Urząd Miejski zrobił zakupy na łączną kwotę ok. 26 tysięcy złotych, które przeznaczył na automatyczny defibrylator do ratowania życia, sorbent, plandeki i worki, a także 20 zestawów profesjonalnych latarek.
Urząd Miasta Elbląga zakupił przenośny automatyczny defibrylator typ AED. Urządzenie to mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa klientów przebywających w urzędzie jak również pracowników. Defibrylator stosowany jest w stanach nagłego zatrzymania krążenia. Urządzenie zostanie umieszczone w holu głównym na parterze budynku. Do obsługi defibrylatora zostało przeszkolonych 27 pracowników. Koszt inwestycji: 6.511 zł.
Zakupiono również sypki sorbent mineralny Damolin Moller Absorb (500 kg) oraz odtłuszczacz Aquaquick 2000 - koncentrat ( 15 l) z przeznaczeniem dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Elblągu. Wyżej wymienione produkty stanowią środki do neutralizacji materiałów ropopochodnych. Maja one uniwersalne zastosowanie zarówno do usuwania skutków występujących zagrożeń zarówno na lądzie jak i wodzie. Koszt: 2.969,25 zł.
Urząd Miasta zakupił 10 sztuk plandek ochronnych i 10.000 sztuk worków polipropylenowych. Plandeki ochronne będą miały zastosowanie w sytuacjach kryzysowych powstałych w wyniku działania silnych wiatrów lub pożarów podczas których zaistnieje konieczność zabezpieczania uszkodzonych budowli oraz mienia ludności. Natomiast worki polipropylenowe będą miały zastosowanie przy wykonywaniu osłon zabezpieczających przed powodzią. Plandeki: 4.598,42 zł. Worki: 7.564 zł
Służby dzielnicowe Komendy Miejskiej Policji w Elblągu otrzymają 20 zestawów profesjonalnych latarek. W zestawie znajduje się pokrowiec, karabińczyk i linka. Latarki charakteryzują się nowatorską technologią i niepowtarzalnym wzornictwem, zbudowane są ze stali nierdzewnej z mosiężnym rdzeniem, kontakty i styki przewodzące prąd są pozłacane, co powoduje, że nigdy nie zaśniedzieją. Latarki dają dużo światła, świecą 20-40 razy dłużej od klasycznych latarek na tych samych bateriach, ponadto są odporne na wstrząsy, a na dodatek są wodoodporne. Światło latarek jest intensywnie białe i zapewnia wysoki kontrast. Latarki kosztowały 4270 zł.
Mówi Krzysztof Święcicki, naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w UM w Elblągu:
Zakupiono również sypki sorbent mineralny Damolin Moller Absorb (500 kg) oraz odtłuszczacz Aquaquick 2000 - koncentrat ( 15 l) z przeznaczeniem dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Elblągu. Wyżej wymienione produkty stanowią środki do neutralizacji materiałów ropopochodnych. Maja one uniwersalne zastosowanie zarówno do usuwania skutków występujących zagrożeń zarówno na lądzie jak i wodzie. Koszt: 2.969,25 zł.
Urząd Miasta zakupił 10 sztuk plandek ochronnych i 10.000 sztuk worków polipropylenowych. Plandeki ochronne będą miały zastosowanie w sytuacjach kryzysowych powstałych w wyniku działania silnych wiatrów lub pożarów podczas których zaistnieje konieczność zabezpieczania uszkodzonych budowli oraz mienia ludności. Natomiast worki polipropylenowe będą miały zastosowanie przy wykonywaniu osłon zabezpieczających przed powodzią. Plandeki: 4.598,42 zł. Worki: 7.564 zł
Służby dzielnicowe Komendy Miejskiej Policji w Elblągu otrzymają 20 zestawów profesjonalnych latarek. W zestawie znajduje się pokrowiec, karabińczyk i linka. Latarki charakteryzują się nowatorską technologią i niepowtarzalnym wzornictwem, zbudowane są ze stali nierdzewnej z mosiężnym rdzeniem, kontakty i styki przewodzące prąd są pozłacane, co powoduje, że nigdy nie zaśniedzieją. Latarki dają dużo światła, świecą 20-40 razy dłużej od klasycznych latarek na tych samych bateriach, ponadto są odporne na wstrząsy, a na dodatek są wodoodporne. Światło latarek jest intensywnie białe i zapewnia wysoki kontrast. Latarki kosztowały 4270 zł.
Mówi Krzysztof Święcicki, naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w UM w Elblągu:
Oprac. Anieze