UWAGA!

Wyniki sprawdzianu nie zachwycają

 Elbląg, Wyniki sprawdzianu nie zachwycają

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży ogłosiła wyniki sprawdzianu po szkole podstawowej, który przeprowadzono 5 kwietnia. Elbląskie podstawówki – łącznie – wypadły w nim przeciętnie. To kolejny w ostatnich latach dowód, że w elbląskiej oświacie jest jeszcze sporo do zrobienia.

Na terenie województw warmińsko-mazurskiego i podlaskiego, gdzie egzaminy przeprowadza OKE w Łomży, przystąpiło do niego 26 822 uczniów – o 1701 szóstoklasistów mniej niż w roku ubiegłym (w Elblągu do sprawdzianu przystąpiło 1111 uczniów 17 szkół podstawowych).
       Sprawdzian składał się 26 zadań badających umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji, wykorzystania wiedzy w praktyce. Było 20 zadań zamkniętych, cztery otwarte zadania z matematyki i dwa zadania opisowe z języka polskiego. Łącznie można było zdobyć 40 punktów.
       Wynik elbląskich podstawówek – 26,1 pkt. – jest wprawdzie wyższy od średniej krajowej, która wynosi 25,27 pkt., ale...
       – niższy od średniej olsztyńskich szkół – 27 pkt.
       – niższy od średniej krajowej dla miast liczących powyżej 100 tysięcy mieszkańców – 26,8 pkt. – z którymi Elbląg powinien się porównywać. Wiadomo bowiem, że w większych miastach średnie wyniki ze sprawdzianów i egzaminów zawsze są lepsze niż na terenach wiejskich i w małych miastach.
       Średnia w powiecie elbląskim to 24,4 pkt., natomiast w powiecie braniewskim – 24,1 pkt.
      
       Elbląg a inne gminy
      
Jeszcze bardziej blado wypada elbląska oświata, gdy porównamy nasze miasto nie z powiatami, a z mniejszymi miastami i gminami województwa warmińsko-mazurskiego, od których – z racji wielkości – Elbląg powinien być lepszy.
       Najlepiej w całym województwie sprawdzian napisały dzieci w małej gminie Wilczęta w powiecie braniewskim, zdobyły średnio aż 30,3 pkt. Kolejne gminy lepsze od Elbląga to: Stawiguda w powiecie olsztyńskim – 27,8 pkt., Lubawa w powiecie iławskim – 27,4 pkt., Kurzętnik w powiecie nowomiejskim – 27,3 pkt., Srokowo w powiecie kętrzyńskim – 27,1 pkt., oczywiście miasto Olsztyn – 27 pkt., miasto Kętrzyn – 26,9 pkt., miasto Lidzbark Warmiński – 26,9 pkt., Banie Mazurskie w powiecie gołdapskim – 26,9 pkt., miasto Giżycko – 26,8 pkt., miasto Ełk – 26,3 pkt.
      
       W powiecie elbląskim
      
Najlepiej sprawdzian napisali szóstoklasiści z gminy Godkowo – 25,5 pkt., potem kolejno: Milejewo – 25,3 pkt., Pasłęk – 25,2 pkt., Markusy – 24,4 pkt., gmina Elbląg – 23,9 pkt., Gronowo Elbląskie – 23,7 pkt., Młynary – 23,6 pkt., Tolkmicko – 23,2 pkt., Rychliki – 22,8 pkt.
      
       W powiecie braniewskim
      
Tu zdecydowanie najlepiej sprawdzian napisali uczniowie z gminy Wilczęta – 30,3 pkt. (przypominamy, to najlepszy wynik wśród wszystkich gmin województwa!), potem kolejno: Frombork – 25,1 pkt., gmina Braniewo – 24,4 pkt., Pieniężno – 24,1 pkt., miasto Braniewo – 23,7 pkt., Lelkowo – 23,6 pkt., Płoskinia – 22,1 pkt.
      
