UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Szanowny Panie WŁawrynowicz. Hmm zacznę tak Przekop nie jest ekonomicznie uzasadniony jest to decyzja wyłącznie polityczna. Proszę nie wprowadzać nikogo błąd o o tym że przekop będzie sprawował funkcję„kanału ulgi” ,żeby tak było przekop musiałby mieć 200m szerokości!!! Na jakie autorytety naukowe Pan się powołuje? Proszę podać do publicznej wiadomości wszystkich , którzy brali udział w badaniach 10 lat temu dla Jednorała? Chyba ,że Pan się wstydzi lub ich nie zna?!
  • Jeszcze raz. Jest to jeszcze jedna funkcja tej inwestycji, o której się mało mówi. Tzw. „KANAŁ ULGIi”, który jest w stanie zdjąć przez dobę „tylko” kilkanaście cm lustra wody(są wyliczenia). Niby mało, ale podczas zimowej powodzi może dać czas na URATOWANIE ŻYCIA wielu mieszkańcom terenów depresyjnych. A może to będą centymetry, które obronią wały przed przelaniem. Może wielka woda nigdy nie przyjdzie. Ale... da ktoś gwarancje? KTO JEST W STANIE WYLICZYĆ ILE KOSZTUJE ŻYCIE LUDZKIE? ILE KOSZTUJE ODTWARZANIE ZALANYCH GOSPODARSTW I TERENÓW NA ŻUŁAWACH? Budowa wałów przeciw powodziowych i ich utrzymanie kosztuje. A mimo to, się buduje i konserwuje. Turystyka to miejsca pracy nie tylko w Elblągu, ale i w Tolkmicku Kadynach, Suchaczu, Fromborku i w strefie Kanału Elblaskiego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-20)
  • To się nazywa dorabianie ideologii panie W. Nie było takiej potrzeby wcześniej, dopiero teraz przekopiemy mierzeję, żeby pokazać Rosjanom środkowy palec za unijne pieniądze. Po nic więcej.
  • A po co wy sie tu wszyscy spieracie??Inwestycja zostala ,,klepnieta,, i zostanie zrobiona- kasa idzie z uni wiec nie martwcie sie o swoje kieszenie, czy bedzie dobrz czy zle to juz tylko czas pokaze i basta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Optymista(2006-11-20)
  • Czytałem stanowisko Wojewódzkiej Rady Ochrony Przyrody w Gdańsku. Streściłbym ją tak: NIE WIEMY, O CO CHODZI, ALE JESTEŚMY PRZECIW. Argumenty o zmianie zasolenia ośmieszają całą tą opinie i podważają wiarygodność reszty argumentów. To gremium nie przeanalizowało problemu tylko jest z zasady przeciw. Zapraszam to szanowne gremium do Bałtijska i zobaczenia, jakiej szerokości i jakiej głębokości jest tam cieśnina i do porównania tego z parametrami śluzy projektowanej w Skowronkach. I mam pytania do nich. CZY SŁYSZELI COŚ O ZASADZIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ? I czy zdają sobie sprawę takie zmiany wywoła w ekosystemie Żuław (stworzonym przez człowieka} nie daj boże wielka powódź
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-20)
  • Od miesięcy przepowiadasz tą wielką powódź - wiesz coś o czym my nie wiemy? To po pierwsze. Po drugie powołujesz się na Bałtijsk - czy tamta cieśnina powstała w sposób naturalny, czy była ingerencją w środowisko naturalne? Ja myślę, że raport Rady Ochrony Przyrody było o wiele lepiej merytorycznie uzasadniony niż elbląska megalomania - "może to nam i nic nie da w rozrachunku ekonomicznym, może woda się po obu stronach usyfi, może miejscowości nadmorskie na tym stracą. ale będzie za**ście, bo my, Elbląg, będziemy mieć dostęp do morza". Najśmieszniejsze, że krótki rzut oka na zawirowania polityczne i można się domyśleć, że tu wcale nie chodzi o to, żeby Elblągowi czy komukolwiek było dobrze i żeby ktokolwiek zyskał. Ot, taki polityczny show off...
  • Szanowny Panie dlaczego wkleja Pan te posty z czerwca ,lipca, sierpnia i września!!!! Nic nowego nie wydarzyło się? Czy nie ma Pan ochoty pisać nic nowego i nie przyjmuje do wiadomości argumentów adwersarzy? Przekop jest decyzją polityczną a nie ekonomiczną! Pytam się jacy to naukowcy robili badania dla Jednorała? Jak to jest ,że wszyscy się mylą a nie Pan i zwolennicy przekopu? Czy znana jest panu historia „chęci „ przekopania Mierzei Helskiej?
