UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • RobertKoliński "Elbląg jest jednym z nielicznych miast w Polsce, w którym mieszkańców wożą prywatni przewoźnicy, a nad organizacją taboru czuwa spółka prawa handlowego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej. " - i tu właśnie leży m. in. problem braku rentowności elbląskiej komunikacji miejskiej (sprawę przestarzałego taboru chwilowo zostawiam). Na początku lat 90-tych ówcześni post-styropianowi włodarze Elbląga obawiali się, że istniejąca wtedy jedna spółka (MZK) będzie miała zbyt silną pozycję w negocjacjach z miastem (chodziło oczywiście o ew. akcje strajkowe załogi i spacyfikowanie żądań pracowniczych) więc postawiono ją zlikwidować i podzielić komunikacyjny tort pomiędzy kilka podmiotów prywatnych, bo tak nakazywały ówczesne, neoliberalno-dzikokapitalistyczne wyrocznie. Dziś widać jak na dłoni, że tamta decyzja była jednym z wielu skandalicznych błędów prywatyzacji w Polsce, co dziś odbija się nie tylko na pracownikach wszystkich elbląskich spółek komunikacyjnych (stawki, warunki pracy), ale przede wszystkim na mieszkańcach naszego miasta, którzy mają do dyspozycji jeden z najgorszych systemów komunikacji miejskiej w kraju. Ciekawe, czy ktoś się dziś poczuwa do odpowiedzialności za tamte błędy (i wypaczenia)?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    10
    RobertKoliński(2018-09-12)
  • Panie Kuliński - wracaj do szkoły, ogarnij wiedzę z historii Polski i gospodarki, zrozum a pozniej wypowiadaj się. Do komuny wrócić nie da rady!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    8
    Hłehłehłelelumpolelum(2018-09-12)
  • @Hłehłehłelelumpolelum - W większości miast w PL komunikacja miejska jest w rękach miasta, nie tylko "zarządzanie" ale i organizacja przewozów. Dzięki dokapitalizowaniu spółki miejskie miały zdolność, żeby zmodernizować tabor przy wsparciu środków UE, ale można udawać że model elbląski nie tylko nie jest najgorszy, ale jest wręcz najlepszy w kraju. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    przykra_dzuma_myslowa(2018-09-12)
  • @Hłehłehłelelumpolelum - Jak wracać, nigdy jej nie zostawiłeś.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pieprznypiekarczyk(2019-04-25)
Reklama