Czwartek 19-07-2018, imieniny Wincentego, Marcina
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Sielanka nad Drużnem Sielanka nad Drużnem

Wrzesień zimny, więc ogrzewanie już włączone

 
Elbląg, Wrzesień zimny, więc ogrzewanie już włączone Łukasz Piśkiewicz (fot. WS).
Rek

Sezon grzewczy zaczęliśmy w tym roku wyjątkowo wcześnie. Niskie temperatury przyszły dużo wcześniej niż w latach poprzednich – mówi Łukasz Piśkiewicz, prezes Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Włącznie ogrzewania zaczęło się dziesięć dni temu, a obecnie we wszystkich elbląskich mieszkaniach w kaloryferach płynie już ciepło.

Z Łukaszem Piśkiewiczem rozmawiali Piotr Derlukiewicz i Mira Stankiewicz (Radio Olsztyn).
     
     – Włącznie centralnego ogrzewania, jak to się odbywa? Odbiorcy sami się zgłaszają?
     
– Łukasz Piśkiewicz: - Procedura jest następująca: zainteresowane podmioty, czyli wspólnoty bądź duzi odbiorcy, czyli spółdzielnie mieszkaniowe, składają do nas wnioski o włączenie ogrzewania i my je na bieżąco, sukcesywnie realizujemy. To znaczy uruchamiamy węzły cieplne w poszczególnych budynkach.
     
     – Czy wszyscy najwięksi odbiorcy już się do Was zgłosili?
     
– Tak, wszyscy najwięksi, ale ci mniejsi też są już podłączeni. Zostali tylko pojedynczy odbiorcy instytucjonalni, którzy na bieżąco się teraz podłączają.
     
     – Kiedy popłynęło ciepło do pierwszych, większych odbiorców?
     
– Już półtora tygodnia temu miały miejsce pierwsze większe włączenia, tegoroczny wrzesień jest zimny.
     
     – Czy dysponujecie Państwo wiarygodnymi prognozami pogody na jesień i zimę?
     
– Niektórzy mówią, że zima będzie długa i mroźna, nawet, że to będzie zima stulecia. My podchodzimy do tego z rezerwą, ponieważ teraz, jak na wrzesień, jest dość chłodno, natomiast w ciągu roku to się może wyrównać. Na przykład listopad może być stosunkowo ciepłym miesiącem i wtedy, jeżeli chodzi o zużycie ciepła, o koszty dla mieszkańców, to będzie się to wyrównywało.
     
     – Czy EPEC wykorzystuje już swoje nowe instalacje?
     
– Dokładnie. W wyniku działań inwestycyjnych w tym roku – bo przypomnę, że inwestycje EPEC-u, licząc środki unijne i środki własne pochodzące z odpisu amortyzacyjnego to w tym roku ponad 17 milionów zł – w dużej części ciepło idzie już nowymi sieciami. Na przykład nowa magistrala na ul. Królewieckiej, jedna z większych. Także na ul. Kalenkiewiecza na Zawadzie również jest już zasilanie nowymi sieciami do indywidualnych węzłów w blokach. Te inwestycje idą zgodnie z harmonogramem, niewielkie opóźnienia były tylko na ulicach Niskiej i Dolnej, ale tam już sobie z tym wszystkim poradziliśmy. W przyszłym roku przystąpimy do realizacji kolejnej części tej dużej unijnej inwestycji.

  fot.arch.portEl fot.arch.portEl


     
     – A jak działa nowy systemem zdalnego sprawdzania liczników?
     
– Zakończony został montaż na węzłach odbiorców indywidualnych, system jest już obsługiwany poprzez internet, więc na bieżąco mamy podgląd każdego węzła indywidualnego.
     
     – Komu to ułatwia życie, Wam czy nam, odbiorcom?
     
– I Wam, i nam, korzyści są obopólne. Na bieżąco mamy dostęp do informacji o wielkości zużytego ciepła, nasi pracownicy nie muszą chodzić odczytywać ciepłomierzy, no i system bilingowy zasilany jest bezpośrednio.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Serwis i oryginalne części Volkswagen
Wyprzedaż rocznika 2017 w salonie Skody HADM
Serwis i oryginalne części Seat
Citroen HADM Gramatowski już otwarty!