UWAGA!

Przetarg na piąty tramwaj

 Elbląg, Pasażerowie czekają na nowe tramwaje
Pasażerowie czekają na nowe tramwaje (fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl.pl)

Prawdopodobnie nic nie jest tak oczekiwane przez pasażerów elbląskiej komunikacji jak nowe tramwaje. Na początku miały być trzy, potem znalazły się pieniądze na czwarty. I na tym nie koniec, bo ratusz właśnie ogłosił przetarg na dostawę piątego wagonu tramwajowego.

Jak już informowaliśmy – ratusz pozyskał pieniądze na nowy (fabrycznie nowy) tramwaj. Unijne dofinansowanie wynosi 2,1 mln zł, ale z tej kwoty będą tez sfinansowane inne inwestycje związane z miejską komunikacją. Przetarg na dostawę nowego tramwaju został już ogłoszony. Wymagania techniczne są podobne jak w dwóch poprzednich postępowaniach: jednoczłonowy, jednokierunkowy wagon o długości od 14 do 15,5 metra, częściowo niskopodłogowe z napędem silnikami prądu przemiennego, z dwoma wózkami obrotowymi, kabiną motorniczego oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu.
       Takie wagony typu Moderus Beta MF 09 AC są już w różnych fazach produkcji – dla Elbląga buduje je poznańska firma Modertrans. Wagony te mają ok. 40 proc. powierzchni niskopodłogowej. Za trzy pierwsze tramwaje miasto zapłaciło ok. 7 mln zł, koszt czwartego wyniósł ponad 3,3 mln zł.
       Ile wyniesie cena piątego tramwaju i kto go wyprodukuje? Otwarcie ofert zaplanowano na 24 września. Wtedy też dowiemy się,  ile pieniędzy chcą przeznaczyć na tramwaj miejscy urzędnicy. Najlepsza oferta zostanie wybrana na podstawie ceny (60 proc), gwarancji (30 proc.) i parametr techniczny (nacisk na oś, 10 proc.).
SM

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Rozumiem że. .. .przetarg za najtańsza wersje ale, kasowac cenowo bilety za luksus i przesiadanie sie z samochodów. Ha ha ha tym złomem w zimę zimno a latem klimatyzacji albo nie ma albo oszczędzają. Więc kwota za bilet powinna byc dostosowana do taboru i komfortu. Lepiej utrzymywac 6 kobiet, które siedza i liczą bilety
  • Kierowcy, posiadacze samochodu mają od września 2018 zniżkę 50 procent na wszystkie linie ZKM w Elblągu. Kupując bilet u kierowcy płacą 1,5 złotego i jeżdżą godzinę dowolnymi liniami. Czy to jest wygórowana opłata za luksus?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    14
    3
    Ja też tu mieszkam (2019-08-23)
  • DO: Ja też tu mieszkam - można jeszcze taniej podróżować, można kupić bilet ulgowy w aplikacji, wtedy cena 1,15 gdy posiadamy przy sobie dowód rejestracyjny na siebie.
  • DO: Ja też tu mieszkam - można jeszcze taniej podróżować, można kupić bilet ulgowy w aplikacji, wtedy cena 1,15 gdy posiadamy przy sobie dowód rejestracyjny na siebie.
  • Niech mnie ktoś oświeci. Staram się w tym logikę i ekonomiczne uzasadnienie. Mamy kilkanaście Złom. .. znaczy Konstali. Przeżytek techniki, muzealna wartość, po prostu złom. Lepiej to przemilczmy. Jedziemy dalej. Na utrzymaniu Tramwajów Elbląskich Widziałem jeszcze pojazdy techniczne, jeszcze starsze Konstale, części szukać w stanowiskach archeologicznych. Wiewiórki wspominały też o Düwag GT6,oficjalnie wycofane, ale na stanie, zakupione za nasze pieniądze (TE to spółka zależna od miasta), zatem należy je utrzymywać w niepogorszonym stanie techniczo-wizualnie-użytkowym. Jest też kilka M8C, część po modernizacji, część nie, a jeden jako sprzeniewierzenie środków publicznych (zakupiony i nie jeździ i TE udają że nie ma tematu). Jeden z Konstali też przerobiony na częściach Eniki, więc kolejny dziwak-rodzynek na niedostępnych częściach.
  • Kolejne 2 dziwne Konstale z Łodzi - też wynalazki. Do tego 6 prototypowych, nie rozwijanych już ogórków, zwanych w kręgach (wygooglujcie) SEPSA. Znowu - brak części, brak wsparcia serwisowego. Do tego wszystkie zapewniające klimatyzację lufcikowo-okienną (w 2019r. W 2019! O_o) A teraz dokupowane są dziwolągi, także nietypowe (cytat. za transport-publiczny). Znowu kwestia części, serwisu, gwarancji i szkoleń - kolejne wydatki. Albo mnie chu strzeli i każdego komu dobro mienia publicznego jakim są wagony tramwajowe leży na sercu, albo tą szemraną firmą powinno zająć się jakieś CBA czy inne właściwe służby. Do tego podskakujące na torach i niszczące infrastrukturę złomy, których Urząd Dozoru Technicznego nie powinien dopuścić do ruchu. To są jakieś jaja. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20
    6
    OjTAMojTAM(2019-08-23)
  • @OjTAMojTAM - staram się w tym znaleźć*
  • @Ja też tu mieszkam - W jaki sposób to działa? Mam okazać przy zakupie biletu dowód rejestracyjny?
  • 206 000 000mln olsztyn w 2018r,wydał na 24 tramwaje, druga sprawa to nowe tramwaje nie kosztują w dzisiejszych czasach 3mln,są tylko zmodernizowane i przystosowane do warunków elbląskich. A sprawa następna to patologia panującą w TE , ludzie przestańcie się bać bo jak nastąpi tragedia że Konstal nie wyhamował z braku hamulców to na motorniczego zejdzie cała odpowiedzialność. Sierpień80.
  • A ja, puki co, to chcę donieść na kogoś kto powozi takim pojazdem jak na foto, z nr 406.Wozi ludzi jak worki ziemniaków a na prostym odcinku np. 1 Maja pięć razy przyśpieszać i hamować. Bez powodu. Ktoś chyba z adhd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    8
    marekmarecki(2019-08-23)
  • O klimatyzacji, ładowarkach USB, czy WiFi nawet nie ma mowy, a to standard w innych miastach.
  • A moim zdaniem panie Wróblewski trza ze swoimi towarzyszami wsiadać do tego tramwaju i jechać w siną dal.
Reklama