UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Panie anonimie w takim razie dlaczego nie pływają żadne statki? Czy odpowiada za to jakiś "układ"? Komu zalezy na tym by port elblaski upadł?!
  • Szanowny Panie f proszę przeczytać zarządzenie Nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 14 czerwca 2005 roku. Jeżeli ma Pan problemy z otwarciem pliku na stronie www.bip.uw.olsztyn.pl to proszę poszukac tego przepisu na stonie Urzedu Morskiego www.umgdy.gov.pl. I poszukac informacji jakie statki moga wpływać do portu morskiego na Zalewie Wiślanym w Elblągu. Odpowiedź będzie jedna. przepisy nie określają długości, szerokości wysokości i zanurzenia statków , które mogą wpłynąć do portu. A port dla którego nie są te parametry określone przestaje byc portem z definicji.Powyższy przepis dotyczy od Piotrusia /kotwicowisko/ do granic portu / czerwona latarnia i w porcie. Zarządzenie nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 12 listopada 2003 określa żeglugę w głównym torze wodnym granica państwa- Szkarpawa , proszę zwrócic uwagę ,że przepis ma zastosoawanie tylko przy średnim stanie wody. Co sie stanie jezeli poziom obniży się o 0,3 m a barka ma zanurzenie 1,80m. Po przeczytaniu tych przepisów proszę poinformować mieszkańców do jakich wniosków Pan doszedł.Wybory się zbliżają trzeba wiedzieć kto kim jest w tym mieście. Z poważaniem Polak to brzmi dumnie.
  • Co za idiota!!! Są przepisy mówiące o wymiarach statków, które mogą wchodzić do portu, bo sam miałem je w ręku. A także są przepisy mówiące, które jednostki muszą korzystać z usług pilota. Po prostu strony internetowe nie są aktualizowane. A czy znalazłeś przepisy mówiące jakie jednostki mogą wchodzić na zatokę gdańską? Tor jest zapewniony na 2,40 m, a to że obniży się stan wody to faktycznie jest możliwość, że jednostka o zbyt dużym zanurzeniu nie wejdzie do portu, ale to jest normalne w prawie każdym porcie na świecie. W niektórych miejscach różnica stanu wody wynosi nawet 6-8 metrów. Jakie opłaty za kotwicowisko? Człowieku, lecz się...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seaman(2006-10-17)
  • Szanowny poprzedniku, Pana reakcja jest normalną dla określonych grup społecznych ,jeżeli brakuje argumentów używa się wulgaryzmów. Przepraszam to nie w moim stylu. Zapewne mówi Pan o głębokosci toru czyli zarządzeniu Nr 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 15 kwietnia 2003 - tor wodny ma głębokość 2,4 m poprzednie zarządzenie nr 12 Dyrektora Urzedu Morskiego w Gdyni z dnia 18 września 1997 r tor wodny miał głębokość 1,8 m.Głębokość toru nie oznacza , że torem tym prawo zezwala na pływanie jednostek o takich parametrach. Posługuję się obowiązującym prawem, a Pan. Proszę wyjaśnić jak wpływały barki Halex-su o zanurzeniu 1,80 m i dlaczego Halex uciekł na tory. Z poważaniem Polak to brzmi dumnie
  • Chociaż wiem kim jesteś to i tak proponuję o podpis. Dwa tygodnie temu wyszła z Elbląga jednostka o zanurzeniu 2,3... i to wszystko. Poza tym proponuję nie oczarniać niektórych osób, które zjadły w tej branży zęby i którym nie dorastasz do pięt. Obiecuję Ci taką antykampanię, że nie zbierzesz więcej niż jednego głosu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seaman(2006-10-17)
  • Faktycznie człowiek nie ma wiedzy o żegludze, ani odwagi cywilnej, aby się podpisać. "Polak to brzmi dumnie" oczywiście, że tak, ale nie z takimi obywatelami jak Pan startujący w wyborach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    marynarz-wyborca(2006-10-17)
  • A ja dalej nie wiem dlaczego do Elbląga nie przypływaja te statki z Bałtyku?:( Może ktoś mi to wyjasni bo nie chce mi sie czytac tych przepisów!!!:)
  • pomijając zawiłości przepisów żeglugowych i opierając się na zdrowym rozsądku, port jak każde przedsięwziecie ma racje bytu wtedy, gdy jest na niego zapotrzebowanie. Zapotrzebowanie wynikające z realnych i przewidywalnych potrzeb, a nie pobożnych życzeń. W związku z powyższym, czy ktoś znający temat nie tylko z forum mógłby określić (najlepiej w liczbach) zapotrzebowanie na transport morski do Elbląga. mniemam iż , budowa (rozbudowa) portu poprzedzona została badaniami rynku i są dokumenty okreslające zakladane przepływy towarów przeladowywanych w elbląskim porcie. Jak te wielkosci mają się do rzeczywistości? Na koniec wszystkim uznającym spiskową teorię świata pragnę zwrócic uwagę, że twierdzenie o konkurencji portu w Elblągu dla Gdańska i wynikających z tego wrogich dzialaniach jest delikatnie mówiąc bezrozumne i swiadczy o przecenianiu wlasnego znaczenia.
  • Port jako przedsięwzięcie gospodarcze powinien się opierać na przewidywanych i realnych danych obrotu towarowego. W przeciwnym wypadku jest to zamierzeniena wątłych fundamentach. W naszym mieście nie chodzi zapewne o rozwój i to znaczący sektora portowego, ale o zwykły i niekonfliktowy dostęp do szerokiego świata, z którego przypłynie czasem turysta, a czasem jakiś fracht. Budowa elementarnej struktury technicznej zdolnej przyjąć to co zdarza się pływającego na większej wodzie niż staw, w sytuacji gdy odległość do otwartego morza wynosi około 30 km, to nie fanaberia lecz oczywistość wynikająca z istniejących uwarunkowań. Nie chcę tu przywoływać przykładu dworca kolejowego we Włoszczowej, bo nie o satyrę tu chodzi, ale jeżeli można zatrzymać intercity dla 2-ch pasażerów, to dlaczego miasto o ponad 700-letniej historii i wogóle z morza żyjące całe wieki ma ignorować własną tradycję i możliwośći. To są sprawy z zakresu przewidywania i rozwoju miasta w przyszłości, lub tworzenia zaścianka nie potrafiącego odbić się od doraźnych mało ambitnych akcji. Nawet po wojnie, było w naszym mieście dość inicjatyw o niekonwencjonalnym, delikatnie mówiąc, rodowodzie i całe szcęście. Dzięki temu mamy formy przestrzenne, tramwaje i starówkę. To jest jakiś kapitał.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2006-10-19)
Reklama