Środa 21-11-2018, imieniny Janusza, Konrada
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Wygodny i oszczędny - taki jest nowy model Toyoty

 

Toyota wzbogaca ofertę w popularnym segmencie SUV-ów i udostępnia nową wersję popularnego modelu RAV4 z napędem hybrydowym. Toyota RAV4 Hybrid, pokazana podczas salonu we Frankfurcie, trafi do salonów już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Fani SUV-ów będą mieli powody do radości - nowa Toyota RAV4 Hybrid łączy w sobie bogate, 20- letnie doświadczenie marki w budowie takich pojazdów oraz najnowocześniejszy pełnoprawny napęd hybrydowy.
     Nowy, atrakcyjny stylistycznie i przestronny model daje ogromną radość z jazdy, jest też oszczędny, co skutkuje niską emisją CO2. Napęd na cztery koła (E-Four) zapewnia lepszą kontrolę trakcji, większe możliwości holowania przyczepy, a także wyjątkowo cichą, dynamiczną i komfortową jazdę. Ponadto RAV4 Hybrid zaskoczy kierowców lepszym wyciszeniem i wykończeniem kabiny oraz nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa czynnego (Toyota Safety Sense).
     
     Hybrydowy zespół napędowy modelu RAV4 składa się benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l, wydajny motor elektryczny (50 kW), generator, akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach oraz sterownik i rozdzielacz mocy.
     W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E-Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu. Takie rozwiązanie oznacza mniejszą masę własną, niższe koszty oraz prostszą konstrukcję pozbawioną wału napędowego. Dzięki mocy 197 KM samochód przyśpiesza do setki w 8,3 sekundy, zużywając 4,9 l/100 km.
     Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT z elektronicznym systemem sterowana Shift-by-Wire umożliwia manualny wybór trybów jazdy, co pozwala w pełni wykorzystać możliwości napędu hybrydowego, w tym jazdę z użyciem jedynie silnika elektrycznego.
     Nowa Toyota RAV4 będzie również oferowana z turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem Diesla (143 KM, 320 Nm, 123 g/km CO2) oraz udoskonaloną dwulitrową jednostką benzynową (152 KM, 195 Nm), która dostępna będzie z przekładnią manualną lub bezstopniową.
     
     Jako auto dla całej rodziny, RAV4 musi gwarantować najwyższe bezpieczeństwo. Producent wyposażył ją więc w nowoczesny system Toyota Safety Sense, który pomaga uniknąć kolizji lub ograniczyć ich skutki. Jego działanie opiera się na współpracy kamery i radaru. W skład pakietu wchodzi pięć układów – system zapobiegania kolizjom (Pre-Collision System) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (Lane Departure Alert), aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), system automatycznych świateł drogowych oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist).
     Dodatkowo nowa generacja posiada rozwiązania znane z wcześniejszych wersji modelu, czyli systemy monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitor) i ruchu poprzecznego przy cofaniu (Rear Cross Traffic).
     Jednym z najbardziej futurystycznych rozwiązań na pokładzie jest system Panoramic View Monitor, wykorzystujący cztery kamery umieszczone pod bocznymi lusterkami oraz z przodu i z tyłu samochodu. Dzięki niemu na wyświetlaczu kierowca ogląda wizualizację 3D całego otoczenia pojazdu w czasie postoju i powolnej jazdy. System wyświetla także rekomendowaną drogę wyjazdu do tyłu, co wyraźnie ułatwia manewrowanie.

 


     Model RAV4, czy Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive, zadebiutował w 1994 roku, inicjując powstanie nowego segmentu kompaktowych SUV-ów. Pojazd wyraźnie różnił się od tradycyjnych samochodów terenowych, m.in. za sprawą kompaktowego, trójdrzwiowego nadwozia o długości zaledwie 3695 mm. Ponadto samochód napędzany był stosunkowo niewielkim dwulitrowym silnikiem, zamontowanym pod maską samonośnego nadwozia z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół.
     W 1994 roku Toyota sprzedała 53 000 egzemplarzy RAV4, jednak już rok później wynik ten podwoił się, a w 1996 roku potroił. Od tamtej pory sprzedaż systematycznie rośnie, a każda następna generacja święci kolejne triumfy. Obecnie RAV4 jest dostępny w 170 krajach. Cztery generacje sprzedały się łącznie w ponad sześciu milionach egzemplarzy, z tego 1,5 miliona kupili Europejczycy.
     
***
     W 2014 roku wolumen sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty w Europie osiągnął wartość 178 041 sztuk, czyli o 13 proc. więcej niż w latach poprzednich. Liczba sprzedanych hybryd Toyoty od debiutu Priusa na rynku europejskim w 2000 roku wyniosła łącznie prawie milion egzemplarzy. Natomiast na całym świecie Toyota Motor Corporation sprzedała ponad 8 milionów hybryd i od 1997 roku pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu.
     

Toyota Knedler
     Elbląg, Kazimierzowo 4 B
     tel. 55 23 60 900
     www.toyota-knedler.com.pl
     
     
-----------Artykuł sponsorowany----------
,
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl