejścia do UE.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Pittbull(2002-10-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety z Nowym Jorkiem
Fototapety z dmuchawcami
Fototapety do salonu
Naklejki na meble