  • Będzie przekop , będzie kanał , będą nowe miejsca pracy . Tylko parę pytań . GDZIE JEST TEN CHOLERNY PORT ? Kanał gdzie mogą przypływać jachty i co najwyżej barki z węglem ? Okoliczne zakłady znajdujące się nad kanałem też prawdopodobnie mogąbyć zlikwidowane ,- ile ludzi straci pracę ? Ile ludzi straciło pracę w ZAMECHU ? , a ile pracuje w obecnych firmach ? Naprawy samochodowe ,- elewatory ? Tak ma wyglądać ten port i praca dla wybrańców ? Reszta ma zdechnąć z głodu ? Elektrociepłownia też pójdzie się walić - tam jest dobre miejsce do przeładunku węgla .Ci z góry co najbardziej naciskają na przekop zyskają najwięcej - ci z dołu stracą najwięcej . Jak zawsze . Jedni zyskają kanał , drudzy będą w niego wpuszczeni .
  • MAM PYTANIE DO CZYTELNIKÓW PORTELU. Czy nie macie dość tego ciągłego gadania? O przekopie mierzei, Truso czy Kanale Elbląskim? Bo ja mam. Wszystkie te idee nie maja gospodarza. Ciągle gadamy gadamy, gadamy ... . Czy nie pora by Elbląg został stolicą makro regionu wyszedł za rogatki miasta? Przestał być figurantem i stał się wiodącym i aktywnym liderem w związkach gmin nad zalewowych i nad kanałowych. Truso i przekop wymagają dokładnej profesjonalnej analizy przez zespoły fachowców i decyzji. Robimy albo nie!!! Szkoda czasu na gadanie. Kolejne fundusze europejskie uciekają. Podobnie jest z Kanałem Elbląskim. Moim zdaniem to wielka szansa Elbląga, ale mogę być w błędzie. Acz, przykłady europejskie pokazują,że gdzie rozwija się turystyka tam ludzie żyją dostatnio. Pruszcz Gdański wybuduje faktorie rzymska, Rosjanie grodzisko „Kaup”,a my będziemy gadać, gadać... przez następne 20 lat
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-20)
  • BRAWO Bufor. Proponuję również zrobić listę (taką jak ma Pani Gelert) kto popiera przekop. Nazwiska , stanowiska ile zarabiają i czym mogą się pochwalić. Następnie opublikować w formie książki. Z pewnością byłby to szlagier lokalny.
  • Kto bedzie utrzymywal droynosc kanalu. Czy w przysylosci raz w roku rada bedyie klepac fundusye na odmulanie oraz czyszczenie przekopu. Tylko PiS moze sie przeciwwstawic sie naturze. Kanal to kit polityczny i nowy zatarg z Rosja. Zwolennicy niech jada do gdanska i zobacza co to jest port morski, reda, falochrony. Kanal dla barek - lipa wyborcza
  • Nie rozumiem po co te kłotnie?!:) Zrobią ekspertyzy i one zadecydują czy przekop będzie czy nie będzie szkodliwy dla środowiska naturalnego! Jeżeli nie będzie to się przekopiemy, a jeżeli nie to dalej trzeba bedzie Rosjanom włazić w d... żeby łaskawie pozwolili na pływać przez swoje wody!:) Co do ekonomicznej strony przedsięwzięcia, zadam pytanie czy np. budowa obwodnicy Elbląga ma uzasadnienie ekonomiczne?!:) Co to w ogóle za kretyńskie argumenty?! Jeżeli chca budować przekop to najwyraźniej decydenci posiadaja dane o tym, że tamtendy chcą przeprawiać swoje statki jacyś armatorzy!!! Port w Elblągu nie ma być konkurencją dla portów trójmiasta, ma po prostu zarabiać na siebie i może to spokojnie robić! Malkontentom przypomne, że np. w 1997 roku przeładowano tu 600 tys. ton towarów, czyli tyle ile nigdy nie przeładował w swej chistorii np. taki port morski jak Kołobrzeg leżący nad samym morzem!!! Jak będzie przekop to i Rosjanie sobie odpuszczą i wznowią np. eksport swojego węgla przez port w Elblągu! Na zakończenie łyżka dziegciu, przekop będzie kosztował 60 mln euro, a w takim razie ile będzie kosztował ten wielki most wantowy nad nim może 120 mln euro?!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dyletant(2006-11-20)
Reklama