UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Do f: Dlaczego jestes taka "konserwą" jak UM. Dlaczego nie pomyslisz (skoro piszesz takie odezwy do narodu")! Czy tramwaj jest ekologiczny? Dla takiej konserwy umyslowej jak Ty to moze i tak. Dla mnie takowy trawaj ciagnie prad z sieci miejskiej. Notabene prad w naszej elektrocieplowni wykorzystywany jest poprzez odzialywanie pary wodnej na lopatki turbiny (takowe buduja w ALSTOMIE). Nastepnie energia mechaniczna zamieniana jest w generatorze na energie elektryczna. Czyli de facto nosnikiem energii jest tu albo spalanie wegla kaminnego albo ropy naftowej w celu wytworzenia wysokiej temperatury. Kapejszyn teraz co przez komin vel rure wydechowa autobusu wychodzi? P.S. Naiwniak!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    inzynierek(2006-09-17)
  • Analityk-popieram cie. Tramwaj w Elblągu jest tak powolnym środkiem komunikacji, ze szkoda wydawac tyle kasy na utrzymanie torów wagonów i całej tej trakcji. Nie wiem czy zauwatyliście co sie dzieje jak jeden tramwaj sie zepsuje- za nim stoją wszystkie i cała komunikacja leży,a jak stanie autobus to sie go poprostu omija. Zawsze będe zwolennikie autobusów- są bardziej mobilne i szybsze a przez te tramwaje tylko ulice nam zwężają robiac z ulic dwupasmowych przy skrzyżowaniach jednopasmowe- cała ogólna i przy rynku, Paranoja zamias upłynniac ruch w Elblągu sie go hamuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    czy mam racje(2006-09-17)
  • Inwestowanie w rozwój komunikacji tramwajowej, jest inwestowaniem w ochronę środowiska. Środowiska wewnątrz miejskiego. Gwałtowny rozwój motoryzacji, już dawno na zachodzie Europy spowodował, iż w aglomeracjach miejskich odchodzi się od komunikacji zbiorowej opartej na trakcji autobusowej. Vide Paryż, Monachium, Berlin, Sztokholm. To tylko te większe miasta. Autobusy w dzisiejszych czasach to ewidentne zawalidrogi. Częściowe wyeliminowanie ich w Elblągu z ciągu ulicy Płk. Dąbka wyraźnie spowodowało szybkość jazdy pojazdów indywidualnych. A powód powolnej jazdy elbląskich tramwajów? Bardzo prozaiczny: względy bezpieczeństwa. Cała seria wypadków spowodowanych przez pieszych (idzie gamoń i nie patrzy gdzie idzie), spowodowały wydanie zarządzenia o ograniczonej prędkości wozów tramwajowych np. między innymi, na przejściu koło pasażu na ul. 3 Maja oraz przy rynku na ul. Płk. Dąbka. A elektrownie, które są opalane węglem kamiennym, przy obecnym zastosowaniu wszelakich form zabezpieczeń, wydzielają spaliny mniej toksyczne niż silnik spalinowy napędzany benzyną. A wiadomo przecież, że istnieją elektrownie nie tylko opalane węglem kamiennym. Tak więc Panowie ANALITYK i INŻYNIEREK, gdyby zastosować wasze propozycje, to zadusiłoby nas spalinami z tych wszystkich szrotów jakimi jeździcie, razem z Waszymi analitycznymi mózgami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wielbiciel słoniny(2006-09-17)
  • Nie no sami poczytajcie te wasze komentrze - przeciez to jakis koncert zyczen Ten chce tramwaje ale zeby mu z pod domu jezdzily, inny nie chce ich na swojej ulicy, kolejny zamiast kupowac nowe tramwaje przeznaczyl by pieniadze na dotowaine i tak skazanych na upadek zakladow, inny by naprawil drogi, kolejny by chcial miec lepszy dojazd do szpitala, nastepny monitoring by zrobil... Przeciez to pranoja - i teraz zalozmy ze um przeznaczy te pieniadze na jedno z waszych rzadan, i zaraz znajdzie sie kolejnych 50 ktorym sie to nie spodoba... A dlaczego ? bo jestescie Polakami, j... malkontentami ktorzy cale zycie potrafia tylko narzekac i nic wiecej ... Jak sie komus tak nie podoba to przeciez cay kraj, i wiele krajow stoji przed wami otworem - nikt tu was przeciez nie trzyma !!!
