UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • RobertKoliński – Zrezygnowaliśmy z szerokich, imperialnych dróg. Węższa droga jest nie tylko tańsza w utrzymaniu, ale i bezpieczniejsza. Tam gdzie miały one szerokość 8 metrów zwężaliśmy je do 6 metrów. Niektóre spadły do rangi dróg dojazdowych o szerokości 5,5 metra. Jednej z dróg nie dało się zwęzić, więc zbudowaliśmy po środku wysepkę. To uspokaja ruch, daje kierowcy sygnał, że jest w mieście i nie może wciskać gazu do dechy – tłumaczy dyrektor Tosza. I dodaje, że ruch uspokaja także betonowa kostka zamiast asfaltu, więc w miejscach, w których miasto chciało ograniczyć prędkość kierowców, stosowało takie rozwiązanie. Jaworzno postanowiło też wpłynąć na uspokojenie tych kierowców, którzy dopiero wjeżdżają do miasta. Dwupasmowa droga wprowadzająca do niego jest poprowadzona po łuku, przebiega w środku lasu. Samochody muszą pokonać w kilku miejscach sygnalizację świetlną. (. .. )
  • RobertKoliński Kierowcy byli wściekli, media rugały. Dziś hejt zniknął Zmiany na jaworznickich drogach nie było dobrze przyjmowani przez kierowców, którzy mówili o szykanach, narzekali na zmniejszanie przepustowości dróg. Ich protesty niejednokrotnie nagłaśniały lokalne media. – Teraz kiedy okazało się, że nikt w Jaworznie nie zginał jakoś już tego hejtu nie ma. Nawet przepustowości, o którą martwili się kierowcy, się nie zmniejszyła. Samochody jadące wolniej mogą jechać stosunkowo blisko siebie, podczas gdy przy większej prędkości trzeba zachować większy odstęp – przypomina Tomasz Tosza. Jaworzno na dotychczasowych osiągnięciach nie poprzestaje. W mieście powstało już pierwsze w Polsce rondo holenderskie, po którym rowerzyści jadą wyznaczoną ścieżką tylko w jedną stronę – w tym samym kierunku, w którym poruszają się samochody. W budowie jest velostrada. Nie będzie to zwykła ścieżka rowerowa poprowadzona wzdłuż istniejącej trasy, ale droga rowerowa wydzielona poza układem dróg. Połączy dwa jaworznickie osiedla, a rowerzyści będą mieli bezkolizyjne przejazdy przez skrzyżowania drogi rowerowej z ulicami, po których jeżdżą samochody – miasto stworzy tunele i wiadukty. (. .. )"- więcej w artykule.
  • @DDR - RK nigdzie nie był, siedzi całe dnie przy komputerze, i to jego świat. Co rusz wypisuje głupoty, i myśli, że jest taki mądry. Nie wiem dlaczego pan rk przy swojej rozległej wiedzy, wielkiego "doświadczenia"(internetowego), nie kreuje dobrych zmian w mieście. Szkoda, że rk nie ma na nic wpływu? A może. .. .
  • Na tym skrzyżowaniu jest spierniczona sygnalizacja. Jak jedzie 2 to samochody jadące od Teatralnej i Nowowiejskiej nie dostają światła jak ten tramwaj przejedzie skrzyżowanie. To samo jak jedzie 4 od Dąbka a jechała przed nią 2 to samochody jadące w 12 Lutego dostają czerwone. A z na przeciwną mają zielone. Tramwaj też stoi.
  • Czytajcie przepisy Janusze kierownicy...straszne z Was madrale...mistrzowie prostej...jak jest jeszcze pusto...pusta droga pusta glowa...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    Farmer(:-0)(2019-12-11)
  • Kladke to sobie zbuduj na dzialce za altanka nad oczkiem wodnym...Januszu kierownicy...to jest droga cieniu
  • jest różnie z tym poczuciem bezpieczeństwa w mieście, ja czuję się bezpiecznie tylko w Swiatowidzie gdy Pan prezydent wręcza nam nagrody za wkład i udział
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    Wpłatomat(2019-12-11)
  • @PawełG - problemy to ich specjalnosc
  • Dobra rada nic nie robić niech jeden po drugim idą w P.du. nie potrafią głosować to.nagroda taka.
  • To miadto to gamon za gamoniem . Chcieliście P O i PSL i SLD to macie.Raj.
  • @ RobertKoliński- jaką część Elbląga uważa pan za śródmieście? a o śródmieściu i jego modernizacji drogowej mowa. Którędy wytyczyłby pan tę trasę śródmiejska. Jak pan sam zauważył Jaworzno ma dwa razy większą powierzchnię, więc jest łatwiej wybudować nową drogę, a Elbląg ma o 30 tys ludzi więcej. Jaworzno składa się z kilkudziesięciu dzielnic(w skład niektórych wchodzą osiedla)(często dawnych samodzielnych miast lub wsi), bez wyraźnych granic pomiędzy nimi. Rozchodzą się one gwiaździście od centrum, Tak na prawdę to była wioska, która prawa miejskie uzyskała w XX wieku. Szkoda że nie ma wyliczeń ile aut przejeżdża, przez tę trasę śródmiejska, a ile w Elblągu np AL. Grunwaldzką. Poza tym to nie do polityków Jaworzno miało szczęście, tylko do węgla, dzięki któremu są tam elektrownie i kopalnie. Pod koniec XX wieku Jaworzno było miastem z największą liczbą elektrowni na świecie – funkcjonowały 3 elektrownie.
  • Problem w tym ze nawet 50 nie mozna jechac przy silnie przerazonych ,ze siedza za kierownica,ktorzy mysla,ze sa sami na drodze i cala zmiana swiatel jest po to zeby tylko oni przejechali,bo przeciez wyjechali o 5 z domu,a Lidla otwieraja dopiero o 7,to przeciez maja czas.A po poludniu jak jada do Biedronki,to zachowuja sie jakby pierwszy raz byli w miescie i z podejrzliwoscia dopatruja sie podstepu ze strony drogowcow,ktorzy od rana mogli pozmieniac oznakowanie w calym miescie,dlatego trzeba miec ten zapas 20km/h,zeby sie nie pogubic,a pasy zmieniac na ostatnia chwile bo w sumie sami nie wiedza gdzie chca jechac- tyle tych Biedronek.O jezdzie z ta predkoscia 30km/h lewym pasem od ul.Hetmanskiej,bo na Plk.Dabka beda skrecac w Węgrowska nie wspomne.Wlasnie pod takie dostosowywane sa drogi,ich oznakowanie i synchronizacja ruchu w tym miescie.
Reklama