Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 17-08-2017, imieniny Jacka, Julianny
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Młody Rolnik Młody Rolnik

Wkrótce pojedziemy nowym wiaduktem

 
Elbląg, Wkrótce pojedziemy nowym wiaduktem Na wiadukcie trwa wylewanie nawierzchni jezdni (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

30 listopada, zgodnie z planem, ma się zakończyć budowa wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej. Kierowcy wreszcie nie będą musieli korzystać z objazdu przez tory kolejowe. Inwestycja kosztowała 19,5 miliona złotych, 4,5 miliona dołożył do niej Elbląg. Zobacz, jak dziś wygląda wiadukt.

- Na wiadukcie trwają prace bitumiczne, czyli wylewanie nawierzchni i ostatnie prace wykończeniowe. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja zostanie oddana do użytku do końca listopada – mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
     Wiadukt na ul. Warszawskiej został zamknięty w grudniu ubiegłego roku. Ekspertyza wykazała, że taniej będzie zburzyć stary wiadukt i postawić nowy. Właśnie budowany obiekt będzie miał klasę nośności A. To oznacza, że będą mogły po nim przejeżdżać samochody ważące wraz z ładunkiem do 50 ton.
     Przy budowie wiaduktu wykorzystano 30 belek nośnych o wadze 60 ton o długości 40 metrów. Koniec budowy oznacza też koniec męczącego objazdu. - Droga, którą objeżdżano most, zostanie przywrócona do stanu sprzed remontu, a przejście kolejowe na tej drodze zostanie zlikwidowane – informuje Karol Głębocki.
     Trzeba jednak pamiętać, że po nowym moście zostanie wznowiony tez ruch samochodów ciężarowych, co oznacza powrót tirów na drogę S22 na odcinku Malbork – Elbląg. Dotychczas ciężkie samochody korzystały z objazdu przez Nowy Dwór Gdański.
     Na wiadukcie oprócz jezdni znajdzie się droga dla rowerów i chodnik. Konstrukcja ma wytrzymać następne 80 lat użytkowania. Kosztowała 19,5 mln zł, a czego 4,5 mln dołożono z budżetu Elbląga.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • No i będzie kolejny sukces Pisu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 9
    gorszysort(2016-11-18)
  • i to jest most nad jednym (!!!) torem kolejowym, my tym mostem pokazujemy całemu światu. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 4
    cynik(2016-11-18)
  • W dodatku z pociągiem przyjeżdżającym raz na ruski rok... porażka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 5
    (2016-11-18)
  • do powyższego. .przecież ten tor prowadzi do ruskich to pociąg jedzie raz na ruski rok :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 5
    (2016-11-18)
  • @gorszysort - gorszy sort jako towar wybrakowany trzeba dać do utylizacji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 3
    (2016-11-18)
  • jakie "S22 na odcinku Malbork – Elbląg" - przecież to jest zwykła "krajówka" 22.S22 kończy się na węźle na obwodnicy Elbląga. S-22 to mogła być dalej jako obwodnica Malborka, ale za drogo było i projekt poszedł na półkę (trzeba mieć kasę na wirtualne zbrojenia/przekręty MON, odsetki dla globalnej banksterki itd. .. ). W "nagrodę" wybudowali Malborkowi drugi most przez Nogat. Taka tam, oszczędność - następne dekady pewnie wciąż w korkach i niebezpiecznych wyprzedzankach na DK-22.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    PolskiAnarchista(2016-11-18)
  • A czy już jest planowany jego remont ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 0
    hamulcowy(2016-11-18)
  • ;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    (2016-11-18)
  • Aczkolwiek zbudowanie drogi bez wiaduktu z skrzyżowaniem dróg gminnych z pipidówek wiejskich- mogłaby być podobna do skrzyżowania siódemki z Adamowem/wiktorowem.... być może powstało by następne skrzyżowanie drogi głównej wojewódzkiej z drogą wiejska na której byłoby dużo wypadków. Ale droga zawsze tańsza niż wiadukt i można by postawić światła. Tylko czy miałoby to sens skoro to gruba nitka dająca połączenie północnej polski z granicą Niemiec...mogłyby być korki. Dużo transportu wali przez elblag i ten wiadukt na granice. No ale przyznaje- nie znam się, mogę być w błędzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    (2016-11-18)
  • Panie redaktorze - a jak tam tor wrotkarski ? Licznik bije 25 000 zł za każdy dzień czyli już 450 000 zł do przodu. Proszę zapytać prezydenta na co pójdą te pieniądze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    hrabia_George(2016-11-18)
  • No i proszę bardzo nawet tak delikatna krytyka z nutą groteski potrafiła Pisiegosyna tak zdenerwować, że ma ochotę zniszczyć wszystkich co nie z Pisu nieważe że wśród tych osób są jego sąsiedzi bliscy i rodzina. Polska dla Polaków. A wystarczyło odpisać że ten wiadukt to nie jedyny sukces Pisu mamy 500+ leki dla emerytów podatek bankowy Polska wstała z kolan i w kilka dni odrodziła się ze zgliszcz. My wyborcy Pisu na tym nie postaniemy chcemy 1000+ najniższą pensję 5000zł i wiek emerytalny 40 lat i to jest realne ale tylko dla ciemnego ludu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 3
    ertyk(2016-11-18)
  • Tylko Prawo i Sprawiedliwosc. .. )!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    2 3
    (2016-11-18)
Reklama