UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Matex brawo . masz racje podpisuje się obiema rękoma pod tym co piszesz. . Elbląg musi wzmocnić swoją role jako lidera regionu i wspomagać transregionalne projekty na infrastrukturę zalewu i Kanału Elbląskiego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-11-01)
  • tak w Elblagu sa same nietrafione inwestycje-kładka uni europejskiej która samochód z trudem przejedzie taka wąska a dla pieszych nie przewidziano chodnika niech sobie przejdzie po moscie kolejowym bo kładka przy moscie jest spróchniała i pełna dziur brakuje desek -port do którego nic nie przypływa bo ruskie nie pozwalają -skrzyzowania dziwnie pozwezane nasrane wysepek bez liku że nieidzie się wpasowac w te przesmyki a zwłaszcza autobusy i cieżarówki ,ten projektant niech sobie w piaskownicy takie robi.A przekop zrobić na granicy na zalewie usypać groble żeby syf do nas nie wpływał mówie o zanieczyszczeniach i będzie okej a nie będa nam łaske robić ich zadne prawa międzynarodowe nie obowiazują.Mam racje!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wkurzony elblążanin(2006-11-01)
  • Przekop musi być ze względu na politykę Rosji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Hugo Viana(2006-11-02)
  • Moi mili szanowni przedmówcy, Panie W.Ławrynowicz i Matex. Czy znany Wam jest artykuł w Polityce nr 38 z dnia 23 września 2006r str. 32 autorstwa Ryszardy Sochy, który to artykuł szeroko omawiany był na konferencji w dniach 21-23 września w Gdyni? A więc chęć przekopania kanału przez mierzeje jest ekonomicznie nie uzasadniony jest to decyzja wyłącznie polityczna prawda ?Nie zdziwiłbym się nawet że znajdą się pieniądze na realizację idei fix a nawet pogłębienie toru wodnego na gł. 9m tylko po to aby lotniskowce NATO mogły tutaj wpłynąć !Sejmik Pomorski nigdy nie zgodzi się na realizację przedsięwzięcia na które nas nie stać .Co z Bursztynem moi mili zwolennicy przekopu ? A może tak najpierw niech władze miasta pochwalą się jakich to inwestorów ściągnęli do miasta dla poprawienia koniunktury drogi Matexie. Jakie statki skąd i do kogo będą chciały przy płynąć!? Przestańcie opowiadać , że port w Elblągu to konkurencja dla Gdańska bo to nie prawda. A żaglówki będą pływać po zalewie i znajdą się turyści jak woda będzie czysta i sanepid nie będzie zamykał plaż.
  • Do wszystkich umniejszajacych role Elblaga jako portu: Elblag byl jest i bedzie portem blizszym inwestorom ze wschodu, o ktorych nam nie wolno zapomniec. MA sens inwestowanie w rozwoj naszego miasta w tym kierunku. Jest wiele przykladow w historii, mowiacych o tym, ze Gdansk powinien sie z nami liczyc. Nawet jesli nie dzis to moze juz jutro...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Taki tam(2006-11-02)
  • Niepodpisany widzę, że nie doceniasz potęgi pieniądza pozostawianego przez turystów! Przekopana mierzeja, to możliwość pojawienia się turystów z Niemiec, Skandynawii, byłech republik nadbałtyckich byłego ZSRR. To bodziec do stworzenia lepszej infrastruktury w gminach nadzalewowych. To szansa do eksportowania produktów z elbląskich zakładów droga morską, a ta jest ważna z punktu widzenia UE, gdyż jednym z priorytetów jest rozwój połaczeń morskich i śródlądowych. Oczyszczanie wód zalewu, też na tym zyska, gdyż nastąpi większa wymiana pomiędzy wodami zatoki i zalewu. Wody zatoki zaś w pewnym stoponiu oczyszczane są przez oczyszczalnię Gdańsk Wschód. Poza tym tworząca się odpowiednia infrastruktura przy okazji przekopu mierzei, to także szansa przyciągnięcie na wody zalewu amatorów sportów wodnych (ci zaś już nie mieszczą się na wodach Zatoki Puckiej). Bursztyn - jest bogactwem narodoweym, a zatem państwo może nim dysponować. Co z nim zrobi, to inna sprawa. Jedna z wersji może przewidzieć np. jego sprzedaż i częściowy, automatyczny zwrot poniesionych kosztów!