Piotr Derlukiewicz

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Dziękujemy za BEZSTRESOWE WYCHOWANIE ! oto jeden z jego skutków innymi są: Rozboje, przemoc, narkotyki, alkohol i sex co jeszcze co wyrośnie z niedouczonego zdegenerowanego społeczeństwa ? Czekam na odpowiedź. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ...kkk...(2011-05-30)
  • mamy okazję to zmienić, będzie nowa rekrytacja na dyrektorów szkół, proponuję zacząć od nr SP21 tam dyrekcja już po 3 klasie robi segregację i udaje, że klasy w szkole nie ma np obecna 6 b.
  • Niektórzy rodzice wynagradzają to, że dzieciak podszedł do egzaminu. Dlaczego wynagradzają?
  • Dzieci są mądre, wiedzą dokładnie że szkoła nic nie daje, kto ma większe szanse, osoba po PWSZ czy osoba po zawodówce czy technikum budowlanym ??? Teraz znasz fach kafelki, murowanie malowanie i masz pieniądze, tam nie ma bezrobocia, a PWSZ produkuje bezrobotnych. Więc uważam że wszystko jest ok. Z dyplomem nie znajdziesz pracy jeżeli nie masz znajomości. Większość ludzi w Elblągu to wie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pasterz(2011-05-31)
  • Różnice są niewielkie. Moim zdaniem wystarczy kilka przemyślanych działań ze strony Naczelnika Wydziału Edukacji, m. in. wybór w zbliżających się konkursach dyrektorów, którzy będą potrafili zmotywować nauczycieli do pracy, rzetelne wyciągnięcie wniosków z raportów (analiza wyników ma sens, jeżeli za tym idą działania, a nie tworzenie papierów - opasłych dokumentów bez konkretnych rozwiązań). Ważny jest też przejrzysty system nagradzania najlepszych nauczycieli i dyrektorów, wyróżniania najlepszych uczniów. W elbląskiej oświacie pracuje wielu entuzjastów, trzeba ich dostrzec i ich postawą zarazić tych, którym się po prostu nie chce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    entuzjasta(2011-05-31)
  • po co było rozwalać system, ,komuszy?" bo to było złe narobiono liceum profilowanych gimnazja zamiast szkolić fachowców a licea kształcic przyszłech prawników lekarzy technika budowlańców zawodowe szkoły dobrych fachowców. Jakis mądrala wymyślił gimnazja i licea profilowane a to są skutki. Dlaczego oświata nie walczy o to aby w klasach było maksymalnie 18-20 dzieci a nie 30-36?
  • Odwiecznym problemem są pieniądze a właściwie ich brak. Tu leży źródło wszelkiego zła
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ...---...(2011-05-31)
  • W Wilczętach pieniędzy jest więcej?!
  • Uważam tak, jak mój poprzednik. Wszystkiemu co złe, winne jest BEZSTRESOWE WYCHOWANIE. Dzisiaj rządzą dzieci. Czas najwyższy bić na alarm!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kropla(2011-05-31)
  • W odpowiedzi na "mamy okazję to zmienić, będzie nowa rekrutacja na dyrektorów szkół, proponuję zacząć od nr SP21 tam dyrekcja już po 3 klasie robi segregację i udaje, że klasy w szkole nie ma np obecna 6 b. ". Trudno jest się podpisać i w zasadzie nie nie powinno się odpisywać na anonimy ale w trosce o dobro szkoły wyjaśniam: w SP21 już od czterech lat wprowadzone zostały innowacje pedagogiczne - "Matematyka to jest TO" oraz "Języki oknem na świat"- zasadnym wydaje się aby w klasach w których jest 8 godzin matematyki tygodniowo uczyły się dzieci, które matematykę lubią. Podobnie jest z językami - w klasie z taką innowacją dzieci uczą się języka angielskiego i języka niemieckiego. Klasy trzecie w porozumieniu z rodzicami są "reorganizowane" nie ma tu żadnej segregacji. W klasach bez innowacji pedagogicznych z godzin "do dyspozycji dyrektora szkoły" wzmacniamy matematykę i język polski dodając po jednej godzinie tygodniowo. Takie postępowanie moim i rady pedagogicznej zdaniem daje efekty, w testach w klasie szóstej od lat (również w tym roku) osiągamy wysokie i bardzo wysokie wyniki średnie. Wymiernym efektem prowadzenia innowacji jest też trzech laureatów z matematyki i jeden z języka polskiego w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych. Dzieci mają też sukcesy w konkursach ogólnopolskich (np. I miejsce w kraju w konkursie matematycznym). "Zapomniana" klasa VIb w sprawdzianie uzyskała wynik 33,6pkt na 40pkt możliwych. Edward Pietrulewicz dyrektor SP21
  • Brawo gmina Wiczęta
  • to nie bezstresowe wychowanie a brak czasu na wychowywanie dziecka! Ostatnio czytałam, że wg statystyk- średnio ojcowie poświęcają ok 4h dziennie na telewizje a dziecku na rozmowę niecałe 10 minut. Matki oczywiście wcale nie są lepsze; ) WYSTARCZYŁOBY poświęcać dziecku więcej uwagi, zachęcać do nauki, wyłączać tv i komputery jeśli ma nie odrobione lekcje oraz nie dopuszczać do oglądania tv czy grania w gry przed samym spaniem. Dzieciak który śpi o godzinę dłużej lepiej skupia się na nauce i ma lepsze osiągnięcia; )
Reklama