UWAGA!

Wiosenne roszady w ratuszu (wracamy do tematu)

 Elbląg, Od 1 kwietnia zatrudnienie w UM zmniejszy się z 473 do 450 osób
Od 1 kwietnia zatrudnienie w UM zmniejszy się z 473 do 450 osób (fot. arch. WS)

- Za dużo w urzędzie jest dyrektorów - stwierdził prezydent Elbląga Witold Wróblewski i przystąpił do etatowych cięć. Na pierwszy ogień poszły stanowiska zastępców dyrektorów. Dalej też są roszady. Osoby, które sprawowały dotychczas te funkcje, otrzymały wypowiedzenia zmieniające, mają czas na podjęcie decyzji, czy je przyjmują. 1 kwietnia zastępcy z departamentów zejdą do referatów, a jeden z dyrektorów został oddelegowany do kontaktów z mediami.

Przetasowania w Urzędzie Miejskim w Elblągu trwają. Od 1 kwietnia zmniejszy się liczba departamentów (z 16 do 14), referatów (z 47 na 42), komórek organizacyjnych (z 63 na 56) w ratuszu. W miejsce trzech departamentów budżetowych powstanie jeden – Departament Skarbnika Miasta, w jeden departament zostanie połączona promocja i kultura, to samo spotka edukację, sport i turystykę. A co z dyrektorami likwidowanych departamentów i ich zastępcami?
       - 1 kwietnia powstaje Departament Promocji i Kultury, w którym dyrektorem będzie Hanna Laska-Kleinszmidt, która obecnie zajmuje się promocją miasta [na jej dotychczasowe stanowisko, czyli dyrektora Biura Prezydenta Miasta został rozpisany konkurs - red.] - informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu. - W powyższym Departamencie funkcjonować będzie Referat Kultury, którego kierownikiem będzie Joanna Buzderewicz (która obecnie jest zastępcą dyrektora Departamentu Kultury, Sportu i Turystyki ds. kultury).
       A co z dyrektorem Leszkiem Sarnowskim?
       - Pan Leszek Sarnowski od 1 kwietnia pracować będzie w Biurze Prezydenta Miasta wykorzystując między innymi swoje doświadczenie w zakresie pracy z mediami - odpowiada Łukasz Mierzejewski.
       Jak podaje biuro prasowe UM, pensje zarówno Leszka Sarnowskiego, jak i Joanny Buzderewicz pozostaną na dotychczasowym poziomie. Gdzie więc oszczędności? 
       - Reorganizacja ma obniżyć stan zatrudnienia w urzędzie z 473 do 450 osób - kończy Mierzejewski.
      
A

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • tylko te 450 osób będzie zarabiało więcej co wcześniejsze 473.Kogo oni próbują oszukać.
  • A czy nie za dużo jest też wiceprezydentów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24
    1
    bolcio(2015-03-18)
  • Niech się redakcja zajmie sprawdzeniem ilu szeregowych pracowników (z podstawowym uposażeniem) zwalniają, a ilu awansowano i podniesiono im uposażenie. Wtedy będzie widać czarno na białym, że te 23 osoby, którym podziękowano nie przełożą się na znaczne oszczędności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    3
    estaler(2015-03-18)
  • Zaczyna sie czeski serial pod tytułem nikt nie wie o co chodzi albo jakas telenowela z cyklu newerending story takie nasze elbląskie klimaciki
  • Niech pan prezydent zajrzy do MPO i EPEC tam też powinny zajść zmiany. W końcu idzie wiosna.
  • a tego owego 1 KWIETNIA pan prezydent Powie prima aprilis xDDDD
  • co się dzieje w tym urzędzie - rzekłabym, że dramat - ale nawiązując do 1 kwietnia, to chyba bardziej komedia
  • czy żona byłego prezydenta też odejdzie na emeryturę? - wiek już daaaaawno osiągnięty, teraz ma emeryturę i wynagrodzenie? ilu jeszcze jest takich urzędników?
  • Pani Nowaczyk nie odejdzie raczej reka reke myje bedzie wyprzedaz krzesel
  • Dotychczas w samym urzędzie zatrudnionych było 31 dyrektorów i ich zastępców, teraz kadra dyrektorska zmniejszona została o 64 %, pozostaje 11 dyrektorów. Nie oznacza to zwolnień osób zajmujących stanowiska zastępców dyrektorów, większości z nich zaproponowane zostały inne stanowiska z mniejszą płacą. Niestety obecne działania miasta bardziej przypominają klasyczną czystkę, niż sensowną reorganizację pracy Urzędu Miasta. Cała reorganizacja wygląda na "wycinaniu" niewygodnych ludzi z wiedzą a przygotowanych merytorycznie zastępuje się osobami w myśl zasady "mierny, bierny ale wierny".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    1
    byżyłosięlepiej(2015-03-18)
  • Typowy tekst urzędnika ,który stracił! Czy zmiany zaowocuja pozytywnie okaże się za jakiś czas .Pewne jest ,ze niezadowoleni będą wypisywac różne swinstwa i tyle ich.
  • Faktycznie są to. .. .roszady, nic wspólnego z sensownym zarządzaniem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    3
    pampi-ZAWADA(2015-03-18)
Reklama