UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wilku zebys ty wiedzial ile ty mi zdrowia zabrales
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    4
    Stadionwidmo(2019-01-10)
  • ja tez nie bardzo wierze w ten przekop -choc bardzo popieram, bo to i tak jest szansa dla Elblaga i regionu. ., pomijam skale jak wielka to bedzie szansa, to sie dopiero okaze, chcial bym jednak aby ta inwestycje przytarla nosa tym wszystkim sceptykom, ktorzy juz dzisiaj rysuja czarny scenariusz. .na znak poparcia po zakonczeniu inwestycji kupuje jacht aby przy przeprawie wniesc swoja cegielke w postaci oplaty
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    optyteligi(2019-01-10)
  • Też ciekawa inicjatywa Panie Marku Elbląski i warta rozważenia. Dziękuję i wzajemnie. Miłego dnia.
  • przekop, tak jak tupolew - czyli kicha pisowska (bo nawet nie kiełbasa)
  • Nie mam obiecanego żadnego stołka. Mam swoją pracę. A w Parku Technologicznym jakieś inwestycje jednak powstały, może nie ma tam za dużo miejsc pracy, ale jednak trochę firm się tam ulokowało i nadal lokuje i tu masz właśnie przykład dlaczego firmy się nie dokładają, bo czekają aż rzad/samorząd stworzy dogodne warunki do inwestowania z terenami uzbrojonymi w infrastrukturę, tak samo jest na calym świcie, tak jak było z fabrykami samochodów, jak rząd za mało zaplacił frimom motoryzacyjnym to budowały fabrykę w Czechach czy na Słowacji, jak wystarczająco, to u nas. A Przekop to inwestycja obliczona na długoterminowy zwrot z inwestycji, są u nas kanały pobudowane jeszcze przez Krzyżaków i jachty i łodzie do tej pory nini pływają. Tak samo będzie z przekopem, dodatkowo koszta mogą się obniżyć poprzez sprzedaż drzewa z wycinki, runa leśnego, i przede wszystkim bursztynu, możliwe też, że wydabędą zatopione pojazdy z czasów II wojny światowej i inne zabytki, które po wyremontowaniu mogłyby się stać lokalną atrakcją, już wiele takich remontów i rekonstrukcji wykonało Muzem Broni Pancernej w Poznaniu. Z przekopem będzie inaczej, bo jak napisałem jest tutaj pełno firm, które produkują ponadgabaryty i będzie co wozić przez przekop, jedź sobie na ulicę stoczniową czy niską, albo dolną i zobacz jakie ciężkie odlewy tam wożą, albo wirniki czy kadłuby. Przejazd 1 Tira z ciężkim ponadgabarytem to tak jakby w tym samym miejscu przejechało 160 tys. samochodów osobowych, więc nawet tu masz korzyść dla miasta, że po przekopie będą więcej wozić wodą i będą mniej niszczyć drogi zbudowane za pieniądze elblążan- to oszczędność na naprawach dla miasta.
  • Po co miasto ma powoływać jakieś komisje? Przecież budowa i środki zależą od państwa, a Pan Wilk ma zdecydowanie większe możliwości u koleżanek i kolegów. Niech lobbuje w Urzędzie Morskim i ministerstwach. My jesteśmy przekonani. Rów na Zalewie już można kopać, a zależy to tylko do PIS-u. A oferty będą składane do marca. Czyli już w 2020 roku przetarg będzie rozstrzygnięty. Oby PIS wygrał wybory, to w ciągu następnych czterech lat rozpocznie może kopać mierzeję. Akurat cztery lata na wykopanie rowu na Zalewie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    entuzjasta(2019-01-10)
  • Groch, tak jest droga przez Szkarpawę, ale tam są zabytkowe mosty, których nie można przebudowywać. Tor wodny będzie pogłębiony do 5 metrów, dlatego będą mogły pływać tutaj nieduże jachty, tak jak ten o którym kiedyś pisałem Delphia 40.3, o zanurzeniu max 2.27 m, którym Tomasz Cichocki opłynął kulę ziemską. Ciekawe w czym będą miały utrudnione życie, na jez Druzno pływają ludzie, statki, dookla uprawia się pola i ptaki żyją, teraz będą miały teren na wyspie bez ludzi, ciekawe jak teraz żyją te ptaki w sezonie letnim, jak są tłumy ludzi. Jakoś dają radę. Mierzeja też ukształtowała się dopiero w średniowieczu, jeszcze w 1300 roku były tam wyspy, jak nie będą tam pływać i coś robić, to Zalew zamieni się w bagno, bo osady niesione przez rzeki zamulą go całkowicie. Tak jak szybko zarasta teraz jez Druzno i tam gdzie 20-25 lat temu była woda dzisiaj można chodzić i rosnie tam trawa i inne rośliny.
  • Nie jestem entuzjastą przekopu i nigdy nie byłem. Uważam jednak, że skoro pracę zostały już tak mocno zaawansowane i wydano tyle pieniędzy, to należy przekop doprowadzić do końca, czyli do normalnej eksploatacji. Dziękuję Gienkowi za wszystkie wpisy, bo bardziej składanego i popartego dowodami wywodu dawno nie czytałem. Być może przekop nie będzie miał aż tak sprawczej roli w rozwoju Elbląga, ale na pewno nie zaszkodzi. Jednak, prócz przekopu należy też udrożnić Szkarpawę i Nogat, otworzyć śluzy na tej rzece, udrożnić Drużno i zbudować kolej nadzalewową w połączeniu z kolejową "obwodnicą" przez Nkowy Dwór Gd. Dopiero te wwzystkie inwestycje dadzą Elblągowi prawdziwą szansę rozwoju. Jeżeli przekop Mierzei jest początkiem tych wszystkich możliwości, to jestem mocno ZA.
  • @groch - Jestem żeglarzem. Jachty śródlądowe, przy obecnej skuteczności przewidywania pogody, mogą pływać po Zalewie. Niestety w trakcie silnych wiatrów muszą szukać schronienia. Jest tylko jeden port chroniący od wiatrów niezależnie od ich kierunku, Suchacz, Pozostałe są niebezpieczne. Zwłaszcza w Krynicy postój jest niebezpieczny. Nikt z tym nic nie robi. Ale już wyjście tych jachtów na Zatokę, jest mało prawdopodobne.
  • Nie jestem żadnym "panem",tylko człowiekiem z tłumu.
  • Referendum,referendum...precz z czerwoną i zieloną"inteligencją".
  • OK. :)
Reklama