UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @Gienek - a ile my tego zboża przejemy??? ponagabarytowe to jest bezpodstawne zaufanie do oszustów z pis, jeszcze dwie wieże przy przekopie wybudują, hotele dla milionów obcokrajowców. .. ech, marzyciel za dychę
  • Jakie mrzonki? To da miejsca pracy i rozrywkę młodym ludziom, których ok 40 tys wyjechało ostatnio z miasta, bo tu nie ma pracy i rozrywki wlasnie, jak powstaną te rzeczy, o których. Mówiłem, to na pewno ruch w turystyce się zwiększy- wystarczy spojrzeć ile ludzi jeździ do Biskupina czy na festiwal na Wolin. Truso to osada Wikingów i nie ma takiej drugiej w okolicy, to by była oryginalna atrakcja, której nie ma gdzie indziej w Polsce. A pieniądze są z podatków i są też dotacje UE i trzeba tak je wydawać, żeby przynosiły wzrost dochodów, rozwój i miejsca pracy, a nie wydawać na szkolenia z UE pod tylulem ,,jak być sobą czy jak wdrażać język neutralny płciowo''- i na to idzie gruba kasa , na chodniki do nikąd czy parki dla psów. Proste.
  • Jak ile dużo zbóża Polska ma do wyeksportowania. Rocznie produkujemy ok 30 mln ton z czego 10 mln ton mozemy ekspotować i elewator Jest blisko tutejszych rolników i mogą tam sami wozić ciagnikami zboże. Ma pojemność 17 tys ton No i sprowadza się soje dla rolników i dla wytwórni pasz- koło Pasłęka jest Wipasz- duża wytwórnia pasz. Wipasz ma kilka oddziałów w całym województwie i magazyny o pojemności ok 500 tys ton. W Rychlikach też jest wytwórnia pasz i w Pasłęku skup Reiffeisen, te wszystkie firmy kupują soję i już takową wożą do Elbląga. A zboże to właśnie nie tylko jedzenie, ale w dużej mierze pasza dla zwierząt gospodarskich. Do tego do Pasłęka sprowadza się torf po uruchomieniu punktu odpraw fitosanitarnych. Proste.
  • @Gienek - wszystko proste ale czemu całe zboże do Elbląga??? Torf z Pasłęka do Elbląga i potem kilka godzin do Gdańska??? Nie lepiej siódemką? Logika, chłopie
  • Ekspert: nie będzie czego i czym tam przewozić
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    8
    EXPERTODEXPERTYZ(2019-02-20)
  • RobertKoliński Nie wszystkie towary trzeba dostarczyć do odbiorcy jak najszybciej, bo nie wszystkie są dobrami FMCG albo szybko psujące się, to raz. W transporcie oprócz czasu liczy się również koszt dostarczenia towaru do odbiorcy a akurat transport drogą morską i śródlądową jest najtańszy, tańszy nawet od kolei, to dwa. Trzy to fakt, że droga wodna jest najbardziej ekologiczną i najmniej paliwożerną formą transportu; do tego UE akurat rozwój tej formy transportu promuje i będzie promować w najbliższych dekadach, przeznaczając nań naprawdę potężne środki finansowe. Z tych planów i pieniędzy należy skorzystać a nie wynajdywać na nowo koło - transport drogowy, jako najdroższy i najbardziej szkodliwy dla środowiska i państwa, należy ograniczać i w tym kierunku zmierza polityka całej Unii. Nie rozumiem po co mielibyśmy kopać się z koniem, skoro wszelkie możliwości do rozwoju transportu śródlądowego w Elblągu już posiadamy?
  • a pieniądze ze sprzedaży drzewa do ojca dyrektora
  • Jest takie powiedzenie , z g*wna bata nie ukrecisz " albo " i w Paryżu nie zrobią z g*wna ryżu " . To samo tyczy sie portu w Elblagu. Powiedz mi co dokladnie jest w planach , co ma byc transportowane w takich ilosciach ze bedzie sie oplacac wlozyc miliardy w rozwój portu i przekop? Materiały bud. , wegiel ? Przeciez to juz jest. Turystyka ? Niech wzrosnie dwukrotnie, bedzie to stan z 2005 roku wtedy port tylu przyjął co sie zmienilo ze teraz nie przyjmie ? Moze dlatego ze nabrzeże turystyczne ma tylko 300 m ???Jak towar ma byc dostarczany do Elblaga i odbierany z naszego miasta ? Koleją? Port ma dostep do transportu kolejowego,a towar wysadzaja na ,,rampie " kolo jednostki wojskowej na mazurskiej i dalej na tiry i do portu. Gdzie tu logika ? Jesli Cie stac to inwestuj.
  • Moze chcesz reaktywowac tez winnice w Malborku. Albo niech Pasłęk znowu ma dostep do zalewo, wzbogaci to okoliczne rejony !
  • Logika jest prosta z Braniewa można już wieźć dokądkolwiek przez przekop nie tylko do Rosji, połączenie koleją z portem w Elblągu i już można płynąć choćby do Niemiec czy Holandii, jak to robi z Elbląga statek MV Tanais. Proste. A żeby przepłynąć przez Rosję trzeba mieć paszport i wizy dla całej załogi i przejść odprawę celną, to są koszta dodatkowe, natomiast przez przekop nie będzie trzeba wypełniac tych formalności, bo jest strefa Schengen. Patryk dobrze powiedziane jak jest infrastruktura to zaraz się zbierze trochę takich Januszy, co będą chcieli wynająć kuter i popłynąć na ryby na Zatokę i kupią jakieś robaki i haczyki w Elblągu i zapłacą dla właścicieli kutrów, dla których będzie to dodatkowy zarobek i tak się tworzy wartość dodana, niech się na rok znajdzie chociaż 100-150 takich Januszy i już się robi wartość dodana z tego. Proste. Pozdrawiam Januszy i wędkarzy.
  • Ale o czym?
  • Wstyd mi za elblążan, narzekają że w Elblągu bieda, że wyjeżdżają, że Olsztyn nam zabrał wszystkie urzędy. Gdy przychodzi do wykopu który daje Elblągowi i regionowi szansę na rozwój oraz pracę i turystykę, to zaczynają blokady. Rybacy z Mierzei, nie wszyscy, tylko ci którym zależy na połowach i lepszym życiu i nie są opłacani przez warszawkę której przekop nie na rękę bo stracą zyski w Krynicy M. są zadowoleni że nie będą musieli płynąć do granicy i stać godzinami nie wiedząc czy przepłyną. Ekolodzy, czemu nie chronicie plaż oraz wydm na Mierzei, zobaczcie co się dzieje, byliście tam ?A czemu was nie było jak na wydmach budowała Warszawa hotele ?Ile i kto wam za to wszystko płaci? Nie tylko wy tam mieszkacie na drugim brzegu Zalewu też mieszkają ludzie i nie mają takich zysków z turystyki jak wy. Oni chcą przekopu tak jak Elbląg.
Reklama