UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jaa 4 lipca w Galery bedzie Hip-hop www.portel.pl
  • Przede wszystkim kultura w Elblągu ma się całkiem dobrze, to prawda, że nasi lokalni studenci mogliby się "ukazać". Co do UM czy jak kto woli WK to powstanie EOK, stypendia czy pomoc elbląskim zespołom -szacuneczek(a tu jak zawsze zawiść).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Waaaacław(2009-06-30)
  • Zaskocze Panstwa otoz w Elblagu w pazdzierniku ma sie odbyc koncert alowy zespolu Mazowsze przewidziany na 3000 tysiace osob. W koncu ktos chce tu zrobic cos sie bedzie dzialo bo ostatnio cos marnie w tym Eg. Pozdrawiam i zapraszam 2 pazdziernika. Ja tam bede.
  • W Elblagu mamy masę muzyki z kazdego gatunku muzycznego - robia imprezy instytucje, WK, UM oraz studenci takze NIE JEST ZLE!!! Jest bardzo dobrze! i nie lubie Mazowsza ale zycze mu frekwencji 5000 tys osob; ) powodzenia! Dla kazdego cso miłego.
  • To ja się czepię zdjęcia. Bo jak się, panie Łoban, zdjęcie chce zamieścić, to warto dokładnie wiedzieć, kto na nim widnieje. .. To nie są pensjonariusze Ośrodka Wsparcia Dla Osób Starszych tylko zespół "Pasłęczanie", z Pasłęka oczywiście. Występ gościnny w w/w Ośrodku, jak podejrzewam, tak? Dla niektórych (w tym, niestety dla autora artykułu) nie ma to znaczenia, myślę jednak, że dla "Pasłęczan", ich instruktora i osoby, dzięki której ten występ się odbył- sprostowanie jak najbardziej istotne. ..
  • Oczywiście zgadzam się z komentarzem poprzednika na temat niewłaściwego podpisu pod zdjęciem. Niejednoznacznie ująłem w podpisie to, że starsi ludzie z OWDOSu byli uraczeni koncertem zespołu z Pasłęka i tym samym oni wiedzą, jak szerzyć kulturę. Również wtedy występowałem wraz ze swoją grupą i stąd te zdjęcie. Zastosowałem niekorzystny dla Pasłęczan skrót myślowy, za co przepraszam. Co do pozostałych komentarzy, jak zwykle za wszystkie dziękuję, ale pragnę zaznaczyć, że mój wiek nie ma znaczenia. Proszę zatem nie zarzucać braku doświadczenia ze względu na przeżyte lata. A kwestię "robienia z siebie idioty", czy "nijakiego autora" wpiszę pod poziom czytelnictwa i komentatorstwa. Poza tym nijak się do tego odniosę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Lobanov(2009-07-01)
  • nic, z wyjątkiem tego, że "jest źle", z tego artykułu nie rozumiem. jest źle, bo ludzie nie czytają Dostojewskiego? Drogi Panie, kultura i to wysoka, jest obecnie tak dostępna i partycypowana, jak nigdy w historii. ona sobie zeszła na CD, dvd, do TV. proszę pamietać, że jeszcze 100 lat temu koncert smyczkowy to było wydarzenie dla elity, dziś leci albo w PR II, albo pod chmurką w kazdej niemal dziurze z jakijeś okazji. nie przesadzałbym z tym lamentem.
  • Elblaska kultura jaka jest każdy widzi, imprez duzo, a nawet wiecej, nawet niektore niereklamowane w tym natloku, ale nie zgodzę się z opinią, że Wydz. kultury UM dziala idealnie, bo tak nie jest, mlodzi tworcy z kazdej dziedziny powinni być bardziej wspierani, od muzykow / gdzie sale prob itp. propozycje wystepow, chetniej zaprasza sie np. na Dni Eg. byle byli obcy. Gdy szefowa / Naczelnik Wydz Kultury pracowala w EOK, byla tworczynia wielu ciekawych imprez, po przejsciu do Urzedu, sluch o niej zaginał. Osobny temat to poza Juwenaliami, kompletna nieobecność w elblaskiej kulturze kilkutysiecznej rzeszy studentow, czemu ? Myslę, że gdyby szefowa Wydz. Kultury UM spotkala sie kilka razy z szefami elblaskich uczelni i przedstawiciwelami studentow Klub Studencki w Elblągu ruszylby juz od 1 pazdziernika. a warto.
