UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Lewandowski, nie pisz po pijaku.
  • Lecimy krugom po zegarze. Sztutowo - miejscami 1 m, czasem na całej szerokości wodorosty. Kąty - nie udaje się zapewnić 1 metra na podejściu. Krynica - nieosłonięta z południa, warunki sanitarne uniemożliwiające wizyty gości. Piaski - nie udaje się utrzymać głębokości 1 metr, brak zaplecza sanitarnego. Nowa Pasłeka - nie ma jak wpłynąć, warunki sanitarne poniżej krytyki. Frombork - mało miejsca i bez zaplecza. Tolkmicko - bagno blokujące wejście, modernizacja bardziej otwarła port na sztormowe falowanie, y-bomy opanowały ustrojstwa i nie ma gdzie stanąć, na szczęście warunki sanitarne i ich organizacja zadowalające. Suchacz- nie ma jak wpłynąć, bagno na wejściu, a to jedyny port zapewniający ochronę od fali i opiekę. Nogat - droga do Malborka zablokowana nowym mostem. Szkarpawa - nie wiadomo dla kogo wybudowana przystań z zamkniętymi sanitariatami w Rybinie i oczywiście skośny most w Drewnicy, Przystań w Osłonce tylko dla kajaków, bo zasypano podejście - chociaż zaplecze piękne i zadbane i do użytku. A przekop rodzi pytanie - Co uda się spieprzyć???? I jeżeli nie jesteśmy w stanie kilkaset metrów podejść do istniejących portów utrzymać z głębokością 2 metry, to jakim cudem i kosztem uda się utrzymać kilkadziesiąt kilometrów przekopu na 5 czy 7 metrów????? Bo przekop Mierzei to bajka. Jeszcze trzeba kanał przez cały Zalew i rzekę Elbląg wykopać.
  • Mariusz Lewandowski - specjalistą i znafcom wszystkiego!
  • Locję tego akwenu (aktualną) czyta się jak powieść kryminalną a różnej maści miejscowi i nie tylko zaklinacze rzeczywistości tworzą wyimaginowany świat chciejstwa urojonego. To powinno być karalne, bo jak widać ogromny procent miejscowych uronochodów święcie wierzy w te bzdury na podobnej zasadzie zresztą -wyznawania socjalizmu lub innej religii.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    AMalejużniekoniecznie(2014-06-12)
  • Przydał by się też most przez zalew od Tolkmicka do Krynicy Morskiej co by nie jeździć 80 km tylko 15 czy tam 20 :D Niech ratusz uwzględni moje słowa ! :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    ktoś_44(2014-06-12)
  • a no i generalnie pogłębmy zalew co by nam tankowce wpływały, będziemy wtedy mogli zbudować GAZOPORT tak jak w Gdańsku :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    ktoś_44(2014-06-12)
  • Mam nadzieję Włodek że wykopią CI wokół domu wielki rów tak żebyś nie mógł wyjechać samochodem, może wtedy zrozumiesz choć troszkę tych którzy pływają i chcieli by mieć otwarte przejście do morz !!!, no chyba że ogarniesz bezwizowe i wolne przejście przez część rosyjską. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    wodniak2(2014-06-12)
  • 1.W perspektywie unijnej 2014-2023 (do 23 roku czas realizacji inwestycji z tej perspektywy) w planie są inwestycje w Zalew oraz port w Elblągu. Niektóre na dość wysokich pozycjach w rankingu. I tak : pogłębienie podejścia do portu w Elblągu jak i pogłębienie podejść do wszystkich przystani na Zalewie ma być dofinansowane ze środków UE. Raczej inwestycja się utrzyma ponieważ jest dość wysoko w rankingu. W perspektywie tej są też inwestycje w sam port oraz budowa mostu w Nowakowie. Co do samego przekopu to te ponad 600 milionów złotych obejmuje nie tylko sam przekop oraz falochrony i miejsca postojowe w awanportach ale też pogłębienie całego toru wodnego przez Zalew i Zatokę.
  • Stąd się wziął ten słynny miliard złotych ministra Sikorskiego. Budowa kanału żeglugowego łączącego zalew z zatoką - potocznie acz błędnie zwana przekopem - to ponad 600 milionów złotych, w skład której wchodzą : budowa przekopu, umocnienie brzegów przekopu, falochrony, miejsca postojowe z obu stron, śluzy, 2 mosty oraz co ważne pogłębienie torów wodnych na zatoce oraz na zalewie do ujścia rzeki Elbląg. Pogłębienie torów wodnych na zalewie, czyli torów podejściowych do portu Elbląg (pogłębienie rzeki Elbląg na całej długości aż do portu oraz jej poszerzenie) i przystani na zalewie (głębokość 3m) oraz inwestycje w infrastrukturę portu jak : budowa mostu w Nowakowie, powiększenie obecnego terminalu przeładunkowego, budowa drugiego terminalu wraz z bocznicą kolejową, budowa większej obrotnicy dla statków to kolejne 1,5 miliarda złotych przy czym 80% to dofinansowanie z UE więc wychodzi nieco ponad 300 milionów złotych. Łączny koszt w infrastrukturę portu, zalewu, przystani na zalewie i przekopu to około 1 miliarda złotych.
  • Przekop ekonomicznie nie ma większej racji bytu, jednak samo uniezależnienie się od kontrolowanego przez Rosję przejścia na Bałtyk ma sens. Przy okazji tej budowy można z koncesji lub inaczej kontrolowanego wydobycia bursztynu uzupełnić budżet państwa. Gdańscy bursztynnicy będą w niebo wzięci.
  • @Sceptyk Lecimy krugom: Po 2020 roku: Sztutowo - 3m, brak wodorostów na podejściu, Kąty - 3m, Krynica - 3m, Piaski - 3m, Frombork - 3m, Tolkimicko - 3m, Suchacz - 3m, Nowa Pasłęka - nie wiem czy w planach - z pamięci nie podam. Przekop to tylko część inwestycji - ma być pogłębienie całego toru wodnego. Utrzymanie głębokości torów wodnych zapewnione zostanie tak jak dotychczas. Urząd morski w Gdyni co jakiś czas pogłębia tor wodny z Elbląga przez cały zalew a to o wiele dłuższy tor niż z Elbląga do Nowego Świata.
  • mam pyt. dla kogo ten przekop ma byc?? jak autor art. wskazuje na zalew turystów nie ma co liczyć. statki??jakie to maja byc statki?kontenerowce???kontenerowce wplywaja do Gdanska i Gdyni i zaden nie bedzie plynal do Eg. gdzie ma dluzsza droge a poza tym takich terminali w Eg. nigdy nie bedzie. te 650mln zwroci sie pewnie za 650mln lat tak wiec przekopowi mowie stanowcze nie!!!temat wroci za okolo pol roku jak pis zawita do Eg i bedzie kusil wyborcow przekopem gdy tylko oni dojda do wladzy a wiadome jest, ze to nigdy nie nastapi. ..
Reklama