UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • towarzyszu skorupa żebyś się nie przejadł ta miską ryżu którą oferuje tobie kc pis/nie licząc 0,5 zł za głupie wazeliniarskie komentarze/
  • Ta droga nad Zalewem była rozpatrywana w latach 70-tych za czasów dobrobytu Gierka i doszli do wniosku, że koszt takiej drogi byłby bardzo wysoki, usuwanie wielkiej ilości mas ziemi wzdłuż torów, a prowadzenie po drodze leśnej mija się z celem bo prowadzi przez las oddalony od Zalewu i bez żadnych widoków na Zalew. A odległość to dokładnie około 12 km (Tolkmicko - Frombork linia kolejowa). Były mieszkaniec Tolkmicka od 1954 roku, i pracujący w latach 70-tych w Tolkmicku
  • Dworzec PKP Elbląg Zdrój niech odkupią.
  • Elbląg powinien mieć przywrócone połączenia do Braniewa przez Frombork/ do Braniewa przez Młynary/ do Kaliningradu/ do Berlina przez Szczecin/ do Katowic przez Białystok i Warszawę/ do Suwałk/ do Szczecina przez Kołobrzeg/ do Ustki / na Hel
  • Była szansa dostać 85% z programu Kolej+ dotacji na realizację Kolei Nadzalewowej to nie.
  • elblążanin48 - dziekuje za fachowa informację. O tej drodze myslałem, ze skoro Niemcy zaczęli ja robić betonówkę od strony Tolkmicka to nie po to, by skończyła się po 1,5,czy 2 km, tylko to musiał być w tym jakiś sens i potrzeba zagospodarowania tych terenów wokół. U nas niewiele rzeczy się oplacalo zrobić od 1945 roku. 75 lat w Świnoujściu kursowały promiki zamiast pobudować most, co dla duńczyków nie byloby żadnym problemem, a teraz robiony jest tunel. Polska to długo jeszcze nie będzie Europą Zachodnią, co najwyżej czyms pomiędzy Zachodem, a Białorusią.
  • „Nieutuleni w żalu z przykrością informujemy, iż o godz. 17.37,dnia 31 marca 2006 roku zmarła po ciężkiej chorobie przeżywszy 106 lat linia kolejowa Elbląg-Tolkmicko-Braniewo. Była z nami od 7 września 1899 roku do 31 marca 2006 roku. ” Ulotka z przed lat
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    0
    Wojciech Ławrynowicz(2021-05-19)
  • Taaaaa wróblewski i motorówka już opracowali wszystko, sprzedać i zniszczyć wszystko, taki ich plan, a swoje konta i nieruchomości powiększać, I spokuj jak się ich kadencję pokończą, ,bandy ściemniaczy i kolesiostwo w Elblągu małą mafijka. .. .
  • I druga strona ulotki: „Przez 100 lat linia nadzalewowa pracowicie służyła mieszkańcom regionu i turystom tu przyjeżdżającym. Nie zaszkodził jej ani Hitler, ani komuniści. Ba, rozkwitła wówczas pełnią swojego pracowitego żywota. Zabiła ją bezdenna głupota urzędników pseudo kolejowych, którzy, trzeba to przyznać, ciężko nad tym pracowali przez ostatnich kilka lat, aby ją unicestwić. Boże, gdziekolwiek jesteś, miej ten kraj w swej opiece. ”
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    0
    Wojciech Ławrynowicz(2021-05-19)
  • Warto odpowiedzieć na pytanie dlaczego zmarła kolej nadzalewowa w 2006r. Przyczyny są dużo głębsze niż tylko PKP. Żeby poznać odpowiedź należy ocenić wydarzenia gospodarcze, inwestycje w czystość Zalewu Wiślanego i wiele innych działań a raczej ich braku dotyczących naszego regionu. Zacząć można od roku tego nieszczęsnego podziału administracyjnego dokonanego za sprawą AWS - Ojca PiS I PO. Teraz po latach nie widzę żadnego argumentu gospodarczego czy turystycznego dla reaktywowania koleii. Sentyment to za mało.
  • Według mnie w samym Elblągu jest jeszcze dużo do zrobienia. .. .! A Wy chcielibyście pchać pieniądze (miliony bo takie byłyby koszta wznowienia ruchu)na kolej nadzalewową. Moim zdaniem to wolałbym te fundusze wykorzystać choćby na odbudowę naszego basenu odkrytego. P. S. A kto by tą koleją chciał podróżować i gdzie? Do Suchacza, Kadyn, Tolkmicka 😅😅😅😅😅?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    5
    Głos 🗣(2021-05-19)
  • @Cz - A przekop Mierzei i ożywienie ruchu to za mało? Ośrodki turystyczne upadły ze względu na stan wody, która teraz jest już czysta i od kilku lat nie ma zakazów kąpieli. Czemu była brudna? Bo, jak się okazało wielce zatroskana o Zalew i naturę Krynica Morska olewała modernizację oczyszczalni ścieków, przez lata lejąc swoje brudy do Zalewu - o dziwo do Bałtyku nie lali. Woleli, żeby upadła turystyka na południowym brzegu Zalewu niż u nich :)Dlatego też tak się boją przekopu, bo wiedzą, że ruch na Zalewie może znów się ożywić. Zawsze to coś nowego dla turysty niż tylko ta wiecznie zatkana latem Mierzeja.
Reklama