UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Gratuluje wszystkim, którzy uważają że przekopem przypłynie do Elbląga góra pieniędzy. Po pierwsze nie dopłynie bo realizowany obecnie projekt nie uwzględnia toru wodnego do Elbląga; po drugie (nawet jeśli tor będzie) kontenerowiec przekopem nie popłynie. Jestem realistą, jak Elbląg i jego obywatele nie znajdą na siebie pomysłu, to przekop też tego nie zrealizuje. Przekop wpuści kilka barek i jachty do zalewu, wiec realny rozwój to będzie w Tolkmicku i Krynicy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    12
    KalkulacjaNaZimno(2019-10-03)
  • To też jest duży zysk dla Tolkmicka i Krynicy oraz kilku jeszcze innych miejscowości. My o tym w Elblągu wiemy i jest nam miło że nie tylko my skorzystamy na kanale przez mierzeje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    Ja też tu mieszkam (2019-10-03)
  • Jak nie uwzględnia, jak tor ma być. Kontenerowiec nie musi tu przypływać wystarczą nieduże statki i barki morskie po zboże i konstrukcje stalowe. Do tego ruch pasażerski i jachty. Trójmiasto jest przeciwne przekopowi, bo u nich za taki 9 metrowy jacht za postój w marinach trzeba zapłacić od 40- do nawet ponad 60zł/dobę a w Elblągu 15 zł- to kilkukrotna różnica i dlatego po przekopie będą musieli albo obniżyć ceny w Trójmieście, albo wiele jachtów przypłynie do Elbląga na zimowanie. Za miesiąc zimowania takiego jachtu w Elblągu to 200 zł, a w Trójmieście to nawet 400-600 zł, więc jak ktoś przypłynie do Elbląga to przez 3-4 mc-e zaoszczędzi nawet od 800 do 1600 zł na jachcie 9 metrowym,a jak ma więcej metrów, to oszczędności robią się jeszcze większe.
  • Kontenerowiec ? O czym ty piszesz człowieku ? Do portu w Elblagu nie będą wpływać żadne kontenerowce ! Tylko drobnica ! W Elblagu nie ma placu odpowiedniego, stsow czy suwnic placowych nie wspomnę o reachstackerach, ludzi którzy będą naprawiać uszkodzone kontenery czy mechaników do tego sprzętu, to są ogromne pieniadze ! Z tego co wiem brakuje tam tez torów kolejowych... port kontenerowy ma sens tylko i wyłącznie gdy wykorzystamy alternatywę podana w artykule ale dobrze wiemy ze temat ten jest zamknięty. Port będzie robił przeładunki pustaków budowlanych, węgla, zbóż, blach itp drobnicy. Możliwe są jeszcze domki które mogą być ładowane żurawiami portowymi i elementy wiatraków. Zbyt płytko będzie aby wpływały nawet te najmniejsze kontenerowce które wpływają do GCT czy BCT a o większych nie ma co pisać !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    Epizodem(2019-10-04)
  • @Epizodem - no właśnie, bo trzeba zainwestować żeby były place i suwnice itd po za tym przecież nikt nie mówi że mają jakieś byki wchodzić i wiadome jest że statki pow. 130m nie wejdą ale gdyby robrze to rozegrać tak jak mówiłem wcześniej to by takie 130m weszły normalnie, są kontenerowce które mają 130m np kontenerowiec Żeglugi Gdańskiej Carina 122m i nie ma problemu, hajs się zgadza, biznes jest biznes, po za tym jest cała masa innych właśnie do 130m statków
Reklama