Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 08-12-2016, imieniny Marii, Wirgiliusza
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Zielony tramwaj jest już w Berlinie

Elbląg, Zielony tramwaj jest już w Berlinie

Pierwszy, prototypowy wagon tramwajowy zbudowany dla Spółki Elbląskie Tramwaje jest już gotowy. Nowoczesny, wart 5 milionów zł wagon na razie nie pojawi się na ulicach Elbląga. Najpierw będzie w nietypowy sposób promował nasze miasto za granicą.

- Tramwaj jest już w Berlinie, będzie tam eksponowany na największych na świecie targach branży kolejowej Innotrans 2006, odbywających się w Berlinie od 19 do 22 września - mówi rzecznik prezydenta Elbląga Agnieszka Staszewska.
     Podczas targów, we wnętrzu tramwaju wystawione zostanie stoisko promocyjne Elbląga. Specjalnie na potrzeby promocji wyprodukowany został film o naszym mieście, widzianym z okien tramwaju. Film pokazany zostanie na monitorach rozstawionych w tramwaju. Duży nacisk położymy na promocję gospodarczą miasta, wiedząc, że znakomita większość gości zwiedzających targi to przedsiębiorcy z całego świata.
     Pierwszy z serii zamówionych w bydgoskiej firmie PESA tramwajów po zakończeniu targów wróci na testy do Bydgoszczy. Tam będzie ostatecznie sprawdzony, a pierwsze szkolenia pod okiem producenta przejdą elbląscy tramwajarze: - Tramwaj tramwajowi nierówny, to bardzo nowoczesny pojazd, wart 5 mln złotych - tłumaczy Bogdan Kaliński, dyrektor Spółki Tramwaje Elbląskie. Powierzymy go motorniczym, którzy dobrze go poznają i nie będą mieć problemów z prowadzeniem go.
     Zielony (według życzenia elblążan) tramwaj jest pojazdem niskpodłogowym. - Pasażerowie nie powinni mieć problemów z wejściem i wyjściem. Dotyczy to osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z wózkami.
     Tramwaj sterowany jest mikroprocesorem, ma cztery silniki, napęd na każdą oś, czworo drzwi, w tym środkowe dostatecznie szerokie. Ma 41 miejsc siedzących i 81 stojących. Może rozwijać prędkość nawet powyżej 70 km/h. - Cichy i przyjazny - mówią o nim tramwajarze. - I, co ważne, energooszczędny.
     Zalety nowego tramwaju poznamy dopiero pod koniec listopada, wtedy planowany jest premierowy kurs w Elblągu. Potem do tego pierwszego w krótkim czasie powinny dołączyć pozostałe zamówione.
     - Będziemy dążyć do tego, by wyrównać proporcje między komunikacją tramwajową i autobusową w mieście - zapowiada Lechosław Bartosik, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Dziś 1/3 pasażerów korzysta z tramwajów. W kolejnych latach to się powinno zmienić na korzyść tej formy transportu. W planach mamy kolejną rozbudowę sieci trakcyjnej wzdłuż ulicy 12 Lutego do Hetmańskiej.
     