  • Ehhh- nikt tu nas niby nie trzyma?- to kto nawołuje aby młodzi nie wyjeżdzali z kraju? A do wielbiciela słoniny- chyba sam nie wierzysz w to co piszesz Berlin Monachiium Paryż- tam od lat istnieje metro wiec mogą ograniczac autobusy, a pieniądze wydane na tramwaje to ok. 12000 m2 mieszkan czyli ok 200 mieszkan po 60m2 nie wiem co w tych tramwajach jest ze kosztuja tyle co 3 bloki mieszkalne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wielbiciel skwarek(2006-09-17)
  • hihi
  • cenzura jest na portelu oj cenzura
  • Prosze i jednocześnie błagam zainteresujcie sie festynem który odbędzie się na BULWARZE ZYGMUNTA AUGUSTA 23 września (sobota) w godzinach 12:00-20:00 .Bedzie to festyn promujący chonorowe oddawanie szpiku kostnego.O ile mi wiadomo bedzie to jedyny festyn w tym roku w całym woj warm-mazurskim.niewiem na pewno czy przypadkiem festyn nie bedzie trwał troche dłużej i zacznie się troche wcześniej bo są to godziny w których będzie można oddac odrobine swojej krwi i tym samym zostac wpisanym do banku potencjalnych dawców szpiku.Naprawde warto wiecej informacji znajdziecie na stronach URSZULI JAWORSKIEJ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    krzywy1982(2006-09-17)
  • Masz rację Krzywy. Są ważniejsze sprawy niż bicie piany na temat, czy ma być tramwaj, czy nie. On i tak będzie. Zdrowie jest najważniejsze! Gdzie możesz, to krzycz o tym oddawaniu szpiku! To jest ważna sprawa. Ci wszyscy ANALITYCY i INŻYNIERKI tego nie rozumieją. Oni analizują. I mamy to co mamy w służbie zdrowia. ANALIZĘ ANALITYKÓW.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wielbiciel słoniny(2006-09-17)
  • Do wielbiciela skwarek. Tak masz rację. Weź tylko jeden aspekt pod uwagę. Tam dochód na mieszkańca jest "troszeczkę" wyższy niż w E-gu. I stać ich na takie fanaberie jak metro i budowę mieszkań. Na łamach PORTELU jest za mało miejsca aby wytłumaczyć wszystkie zawiłości ekonomii. A więc w skrócie. Władze miasta wiedzą co robią z tą rozbudową sieci tramwajowej. Unia Europejska bardzo mocno naciska na rozwój proekologicznego transportu w nowych krajach członkowskich. Jeżeli obecne władze miasta i kolejne postawią na tą kartę, to w przyszłości można spodziewać się znacznych profitów w pozyskiwaniu funduszy na inne sprawy. W związku z tym twierdzę, iż zarząd miasta patrzy w bardzo daleką perspektywę. I chwała mu za to. Bo tak powinno być ze wszystkim. Ekonomia to bardzo zawiła sprawa, i nie wszystko da się tu przedstawić tak, aby zadowoliło to wszystkich wielbicieli kiełbasy wyborczej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wielbiciel słoniny(2006-09-17)
  • Tramwaje przez ostatnie siedem lat "zjadły" 1/3 rozkładu jazdy autobusów. Nawet wtedy, gdy nie miały dokąd jeździć (ze względu na przebudowy) kursowały jak dziwolągi w te i z powrotem- puste. No jechało w nich paru "zdziwionych". Ich koszty są o 35% wieksze od autobusowych. Cena wozokilometra płacona przez ZKM (czyt.miasto) jest najwyższa w Polsce. Jakość, komfort jazdy, prędkość eksploatacyjna ok. 12 km/h, przystanki co 150-200 m. Te cuda przewożą niecałe 30% wszystkich pasażerów a kosztuja jak metro w Rzymie. Po co sie je rozbudowuje? No po to, by było można sprzedawac miejscówki na poszczególne kursy. Aby były w miarę wykorzystane powinny przewozić potoki pasażerskie od 10 do 15 tys. pasażerów na godzinę. Takich ilości nie będzie w Elblągu nigdzie i nigdy. Za to koszty utrzymania tej trakcji rosnąć będą w postępie geometrycznym. Za parę lat (myślę, że 120 rocznica komunikacji tramwajowej) będzie można ogłosić "śmierć" autobusów. Zostanie szeć linii autobusowych i tyle samo ekologicznych, wygodnych, wożących powietrze (czyste) "żółwich" linii tramwajowych. Tramwaj powinien jeździć szybko, trasami dopasowanymi do potrzeb przemieszczania się ludzi, w rozkładzie jazdy opartym o wielkość przewozów a nie potrzeby zakładu. Teraz zżeraja własny ogon, za parę lat powiedzą, że nie wiedzieli. Za to bilety na pewno podrożeją już od stycznia.
  • Skoro Unia daje gruba walute na te tramwaje to czemu miasto ma niekorzystac??? Jesli by nie wzieli na tramwaje to przepadlaby kasa i nic bysmy nie mieli Dziwie sie ze mieszkancy tak wszystko krytykuja Smieszni sa!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Tez mieszkaniec ale zadowolony(2006-09-17)
Reklama