Niemal dwa tysiące kilometrów długości, spójne oznakowania i miejsca, w których rowerzysta będzie mógł odpocząć – najdłuższa trasa rowerowa w Polsce powoli staje się faktem. Właśnie podpisano umowę dotyczącą prac na terenie Elbląga, powiatu elbląskiego i gminy Tolkmicko.
Planuje się, że w ramach tego odcinka ok. 11 km ulegnie różnym zmianom. Będą to inwestycje polegająca na przebudowie dróg gruntowych, powstaną wydzielone ścieżki dla rowerzystów i trzy kładki pieszo-rowerowe. Zmodernizowany zostanie również zniszczony most w okolicach Bażantarni.
Projekt zakłada również, że każda część trasy będzie odpowiednio oznakowana, a co kilka kilometrów będzie można znaleźć Miejsca Obsługi Rowerzystów. Trzy z nich pojawią się na terenie Elbląga - jeden przy polanie położonej w Bażantarni, kolejny przy wjeździe do Parku Dolinka na ul. Kościuszki, a trzeci już za rzeką Elbląg, przy ul. Stawidłowej. Rowerzyści w tych punktach znajdą zadaszoną wiatę, toaletę, stojaki na rowery i ławy do siedzenia razem ze stołami. MOR-y pojawią się również na terenie gminy Tolkmicko – w Suchaczu oraz w okolicach leśniczówki Nowy Wiek.
Na budowę tego fragmentu ogłoszono już przetarg i go rozstrzygnięto, a dziś (17 lipca) podpisano umowę w tej sprawie. Według ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej prace mają potrwać do końca listopada i będą kosztowały ok. 9 mln zł brutto. Dwa tysiące kilometrów projektu Trasy Rowerowe Polski Wschodniej to koszt 274 mln zł, w województwie warmińsko-mazurskim na ten cel zostanie wydanych ok. 81 mln zł. Dokładnie 85 proc. wszystkich kosztów pokryją środki unijne, 10 proc. to dotacja z budżetu państwa, a pięć proc. to środki własne województw. Cała trasa ma być zakończona do końca 2015 r.
Sprawdź na mapie, jaki będzie przebieg trasy.