UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Co z tego, że nas wprowadzał? To jest właśnie skandal że ten komunista to robił, bo powinien byc odsunięty od stanowisk publicznych za działalność w PZPR.
  • Tiaaa nawet za Hitlera było lepiej.
  • A ubecy muszą walczyć by im przywrócono tłuste emerytury. No patrzcie co to się porobiło.
  • No to napisz jeszcze geniuszu rolnictwa, ze sa takie ursusy majace naped 4x4,ktore dalej ze szwagrem naprawisz. Johny deera czy new hollanda raczej niekoniecznie no chyba ze wybulisz za serwis. Poza tym to usa wpakowalo Polske w ten syf (Jałta), wiec nie pisz o planu Marschala, bo kazdy Polak wowczas chcialby miec czekolade czy rajstopy:) a tylko dzieki usa ktore wje. .balo nas w rece komunistow bo taka byla ich cena wiedzieli ze bedzie tu poziom pakistanu. Tylko dzieki Polakom, ktorzy maja glowe, wiele rzeczy udalo sie zrobic i byc nawet w komunie czolowka. Takie stocznie, zachod sie nas bal, dopiero donek dobil gwozdziem bo mial za to posade w Brukseli. Nie zmienia to jednak faktu, ze najnowoczesniejsza pod koniec lat 80 fabryka traktorow w europie zostala rozkradziona. I tak kupuj johny deery, new hollandy, deutsh fahry, i plac jak idiota. ..
  • Do zen jeszcze: skoro wg ciebie komuna tylko niszczyla, napisz mi prosze ile powstalo szkół, szpitali i przedszkoli od 1945 do 89 i od 89 do dzis:))) Nawet sie nie kompromitu, bo A. albo nie znasz dobrze gospodarki Polski, historii, albo piszesz jak gamon po to zeby pisac. .. Nie ublizajac Tobie. .. Spojrz na dane i komentuj, bo puki co to co piszesz jest naprawde słabe. ..
  • Mają napęd 4x4 ale takowy miała tylko seria cidzka, najwięcej produkowali Ursusów 4011, c355, C360 i C360 3p, które nie miały napędu 4x4. Takie ciągniki były w większości gospodarstw w Polsce. Teraz powiedz czemu duże i nowoczesne gospodarstwa wyzywają się tych Ursusów i kupują JD, NH, DF? Wiesz czemu? Powiem ci, bo szanują swoje zdrowie i komfort pracy. Mój sąsiad zaczął orać DF 18 ha pola a następny 1,8 ha ciapkiem i wiesz co? Razem zaczęli i razem skończyli. I taki rolnik woli zapłacić serwisowi za naprawę, niż ze szwagrem się grzebać przy ciapku. Proste. To nie USA nas wpakowało w syf tylko Rosja i Niemcy. Weź mnie nie rozsmieszaj w czym ta fabryka była najnowocześniejsza w Europie. Jak właśnie nawet lekkie i średnie ciągniki nie miały napędu 4x4, nie miały rewesu, skrzynie biegów były mało trwałe, do tego nie było ogrzewania i chłodzenia w kabinie. Wszyscy poważni producenci na świecie w latch 80 już to mieli w ofercie. A Ursusa załatwiła właśnie komuna, bo nie pozwoliła na wprowadzenie nowoczesnych prototypów i ulepszania właśnie ciapków, c360 itp. Tylko nakazali produkcję przestarzałego Fergusona na licencji. W latch 90 to związkowcy z Wrzodakiem dobli Ursusa. Jak myślisz dlaczego Polacy woleli kupować zachodnie nawet jak Ursus w Warszawie jeszcze działał? Mało tego nawet te ursusy kosztowały wtedy porównywalnie cenowo do JD czy NH, albo i drożej. Podobnie jak dzisiaj nowy Ursus C380, jest droższy w zakupie od podobnego Zetora Majora czy Deutz Fahra, a nie deutsch jak Ty piszesz.
  • Ty nie znasz, to wszystko pobudowali Polacy, a nie komuna, gdyby nie komuna to wybudowwaliby dużo więcej i lepsze, wystarczy spojrzeć na budynki przedwojenne jak pobudowali, to stoją do dzisiaj i w dobrym stanie, a budynki budowane za komuny się sypią i co chwila wymagają remontu, w dodatku są brzydkie i do tego glupkowate pomysły komunistów jak budowa klocków z betonu koło zamku w Malborku czy w Pasłęku na starówce zamiast odbudowy zabytków. A na dane to Ty spójrz komuna to 1 z najgorszych rzeczy, które spotkały Polskę w historii, dodatkowo rozpili część Polaków i wytworzyli duży problem alkoholizmu, na szczęście teraz ten proces już zamiera. Mało jest nowych amatorów jaboli. A stocznie to tak samo załatwili związkowcy dodatkowo korupcja i kradzieże materiałów, jak farby wywozili na lewo cysternami. W dodatku kto kupi zwykłego kontenerowca z polskiej stoczni czy masowca/drobnicowca jak w Chinach czy w Bangladeszu/Indiach wybudują taki statek 2 razy taniej. Stocznie musiały się przestawić na produkty High-Tech zaawansowane technologicznie i te stocznie i firmy prywatne, które u nas produkują takowe mają się dobrze, np. producenci luksusowych jachtów, statków na LNG, platform wiertniczych, wielkich suwnic i żurawi statków hydrograficznych czy produkcja dla Marynarki wojennej. To powinny produkować polskie stocznie. Bo w prostych wyrobach nie wygramy cenowo z Chińczykami czy Hindusami, którzy pracują np za 10 USD/dzień. Musimy konkurować techniką i jakością. Ja całe życie i dzieciństwo wychowałem się na ursusach, jeździłem nimi i je naprawiałem i wiem co mówię. Jeszcze c360 nie wytrzymał dłużej niż 4-5 tysięcy motogodzin do remontu silnika, natomiast te zachodnie wytrzymują po 10-15 tysięcy motogodzin bez remontu. Jako ciągnik na małe i średnie gospodarstwo jest dobry, ale jak ktoś ma już ok 30 ha to ciężko jest nim obrabiać całe pole. Sam mam takowego Ursusa c 355 jednego z pierwszych wyprodukowanych z 1971 roku, mój dziadek go kupił nowego, ale na moje ok 30 ha już za ciężko się nim pracuje, No i w przyszłości będę musiał dokupić 2 traktor. Zobaczymy czy Ursus w Lublinie odżyje, jak tak, to może od Ursusa coś kupię, bo jest na podzespołach zachodnich.
  • A łałtorowi idze świetnie. Przepisuje z papieru na papier. .. .. taki tio łałtor. .. .500+
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    zpodpisu(2019-06-23)
  • A to dzisiaj nie ma służb? Chyba ABW czy jakoś tak wykazuje się pisowi. .. .
Reklama