Mira Stankiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Nie sądzę, aby budowa linii tramwajowej w ciągu ulicy 12 Lutego, była dobrym pomysłem. Czas jazdy skróci się niewiele, za to koszty budowy tego wynalazku będą potężne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-09-16)
  • Poza tym, gdzie oni chcą "wcisnąć" torowisko na 12-tego Lutego i Hetmańskiej?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    qrcze(2006-09-16)
  • Co z tego ze moze jechac nawet 70 km/h skoro nasze tory przystosowane sa do 30km/h i przystanki są co 300-500 m. Te tramwaje za 5 mln to pomyłka za te pieniądze byłyby 4 nowe nowoczesne autobusy. A ile kosztuje utrzymanie torowisk? No i o ile zdrożeją bilety od 1 stycznia?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jarek(2006-09-16)
  • Sum, bez przesady. 75% kosztów tramwaju dała Unia. Jeżeli jesteś na tyle operatywny, to nazbieraj trochę kasy, a resztę dostaniesz z Uni. I będziesz miał swój utęskniony tak hotel. A tramwaj i tak jest potrzebny. Tylko nie na ul. 12 Lutego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-09-16)
  • A dlaczego nie na 12 lutego? Może zrobią jeszcze kilka lampek na skrzyżowaniach jak na ogólnej i po naszym mieście bedzie sie jechac w dzien do dworca z Nad Jaru 45 min bo bedzie sie stało na każdym skrzyżowaniu na światłach (bo przecież jest tam tramwaj).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-09-16)
  • oj tam, dajcie już spokój z tym wiecznym narzekaniem...; a jeżeli chodzi o torowisko na 12 Lutego to chcę powiedzieć, że ono będzie, tylko jakaś pomyłka z tą Hetmańską- tramwaj będzie bowiem skręcał na Grota lub AK (a jak dobrze pójdzie to i tu i tu :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    EgmojeM(2006-09-16)
  • Uważam po prostu, że w naszym mieście pieniądze wydaje się na rzeczy mniej potrzebne..a 25 procent z 5 mln to i tak 1,22 mln..a przypominam, że za to wkońcu zapłacimy wszyscy..bo kredyty kiedyś trzeba zacząć spłacać..bo się okaże, że nasze piękne nowe tramwaje jeździć w końcu będą po zniszczonych i starych torowiskach..bo kasa zamiast na remont pójdzie na spłatę zobowiązań..wszystkkich obrońców naszych władz proszę o jedno - przemyślcie, komu przysłużą się te wszystkie miejskie inwestycje? czy my naprawdę potrzebujemy tych wszystkich piękności? wyobraźnie sobie, że macie mieszkanie z obdrapanymi ścianami, starymi rurami itp. czy mając kasę kupowalibyście nowy, plazmowy telewizor? zgadzam się, że miasto może i pięknieje..ale Elbląg to nie jest nowa trakcja tramwajowa, nowe elewacje, czy most nad rzeką..Elbląg to przede wszystkim ludzie, a przyszłość Elbląga to ludzie młodzi..niech mnie ktoś przekona, że te wszytkie inwestycje ułatwią takiemu felkowi po szkole lub studiach start..i łatwo mnie przekonać nie będzie ;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sum(2006-09-16)
  • SUM- moim zdaniem poprawa infrastruktury jest konieczna i budowa mostu nad rzeką to był dobry pomysł, ale co do tramwaji w pełni cie popieram one są nam nie potrzebne, Nasze tramwaje sa tak powolne przez stare tory ze nowe wagony tu nie pomogą. Zamiast budowac tory mozna było wyremontowac kilka ulic a zamias wagonów kupic autobusy.Teraz będziemy mieli powolne tramwaje, mniej autobusów( bo pasażerowie mają jeździć tramwajem wiec ograniczy sie ilośc kursów autobusów), mniej przepustowe ulice( osobne pasy ruchu TYLKO dla skręcającuch w lewo -na Ogólnej i przy rynku- zamiast dla jadących prosto i w lewo) i sygnalizacje świetlne na każdym skrzyżowaniu( dla ulc skręcających w drogi osiedlowe) powodujące kolejne korki. PANIE PREZYDENCIE -dziekuje. P.S. chociaż zawsze może być gorzej- nie wiem czy pamiętacie takiego prezydenta Gburzyńskiego brr.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-09-16)
  • Ile kosztuje polski tramwaj?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Anre(2006-09-16)
  • Z tym tramwajem na hetmanskiej, to po prostu marnowanie kasy.....popieram wszystkich, ktorzy uwazaja tak samo jak ja
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    M@c!u$ :))(2006-09-16)
  • Ja też uważam ,że to marnowanie kasy. Elblążanie , a przynajmniej młodsza część nie dorosła nawet do korzystania ze śmietników przy chodnikach , bądź nowoczesnych wiat przystankowych , które młóci po każdej alkoholowej imprezie nie wiadomo za co.A co dopiero spotka taki nowiutki ,świeżutki tramwaj za 5 mln , w którym można będzie np. porysować szybki albo wymalowac flamasterkiem tagi ilością liter oznajmiających iloraz inteligencji podpisanego(nej)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Spostrzegawczy(2006-09-16)
  • Ktos juz postawił na rozwoj tras tramwajowych w tym miescie i juz za daleko zaszly zmiany zeby to zmienic i jezeli ma byc to sprawny transport to budowa torowiska wzdluz 12 lutego jest niezbena, chyba ze ktos lubi jezdzic przez cale misto zygzakiem. A co do kupna tak drogich tramwaji to juz wypowiadalem sie nieraz. Niegospodarnosc i nic wiecej. Ukłony za pozyskanie pieniedzy z UE ale co do ich zagospodarowania to jedna wielka porazka. To tak jakby człowiek zarabiajacy 800 zł dostał w prezencie 200 tys zł i kupil sobie za wszystko mercedesa - dalej bedzie biedakiem a mercedes bedzie stal przed oknem bo na paliwo nie bedzie skad wziac pieniedzy, po roku sie zadłuzy bo nie bedzie mial za co go ubezpieczyc. 5 mln sztuka a kupili ich 6 co daje 30 mln zł, to jest 230 zł na mieszknaca - 920 zł na rodzine 4 osobowa, moze takie przeliczenie przemowi co niektorym jakie to sa pieniadze. Teraz pomyslcie ze te tramwaje trzeba ubezpieczyc - niech to bedzie 5% co daje 1,5 mln zł rocznie od 6 tramwaji. Cały czas mowa tylko o 6 tramwajach - ile ich potrzeba w Elblagu... Doliczcie teraz do tego utrzymanie torowisk i trakcji elektrycznej - unia dała pieniadze raz za reszte jak myslicie z czyjej kieszeni pojdzie... Stac nas na to...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    analityk(2006-09-16)
Reklama