Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 24-10-2017, imieniny Antoniego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Dzień NATO w Elblągu Dzień NATO w Elblągu

Wkrótce pojedziemy nowym wiaduktem

 
Elbląg, Wkrótce pojedziemy nowym wiaduktem Na wiadukcie trwa wylewanie nawierzchni jezdni (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

30 listopada, zgodnie z planem, ma się zakończyć budowa wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej. Kierowcy wreszcie nie będą musieli korzystać z objazdu przez tory kolejowe. Inwestycja kosztowała 19,5 miliona złotych, 4,5 miliona dołożył do niej Elbląg. Zobacz, jak dziś wygląda wiadukt.

- Na wiadukcie trwają prace bitumiczne, czyli wylewanie nawierzchni i ostatnie prace wykończeniowe. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja zostanie oddana do użytku do końca listopada – mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
     Wiadukt na ul. Warszawskiej został zamknięty w grudniu ubiegłego roku. Ekspertyza wykazała, że taniej będzie zburzyć stary wiadukt i postawić nowy. Właśnie budowany obiekt będzie miał klasę nośności A. To oznacza, że będą mogły po nim przejeżdżać samochody ważące wraz z ładunkiem do 50 ton.
     Przy budowie wiaduktu wykorzystano 30 belek nośnych o wadze 60 ton o długości 40 metrów. Koniec budowy oznacza też koniec męczącego objazdu. - Droga, którą objeżdżano most, zostanie przywrócona do stanu sprzed remontu, a przejście kolejowe na tej drodze zostanie zlikwidowane – informuje Karol Głębocki.
     Trzeba jednak pamiętać, że po nowym moście zostanie wznowiony tez ruch samochodów ciężarowych, co oznacza powrót tirów na drogę S22 na odcinku Malbork – Elbląg. Dotychczas ciężkie samochody korzystały z objazdu przez Nowy Dwór Gdański.
     Na wiadukcie oprócz jezdni znajdzie się droga dla rowerów i chodnik. Konstrukcja ma wytrzymać następne 80 lat użytkowania. Kosztowała 19,5 mln zł, a czego 4,5 mln dołożono z budżetu Elbląga.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • No i będzie kolejny sukces Pisu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 9
    gorszysort(2016-11-18)
  • i to jest most nad jednym (!!!) torem kolejowym, my tym mostem pokazujemy całemu światu. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 4
    cynik(2016-11-18)
  • W dodatku z pociągiem przyjeżdżającym raz na ruski rok... porażka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 5
    (2016-11-18)
  • do powyższego. .przecież ten tor prowadzi do ruskich to pociąg jedzie raz na ruski rok :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 5
    (2016-11-18)
  • @gorszysort - gorszy sort jako towar wybrakowany trzeba dać do utylizacji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 3
    (2016-11-18)
  • jakie "S22 na odcinku Malbork – Elbląg" - przecież to jest zwykła "krajówka" 22.S22 kończy się na węźle na obwodnicy Elbląga. S-22 to mogła być dalej jako obwodnica Malborka, ale za drogo było i projekt poszedł na półkę (trzeba mieć kasę na wirtualne zbrojenia/przekręty MON, odsetki dla globalnej banksterki itd. .. ). W "nagrodę" wybudowali Malborkowi drugi most przez Nogat. Taka tam, oszczędność - następne dekady pewnie wciąż w korkach i niebezpiecznych wyprzedzankach na DK-22.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    PolskiAnarchista(2016-11-18)
  • A czy już jest planowany jego remont ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 0
    hamulcowy(2016-11-18)
  • ;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    (2016-11-18)
  • Aczkolwiek zbudowanie drogi bez wiaduktu z skrzyżowaniem dróg gminnych z pipidówek wiejskich- mogłaby być podobna do skrzyżowania siódemki z Adamowem/wiktorowem.... być może powstało by następne skrzyżowanie drogi głównej wojewódzkiej z drogą wiejska na której byłoby dużo wypadków. Ale droga zawsze tańsza niż wiadukt i można by postawić światła. Tylko czy miałoby to sens skoro to gruba nitka dająca połączenie północnej polski z granicą Niemiec...mogłyby być korki. Dużo transportu wali przez elblag i ten wiadukt na granice. No ale przyznaje- nie znam się, mogę być w błędzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    (2016-11-18)
  • Panie redaktorze - a jak tam tor wrotkarski ? Licznik bije 25 000 zł za każdy dzień czyli już 450 000 zł do przodu. Proszę zapytać prezydenta na co pójdą te pieniądze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    hrabia_George(2016-11-18)
  • No i proszę bardzo nawet tak delikatna krytyka z nutą groteski potrafiła Pisiegosyna tak zdenerwować, że ma ochotę zniszczyć wszystkich co nie z Pisu nieważe że wśród tych osób są jego sąsiedzi bliscy i rodzina. Polska dla Polaków. A wystarczyło odpisać że ten wiadukt to nie jedyny sukces Pisu mamy 500+ leki dla emerytów podatek bankowy Polska wstała z kolan i w kilka dni odrodziła się ze zgliszcz. My wyborcy Pisu na tym nie postaniemy chcemy 1000+ najniższą pensję 5000zł i wiek emerytalny 40 lat i to jest realne ale tylko dla ciemnego ludu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 3
    ertyk(2016-11-18)
  • Tylko Prawo i Sprawiedliwosc. .. )!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    2 3
    (2016-11-18)
Reklama