UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Dalej. Puławy - powieszchnia 50,49 km² , liczba mieszkańców 48 593 tyś. - TRZY przystanki kolejowe ( Puławy, Puławy Miasto, Puławy Chemia ). Elbląg - powieszchnia 79,82 km² , ludność 126 049 tyś. mieszkańców. Zrobienie wiekszej ilości przystanków nie leży w geście PKP a WŁADZ MIASTA. Panie żabka.
  • kto nie liczy na połączenie Polski z Europą przez Elbląg niech nie liczy. Wogole nie musi na nic liczyc
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    II0XII(2012-05-18)
  • a ja prosze o przystanki kolejowe - elblag stacja statoil - elblag hetmanska - elblag d. feniks (lub biedronka) - elblag kolo merino - elblag ul. Browarna-rog Niskiej, elblag ul Gwiezdna (troche niech tory pokrecą) - elblag ul. koniecznie Cicha, elblag ul. Fałata, elbalg - stacja Shella- elblag -cerfurr - elblag modrzewina - a potem to juz gdzie chcą :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mały Jasio - końduktor(2012-05-18)
  • Nie da rady komunisto:D
  • łącznie ponad siedem godzin jazdy z elbląga do warszawy wstyd i tragedia, w takim samym czasie dojedziemy też dyliżansem może nawet i traktorem na tą wielką rozkapryszoną wiochę.
  • Dzis jechałem do Olsztyna. Pociag o 5.06 dociera tam o 7.10.Jakieś 125 km. Po drodzie stoi w dwóch miejscach po około 10 minut. bo jest mijanka z innym pociagiem. To jest dopiero masakra. Autopbusu tez nie ma rano. Dojeżdżałem tez przez ostatnie pół roku do Malborka. I trzeba przyznac, że pomimo remontów nie jest zle. Pociagi w miarę punktualne a i jakość składów nie najgorsza. A elbląski dworzec? Najwiekszym problemem jest brak czytelnych rozkładów. Te kartki są dla osb z dobrym wzrokiem. No i czasami panie w kasie maja niepełna informację. Np. mozna jechać do Olsztyna pociągiem o 5,37 do Malborka i tam przesiaść sie na pociąg do Olsztyna. Byłem kilkakrotnie świadkiem, gdy pasażerowie prosili o bilet na takie połączenie, a panie w kasie twierdziły, że go nie ma. A na koniec trzeba jasno popwiedzieć. Jeżeli bedą pasażerowie, będa pociągi. Korzystajmy z kolei. To na prawde dopbre rozwiazanie. Bo np. dzis do Braniewa o 4,48 nie jechał nikt. Szkoda.
  • A co by było złego, gdyby PKP na wysokosci Zawady zrobiła peron i dowoziła pasażerów na dworzec? A może nawet do Gronowa Górnego. Są szynobusy, ludziom mozna by ułatwic zycie i obnizyc koszty poprzez eliminacje dojazdu do dworca ZKM.
  • Kolej w Elblągu to w brew pozorom bardzo obszerny temat. Faktycznie kolej w naszym mieście jest w ostatnich latach bardzo zaniedbywana. Jeśli chodzi o nasz dworzec główny, to bardzo fajnie, że został wyremontowany budynek dworcowy. Natomiast reszta dworca to co całkiem inna historia. Zarówno torowisko, jak i perony są w fatalnym stanie. Pomijam już to, że standardem są tzw wysokie perony, które ułatwiają wsiadanie pasażerom. Patrząc na realizację inwestycji kolejowych w województwie pomorskim, to aż przykro, że tu nic się nie dzieje. Nowe perony buduje się aktualnie na wszystkich stacjach i przystankach od Malborka do Gdyni - u nas niestety nie. Drugi problem to nie przemyślane remonty tras kolejowych. Wykonując przebudowę takiego węzłą kolejowego jak Malbork należało zadbać o to, aby po przebudowie umożliwić ruch kolejowy we wszystkich kierunkach. Mam tu na myśli budowę łącznika torowego umożliwiającego bezpośrednie skierowanie pociągów jadących od strony Warszawy w stronę Elbląga i vice versa. Ta sama sytuacja jest w Tczewie. Takie rozwiązanie dałoby o wiele więcej możliwości połączeń i na pewno umozliwiłoby bezpośrednie połączenie Elbląga (a także Kaliningradu) z większościom dużych aglomeracji w Polsce. Zupełnie nie rozumiem dlaczego tego nie zrobiono.
  • Kolejna sprawa to bezsensowne połączenia kolejowe aktualnie funkcjonujące. Bardzo dobrym pociągiem jest, wspomniany tu przez kogoś pociąg relacji Gdynia - Katowice przez Elbląg, Olsztyn, Białystok, Warszawę. Ale to jest niestety wyjątek. Przykład bezsensownego połączenia to np. pociąg Gdynia - Poznań jadący przez Szczecinek, Piłę. Trasa pociągu bardzo dobra, ale dlaczego taka krótka. Pociąg ten mógłby kursowac w relacji np: Białystok, Olsztyn, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Słupsk, Szczecinek, Piła, Poznań, Wrocław. I już mielibyśmy bezpośrednie połączenie z Elbląga do Poznania i Wrocławia. Nie rozumiem też, dlaczego nie ma pociągu z Elbląga lub Braniewa do Piły, Gorzowa Wlk. lub Poznania przez Tczew, Starogard, Chojnice. Bardzo proste rozwiązanie, a dające duże możliwości dla podróżnych. Kolejna kwestia, już tu poruszana, to budowa przystanków kolejowych w Elblągu. Przede wszystkim Elbląg - Gronowo Górne głównie z uwagi na mieszkańców oraz w zwiazku z budową centrum handlowego. Byłoby to bardzo trafne rozwiązanie. Następny temat to Kolej Nadzalewowa. Super sprawa, że latem kursują tam pociągi, ale linia ta prosi się o generalny remont wraz z remontem stacji i przystanków. W województwie pomorskim remontuje się takie mniej rentowne linie i jakoś pieniądze się na to znajdują. U nas niestety wszystko "rdzewieje i zarasta trawą" - a szkoda.
  • Camel- 100% poparcia!
Reklama