W najbliższych dniach mijają trzy dekady od momentu rozpoczęcia w FSO produkcji samochodu Polonez. Wszystkich chętnych wziąć udział w jubileuszowej imprezie, informujemy, że 3 maja w warszawskiej fabryce FSO Żerań odbędą się urodziny naszego wspaniałego Poloneza. Początek o godz. 11. Rozpoczęcie imprezy jest przewidziane o godzinie 11:00
Pomyślany jako następca Polskiego Fiata 125p musiał przez niemal 15 lat, razem ze swoim starszym bratem, reprezentować możliwości Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Największym jego atutem było nadwozie - nowoczesne, w pełni nadążające za ówczesną modą, a jednocześnie bardzo bezpieczne. Komfort i wyposażenie seryjne zostawiały w tyle wszelkie konkurencyjne pojazdy po tej stronie żelaznej kurtyny.
Niestety, wieczne niedoinwestowanie odbiło się negatywnie na rozwoju Poloneza - zmiany wprowadzane były za wolno. Przełom nastąpił w latach 90-tych od momentu wprowadzenia modelu Caro. W warunkach rynkowej konkurencji już „nastoletni” Polonez odniósł wielki
sukces na polskim rynku, co jest niezaprzeczalnym osiągnięciem pracowników FSO. Samochód wreszcie stal się osiągalny dla „przeciętnego Kowalskiego”. Zyski z jego sprzedaży wyciągnęły Fabrykę na prostą, czyniąc ją atrakcyjną dla partnerów zagranicznych.
Wejście Daewoo to ostatnia wielka modernizacja samochodu - Caro i Atu Plus. W takiej formie samochód dotrwał do XXI wieku, w co nikt nie mógł wierzyć podczas jego premiery w 1978 roku!
Na Żeraniu zastąpił go Lanos, ale, w naszym mniemaniu, pozostanie niezastąpiony.
Niestety, wieczne niedoinwestowanie odbiło się negatywnie na rozwoju Poloneza - zmiany wprowadzane były za wolno. Przełom nastąpił w latach 90-tych od momentu wprowadzenia modelu Caro. W warunkach rynkowej konkurencji już „nastoletni” Polonez odniósł wielki
sukces na polskim rynku, co jest niezaprzeczalnym osiągnięciem pracowników FSO. Samochód wreszcie stal się osiągalny dla „przeciętnego Kowalskiego”. Zyski z jego sprzedaży wyciągnęły Fabrykę na prostą, czyniąc ją atrakcyjną dla partnerów zagranicznych.
Wejście Daewoo to ostatnia wielka modernizacja samochodu - Caro i Atu Plus. W takiej formie samochód dotrwał do XXI wieku, w co nikt nie mógł wierzyć podczas jego premiery w 1978 roku!
Na Żeraniu zastąpił go Lanos, ale, w naszym mniemaniu, pozostanie niezastąpiony.
Stowarzyszenie FSO Autoklub