UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Do studenta z Elbląga: Rozwój miasta na północ jest zły, bo rozciągnie go wzdłuż, ale na południe to jak go rozszerzy, wszerz??? Poza tym rzeczywiście na wschód i zachód to maisto nie może się rozwijać ze względu na warunki naturalne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ZKSOlimpiaElblągforever(2006-03-28)
  • pomimo, ze nie jestem nadmiernym sympatykiem obecnego Prezydenta, przyznaję, że za Jego rządów Elbląg się zmienił i dzis bardziej przypomina miasto jakim chciałbym go widzieć. Główną osią sporów przy ocenie planów inwestycyjnych magistratu jest - w jaki sposób władze miasta mogą wpłynąć na podniesienie atakcyjności inwestycyjnej miasta. Myslę, że nie jest to takie proste i jak dotąd oprócz narzekania nikt nie podzielił się jakimiś odkrywczymi pomyslami. Osobiście uważam, że rola miasta jest w tworzeniu infrastruktury (strona techniczna) i znoszeniu barier biurokratycznych (strona świadomości). Poza ty, myslę, że zanim zjawią sie u nas obcy inwestorzy należy dbac o tych którzy juz tu są i o tych którzy dzis chcą swój biznes otworzyć. Na konec zycze wszystkim pozytywnego myslenia, i wiosny w interesacch.
  • Chodzilo mi o to ze rozwoj na polnoc jest zly bo dostanie sie tam z centrum miasta zajmie zaduzo czasu. Wybudowanie parku technologicznego za zachodzie miasta chodzby przy moscie unii europejskiej i nowym porscie bylby najkozystniejszym rozwiazaniem. Wkoncu to i tak nie bedzie super wielkie a troche "urodzajnych ziem" poswiecic nie zaszkodzi. A jak to ktos powiedzial, takie miejsca buduje sie przy glownych drogach, a bliskosc 7mki napewno wyszla by parkowi na dobre.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    StudentZElblaga(2006-03-28)
  • Z forum Wybiórczej (nic dodać, nic ująć): "Śpiewka stara jak świat, zainteresowanie inwestorów po prostu ogromne, jak zwykle. Tylko że jakoś nie mogą dotrzeć do Elbląga, ale grunt że się non-stop zbliżają. Nawet nie chce mi się wyobrażać jak daleko musieli być przed budową: 1) Portu Morskiego 2) Trasy Unii Europejskiej 3) węzła Elbląg-Wschód 4) uliczek na Starym Mieście 5) krytego lodowiska Już sobie za to wyobrażam, jak się do nas zbliżą Ci inwestorzy zaraz po budowaniu: 1) drogi na Modrzewinę 2) Parku Naukowo-Technologicznego 3) 15 km tras tramwajowych 4) Obwodnicy Wschodniej 5) Obwodnicy wzdłuż S7 6) hali widowiskowo-sportowej 7) portu lotniczego Będą dosłownie na wyciągnięcie ręki, szkoda tylko że będę już wtedy na emeryturze, a w Elblągu jak bezrobocie było wysokie, tak będzie. Taki jest mój komentarz, optymistyczny do bólu, bo przecież równie dobrze mogę nie doczekać się sfinalizowania tych wszystkich inwestycji." Brawo autor!
  • Nie wierze w zaden park technologiczny i w zadne zaiteresowanie inwestorow Elblagiem. To jakas utopia. Firmy reprezentujace wysokie technologie nie beda inwestowac w Elblagu tylko w wiekszych osrodkach akademickich i przemyslowych. Moim zdaniem nalezy polozyc nacisk na rozwoj naszego elblaskiego biznesu. Chocby zakladow stolarskich.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    InzynierMorszczuk(2006-03-28)
  • Komentarz z forum Wyborczej rewelacyjny. Warto byłoby dokladnie przyjrzec sie tym kontraktom, bo siegaja milionow, bezrobocie ani drgnie, mieszkancow ubywa (Anglia!), zaden powazny zaklad pracy nie powstal, zatem cos tu nie tak...
  • Co do trasy europejskiej to muszę przyznać panu Słoninie rację - sam kiedyś krytykowałem, a dziś jestem zachwycony, bowiem codziennie przejeżdżam przez most w drodze do pracy. Śmigam o wiele szybciej (docelowo na Malbork) niż przez centrum. Byle się "wstrzelić" w zielone światełka, potem most, po którym mało co jeździ i już. Warto było wydać parę baniek dla komfortu tych kilku elblążan (tira tam jeszcze nie widziałem, choć głównie z myślą o nich był budowany). A skoro już nawet ktoś zapytał o cenę gruntu to już przecież sukces!
