UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A jednak prawda w oczy kole. Gość napisał prawdę o naszych mieszkańcach, A tu krzyk, że to pomówienia i oszczerstwa. I to idiotyczne tłumaczenie, że w konsekwencji ZKM zarabia na mandatach. Wystawianie mandatu to nie jest jednoznaczne z uzyskaniem tych pieniędzy. Zapłata w praktyce wynosi od 25 do 30 % wystawionych mandatów. Reszta nie płaci latami, a koszty windykacji są olbrzymie. Ponadto istnieją problemy z dotarciem do ukaranego (zmiany miejsc zamieszkania, w tym też podawanie nieprawdziwych danych)i odzyskaniem od niego pieniędzy. Często ukrywają się oni, normą jest brak ich reakcji na ponaglenia. Dominuje postawa lekceważenia i braku odpowiedzialności. W praktyce nie licząc upoważnionych do darmowych przejazdów średnio dziennie około 40% pasażerów podróżuje bez biletu. Element gapowicza komunikacyjnego to jedna z najistotniejszych przyczyn trudności w rozwoju i usprawnianiu komunikacji miejskiej.
  • Taki sam system istnieje w Niemczech. Pasażer wsiada tylko i wyłącznie przednimi drzwiam, z wyjątkami jeśli to jest inwalida na e9zku lub dzieci w wózku, wtedy wsiadają środkowymi drzwiami, że względu na wygodę, ponieważ one są w zasadzie dostosowane dla ludzi niepełno sprawnych i matek z wózkami. Kierowca nawet potrafi takim osobom pomóc wsiąść lub wysiąść. .Pozostali pasażerowie wsiadają przodem i kupują u kierowcy bilety lub za okazaniem już posiadająjacego biletu są wpuszczani do autobusu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    azenob(2021-07-05)
  • @ Teofil Skorupa - Duda.
  • RobertKoliński Bardzo dziękuję Autorowi za ten słuszny i jakże potrzebny głos rozsądku w elbląsko-depresyjnym zaścianku a ratuszowem grajdole. Tym bardziej, że o tym rozwiązaniu znanym od dekad w państwach cywilizowanych mówiłem również co najmniej dekadę temu naszem włodarzom i usilnie do koncepcji przekonywałem, ale - tradycyjnie - o ścianę ten groch i nieśmiertelne "nie da się!". Elbląski transport publiczny - podobnie jak słuszną i potrzebną Kolej Nadzalewowa - da się uzdrowić i można to zrobić stosunkowo niewielkimi środkami, trzeba tylko a)mieć rozum i b)chcieć. #TransportPubliczny, #rozkład, #częstotliwość, #dostępność, #niezawodność, #profit; 🚩 Hashtagi: #samorzad, #transport, #nieudolnosc, #beton
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    6
    RobertKoliński(2021-07-05)
  • Zmiana kursów tramwajów i atobusów pogorszyła sytuację kursy odbywają się nie punktualnie przykład linia nr 16 zawsze o 10 minut przyjeżdza za pózno linia 5 nie kursuje ciężko wydostać się z Grobli -park kilka razy piasałam o tym na fb ale to jak grochem o ścianę
  • co za spoleczniak, d..go boli ze ktos na gape jeździ
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    6
    rychu11w(2021-07-05)
  • Darmowa komunikacja miejska to więcej osób korzystających = mniej aut na drogach = mniejsze zużycie dróg i koszty ich eksploatacji. Sprawniejsza komunikacja to większy przepływ klientów w różne części miasta, które dzięki temu mogą wykorzystywać lokalną infrastrukturę - dywersyfikacja i różnorodność rynku. Oczywiste korzyści turystyczne i promocyjne miasta. Co tu więcej tłumaczyć? Dodatkowo globalnym trendem są inwestycje w komunikację autonomiczną, która jeszcze bardziej ogranicza koszty, gdzie w Elblągu realizowane odległości tras są symboliczne to nie Warszawa więc skąd ceny biletów na podobnym poziomie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    4
    ZmianyNaLepsze(2021-07-05)
  • Bilety okresowe, jednorazowe, Elbląska Karta Miejska na jednorazowe przejazdy i z opcją doładowania przez Internet, 4 aplikacje mobilne (moBilet, SkyCash, mPay, zBiletem), biletomaty stacjonarne i mobilne (we wszystkich autobusach)a w ostateczności bilet kupić można u kierowcy (odliczona kwota). .. ale jeśli ktoś nie chce płacić za przejazd to zawsze znajdzie jakieś usprawiedliwienie. Możliwości uczciwego korzystania z komunikacji jest jak widać wiele
  • Komunikacja miejska nie jeżdże od zmiany rozkładów i tej ich dobrej zmiany, wygodniej dla mnie było kupić sobie samochód i nim się poruszać i taniej. Żaden tramwaj ani autobus nie pasował abym dostał się do pracy i spowrotem dzieci bilety miesięczne wykupione a na praktyki czy do szkoły chodziły na pieszo bo im nigdy nic nie pasowało. Więc pytam się za co mam płacić miesięczny dzieci niech może sprawdzają ile razy taki bilet jest wykorzystany i resztę pieniędzy z niego zwracają. Zkm jest w plecy ale nie za to że ludzie biletów nie kupują ale za to że po ich zmianach praeir nikt nie jeździ KM, albo poruszamy się na pieszo albo autem taxi czy rowerem. To jest ta kuźwa dobra zmiana.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    4
    Elblazanin 12(2021-07-05)
  • Dlaczego portel kasuje komentarze. Nie pasuje wam że ktoś prawdę napisał. Widzę że Portel też pisowski podnóżek. Przykre
  • J. Ć. PiS i ZKM i oczywiście Teofila skorópe
  • I nie zobaczysz, bo chodzi na piechotę :-)