  • szlachetne i dodne poparcia założenia jadnak mało faktow na ich poparcie. Tak samo można argumentować , że budowa nowoczesnego portu lotniczego w Elblągu wywoła napływ turystow nie tylko ze Skandynawii i Niemiec, lecz także z USA, Chin i reszty świata.
  • pion, czego zatem oczekujesz - ankiety zainteresowania w krajach basenu Morza Bałtyckiego? Czasem pewne sprawy odbiera się intuicyjnie, empirycznie i widząc co się dzieje np. na Mazurach, Zatoce Puckiej i faktu, że Polska staje się coraz barzdiej atrakcyjna z punktu widzenia turysty. Wiadomo, że promocja musi pójść w parze, ale ta będzie już nie tylko miejska, ale regionalna.
  • Szanowny Matex -gdyby wszyscy ci , którzy postanowili sobie wybudować port morski w Elblągu myśleli intuicyjnie, empirycznie to najpierw podpisali by umowę międzynarodową z Rosjanami. Nie byłoby wówczas problemu ani z przekopem Mierzei ani most na Szkarpawie by nie przeszkadzał .Gdyby myśleli intuicyjnie oraz empirycznie ludzie rządzący tym miastem to nigdy nie dopuściliby do zlikwidowania takich zakładów jak „Zamech” ,”Plastyk” czy „Renoma”, „Buczek” lub ”Furnel”. Gdyby myśleli….to zrobili by wszystko aby ściągnąć inwestorów do naszego miasta! A ja zapytam się Ciebie który tak dobrze jest poinformowany jakie korzyści wymierne osiągnęliśmy ze wszystkich wyjazdów biznesowych naszych przedstawicieli władz?
  • W gospodarce wolnorynkowej czasem ciężko ratować konającego, albo takiego, który nie jest w stanie wytrwać konkurencji. Interwencjonizm państwowy nie zawsze przekłada się na lokalny grunt, jako i nie dotyczył tak nośnych branż jak górnicwto czy hutnictwo, bo poza odlewnią nie ma tego typu działalności w E-gu. Oczywiście, że chciałbym, aby wspomniane przez Ciebie zakłady nie padły, bo były też wiztówką miasta. Zamech został w dużej części przejęty i jako taki ma się nieźle. Pozostałe zakłady, no cóż...nie wyszło odpowiednio. Winą jednak w pełni nie możesz obarczać włodarzy miejskich. Co do efektów zagranicznych wyjazdów, to w istocie póki co nie podam żadnego przykładu pozytywnych efektów. Jedyne "korzyści", to podpisane umowy partnerskie. To jednak pozostawia spory niedosyt.
  • oczekuję działania odpowiadającego na pytanie - po co ktoś miałby przyjeżdżać do Elbląga. Moim zdaniem dziś jedynym atutem miasta jest kanał, jednak sam kanał to za mało. Potrzebne są działania zmierzające do podniesienia atrakcyjności miasta poprzez: organizację ogólnopolskich (międzynarodowych ?) imprez kulturalnych i sportowych, jak "jaskółki" - Elbląskie Noce, czy Baltic Cup; podjecie decycji o zagospodarowaniu Góry Chrobrego jako terenu rekreacyjno- sportowego (plus np. budowa wieży widokowej); rozpoczęcie realizacji projektu - repliki osady Truso; budowa obiektu rekreacyjno-popularnonaukowego (park zabaw technicznych) itp. Co do odpowiedzi na pytanie jak się dostać do Elbląga to postawiłbym na budowę dróg i parkingów. Jeśli zaś chodzi o drogę wodną , to wynegocjowanie umowy z Rosją jest na pewno tańsze niż budowa przekopu.
  • Do PION .Witam Ciebie serdecznie , po dłuższej nieobecności na tym portalu miło jest Ciebie poczytać. Jak najbardziej zgadzam się z Tobą. Pod koniec roku będę miał raport opublikowany z konferencji wrześniowej , który zostanie przesłany dla braci Kaczyńskich. Jeśli będziesz nim zainteresowany proszę o kontakt
Reklama