  • Co do inwestycji, czy to bezkolizyjnych, na których ginęli ludzie w tydzień po otarciu czy innych, to też popieram słuszną koncepcję pana Słoniny. Po wybudowaniu 5 linii tramwajowych i mostu myślałem, że nic już mnie nie zdziwi, a tu proszę - węzeł! Niemniej pomysł "wydajmy 70 mln na drogi donikąd, to może przyjdzie inwestor" przebija wszystko. Ze swej strony proponuję jeszcze zwiększyć liczbę linii tramwajowych do 10 (wszak ubywa mieszkańców miasta), kupić tramwaje za 10mln sztuka (każdy inwestor zapłaci 2zł za bilet, by się takim przejechać), wybudować autostradę wzdłuż niebieskiego szlaku w Bażantarni (inwestorzy sobie wykarczują lasek i pobudują fabryki)... a zresztą - nie ma co się zastanawiać, bo tylko patrzyć jak racjonalizatorzy z UM wymyślą kolejną mądrą rzecz. Przydałby się jakiś przepis nakazujący odpowiedzialność finansową urzędnika za tak dalece chybioną inwestycję. Dobrze będzie, jak za te 70 mln doczekamy się 3 hipermarketu, chociaz i to watpliwe, bo kto bedzie jechal na zadupie, skoro sa inne blizej.
  • Pytanko jak moze ubywac mieszkancow, przeceiz CI co wyjezdzaja do Angli to sie nie wymelodowuja, bo niby gdzie maja znalezc stale zameldomanie. To jedynie czasowe ale tu maja stale!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tubylec(2006-03-28)
  • DO ANONIMA KTORY NIE WIDZIAL JESZCZE TIRA NA TRASIE UNII - muszę Cię zmatwić bo troche ich tam jeździ. Poza tym dla mieszkańców północnych dzielnic jest to najszybsza droga wyjazdowa na Gdańsk. więc nie krytykuj! Jedna opinia krytyczna o tym moście powinna być tak, że brak tam chodnika i ścieżki rowerowej!!
  • Co do mostu to często musze jeździć do Gdańska i jest on dla mnie zbawieniem. Wcześniej nadkładało się masę drogi. Inna sprawa jak jade po nim rowerem :( . Będąc na zachodzie widzę, że transport szynowy jest najlepszy i najszybszy w mieście. Tylko boję się, że przez głupotę urzędników, którzy jeszcze nie dokońca zrozumieli że PRL to miniona epoka, szanse na szybszy tramwaj od autobusów zostaną zmarnowane. Po co na tym odcinku 8 aż przystanków? Elbląg ma najwolniejszy tramwaj w całej Polsce: www.km-forum.com.pl winna tu sa stare torowiska (na nowych juz tramwaje jeżdżą szybciej) i zbyt duża liczba przystanków (to chyba pozostałośc sprzed wojny, ale wtedy tramwaje jeździły bardzo wolno). Ogólnie tramwaj ma lepsze przyspieszenie od autobusu, ma własne torowiska i nie musi czekać w korkach i na światłach (jak sygnalizacja i rozkład skrzyżowania są zrobione z głową) co widziałem nie raz będąc na zachodzie.
  • Chodnika ani sciezki rowerowej na moscie nie ma, bo pewnie jakiś urzędnik założył, że rzekę można pokonać wpław :-) Zimą łatwiej, choć niekoniecznie bezpieczniej. Co do tramwajów to faktycznie chyba najwolniejsze w Polsce - myślę, że ze względu na wąskie tory, jednakże dokładanie kolejnych kilometrów prędkości nie zwiększy. Już wkrótce może się okazać, że pokonanie miasta tramwajem trwać będzie dłużej niż przejazd autem do stolicy sąsiedniego województwa. A co do Tirów... koncepcja - przypomnę - była taka, iż jadą one z E7 na most, Brzeską, Piłsudskiego i Królewiecką do Rosji. Proponuję koledze ekspertowi policzyć pojazdy zmierzające tą drogą i wyliczyć odsetek Tirów. Wszystko stanie się łatwiejsze. Naturalnie zgadzam się, że mieszkańcom most ułatwił życie, ale czy wart był takich nakładów to inna kwestia. Swego czasu koncepcja była taka, by odciążyć E7 i część ruchu puścić przez Marzęcino. Nawet prom nowy postawiono (wprowadzając zresztą opłaty), ale jakoś nie mam wrażenia, by latem E7 była od tego luźniejsza. Podobnie jak korki są na 1000-lecia, a niekoniecznie na Trasie Europejskiej.
Reklama