UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A ciekawe Panie Robercie czy tam będą w tym porcie zboże skupować i wozić, bo jak ostatnio byłem zawieźć do 1 z firm skupiających zboże w naszym powiecie, to pół dnia w kolejce stałem, może tam byłoby szybciej.
  • RobertKoliński @Zen - I widzicie ob. Zen - pojawia się popyt, pojawi się zaraz i podaż/usługa, takie jest odwieczne prawo natury; ja Wam to mówię, nie tak jeszcze stary neomarksista;)
  • Może jakby dostał pomoc od fundacji Phoenixa to wielowarstwową taśmą z paskiem wulkanizacyjnym zakleiłby nawet pęknięty kolektor w oczyszczalni Czajka. :)
  • Teraz rząd przejął 1 miliard 400 milionów zł od mafii narkotykowej to pieniędzy na przekop wystarczy. :)
  • 99% z was w ogóle nie wie o czym jest mowa, statek hydrograf wybudowany był u finów bo polacy by go budowali kilka lat za miliony a na samym końcu chcieli by go pociąć na złom aż znalazł by sie dobroduszny urząd z dofinansowaniem 100mln zł a na samym końcu zostałby motorówką albo cholera wie czym za 200mln zł, tak samo budowano słynną korwetę ślązak sam kadłub kosztował 500mln zł i budowali go 15 lat, dlatego PżM buduje statki w np Japonii i Chinach, dzisiejsze stocznie polskie to sabotażyści na zlecenie zagranicy która skutecznie pilnuje żeby tutaj nic sie nie udawało + łapówy+biurokracja, a przekop i tor wodny jest za płytki bo powinien mieć głębokość 8 metrów, jakieś tam statki wypłyną do portu ale cała masa statków 100m ma wysokie burty i są głęboko zanurzone takie tłuściochy, dziwne że chcą tylko 5m głebokości
  • Znawca producentów łodzi się znalazł. .... Jeszcze pewnie z twojego podatku to było zapłacone
  • największym statkiem z Elbląga jaki kiedykolwiek pływał a raczej wyszedł ze stoczni przez kanał w świat był prom kolejowy Schwerin 106,8m dł, 18,5m szerokości, 4,4m zanurzenia skoro w 1929 roku można było to w 2019 tez można, ponoć przetrwał wojnę i pływał jeszcze chwile po wojnie na linii Szwedzkiej. Biznes jest biznes
  • @007 - a swoją drogą okręt Ślązak który miał być korwetą ale został okrętem patrolowym - najdroższą motorówką świata mógłby wejśc do portu Elbląg gdyby go pogłębili wiadomo, prosze sprawdzić parametry
  • A to jak to jest, że buduje się jakoś u nas rocznie ponad 21 tysięcy jachtów, w tym motorowych, katamaranów, buduje się holowniki, żaglowce i wiele innych jednostek większych od tego hydrografa, a także wykonuje się wiele przebudów i buduje się kadłuby, natomiast Ślązak to sprawa polityczna i dlatego tak długo go budowali.
  • Gdyby ktoś chciał zainwestować jakaś polska firma to można by było klepać takie "Schweriny " w sensie wielkości w Elblągu i sprzedawać je w świat jako : Offschory, drobnicowce, małe masowce, rudowęglowce, szybkie promy typu Boomerang, czy małe pasażery i rózne statki pomocnicze- kablowce, bunkierki, statki sejsmiczne czy statki badawcze lub nowoczesne kutry rybackie, efekt ? miliony zł zysku i konkretna płaca rzędu 5000-10.000zł na ręke przy dobrym prawie gospodarczym i nie przeszkadzaniu urzędów i innych gówien przy tym biznesie, a jest to wielki nowoczesny i prosperujący biznes na świecie i będzie zawsze bo statki muszą pływac i będą pływać puki są morza i oceany !
  • Torpedowce typu Elbing też miały ponad 100 m- 102,5 m i statki jak Mimi Horn- niecałe 101 m.
  • łał a kanał i przekop to nie jest polityczny ? w PL nawet chodniki ulice i krawężniki są polityczne, zaje.. kase z budowy Gawrona vel Ślązaka i winnych brak, tak go budowali żeby go nie zbudować i jak najwięcej wyprowadzić szmalu za granicę bo taki był prekaz od starszych i mądrzejszych a stateczek kupicie sobie u nas za granicą przecież i tak wam nic nie zrobią, nawet państwowa spółka PżM uciekła na bahamy i w inne raje dlaczego ? bo mogą, proste ? w PL już dawno poszli by na złom, takie mamy prawo w PL i nikogo to nie interesuję a kolesie 89' w latach 89-99 rozkradli PLO i PżM tak że 80% statków poszło za miliardy do nowych właścicieli z prawie 500 statów w PLO zostały się 2 a w PZM ok 78,winnych brak, brawo
Reklama