  • Osobiście - może od tego zacznę - cieszę się, że Elblążanie są tak wyczuleni na sprawy kultury i chętnie zabierają głos w dyskusji. Z autorem artykułu nie zgodziłbym się jednak w kilku miejscach. Pierwsza wątpliwość dotyczy celowości wprowadzania podziału kultury na materialną, duchową i społeczną (Vel. Moszyński czy Kolberg). Taka systematyka nie ma nic do rzeczy, o ile poruszamy temat performansów i "odgrywania kultury" - a z tymże procesem mamy do czynienia, mówiąc o regionalnej, bądź narodowej animacji kultury. Wzbraniałbym się także przed zbytnim szermowaniem słowem "kultura". Czym więc jest kultura w kontekście Elbląga? Strojem warmińskim (a propos to dziwne, że się nie zaadaptował)? Hanzeatyckim festiwalem, albo krzyżackimi artefaktami z muzeum? Nie esencjalizowałbym za bardzo, gdyż dotąd nawet umownie nie stworzono w Elblągu pewnego kanonu elementów, mogących stwierdzać o "Kulturze Elbląga, bądź Żuław", w przeciwieństwie chociażby do innych miast regionu - Malborka, Gdańska etc. Po trzecie, sport to niesamowicie ważny przejaw manifestowania i odgrywania tożsamości. I chociaż należałoby go jednak położyć na karb kultury popularnej (skoro już tak lubimy to słowo), stanowi o pewnej istocie Elbląskości i samoidentyfikacji (jak tu się kłócić z Edensorem?) W wielu miejscowościach sytuacją ma się o wiele gorzej. Jestem Elblążaninem i nic co elbląskie nie jest mi obce:) (w pełni konsekwencji słów)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    antropolog kultury(2009-07-01)
  • W końcu przeczytałem rzeczowy komentarz, z którym zgadzam się w większości jego opinii. Zdarzają się jednak ludzie komentujący, nie krytykujący wyłącznie, patrząc na nazwisko autora artykułu. Do komentujących - w dziale "teraz Ja" możecie popisać się wiedzą, doświadczeniem w pisaniu i poprawnymi poglądami na każdy temat. Rubryka świeci pustkami - rzecz jasna - łatwiej jest krytykować anonimowo, bez ładu i składu, niż sformułować kilka zdań w coś sensownego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    łoban niezalogowany(2009-07-01)
  • Kultura - to przede wszystkim to, co nas doświadcza, na co dzień, na ulicy i w każdym miejscu, w którym bytujemy. Kultura masowa natomiast (słowo wytrych) jest ściekiem ogólno spławnym wszystkiego, co pomieści się w ogromnej rzece przekazu totalnego. Większość odbiorców, to niezbyt wymagająca populacja beznamiętnych pochłaniaczy wszystkiego i właśnie głównie do tych, że odbiorców skierowany jest większościowy przekaz medialny. Kicz, seriale, wieś tańczy i śpiewa - to właśnie to, co najlepiej sprzedaje się w ofercie, dla tz. masowej. .. .. Smaczki i pokarm dla melomanów to nie towar powszechnego użytku - to w ogólnej masie margines. Było tak, jest i będzie wszak wrażliwość ludzka na dźwięk i obraz - to ogromna gama doznań nie koniecznie potrzebna i konieczna - zjadaczowi kultury masowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2009-07-01)
  • Łobanowski - po co pisać konstruktywne komentarze jak ty i tak ich nie zrozumiesz? Bierzesz sie za coś czego nie rozumiesz, silisz się, męczycz, a i tak nici z tego. Ale rozumiem, ze art mial byc prowokacja dla tych bardziej obeznanych w celu wywołania dyskusji? Ale ty i tak sie w nia nie wlaczysz bo co moze miec do powiedzenia autor czegos takie co opisal! Wstyd! Dobrze, ze nie tylko ja pisze źle o autorze wyszło by, ze wszystkie komentarze sa moje :) A ludzie pisza tutaj bo nie trzeba sie logowac, a nawet jesli, to i tak dane nie musza byc prawdziwe. Wazne aby sprawdzic opinie z artykulem i kazdy sam widzi kto ma racje. :) Łoban. .. :))) ło rety co za masakra. Nie polecema!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Del Amanga(2009-07-01)
Reklama