Urzędnicy chcą wesprzeć elbląskie kluby: Start i Olimpię dodatkowymi pieniędzmi z tytułu promocji miasta. Za co zapłaci miasto? Między innymi za napis „Elbląg” na koszulce i za herb miasta na materiałach reklamowych.
Jak miasto promuje się przez sport? W Elblągu mamy dwie drużyny rywalizujące na szczeblu centralnym w swoich dyscyplinach sportu: Start – w piłce ręcznej kobiet i Olimpię w piłce nożnej mężczyzn. I to te dwa kluby ratusz chce wesprzeć finansowo poprzez zawarcie z nimi umowy na promocję miasta.
Na czym ta promocja miałaby polegać? „1) reprezentowanie Gminy Miasto Elbląga w rozgrywkach sportowych superligi PGNiG piłki ręcznej kobiet; 2) umieszczanie nazwy miasta Elbląg przy nazwie drużyny w materiałach i komunikatach medialnych; 3) umieszczenie herbu oraz napisu Elbląg na koszulkach zawodników; 4) zamieszczenie w materiałach promocyjnych lub reklamowych herbu Elbląga; 5) wyrażenie zgody na bezpłatne wykorzystywanie wizerunku drużyny w materiałach promocyjnych miasta Elbląga; 6) informowanie podczas rozgrywek sportowych organizowanych przez Wykonawcę o wsparciu finansowym Gminy Miasto Elbląg.” - możemy przeczytać w ogłoszeniu przetargowym na promocję miasta Elbląg poprzez udział w rozgrywkach sportowych PGNiG Superligi kobiet w piłce ręcznej. Nie ma się, co oszukiwać, że jedynym klubem, który jest w stanie spełnić wymagania oferty jest elbląski Start. Podobny przetarg miejscy urzędnicy ogłosili na promocję Elbląga w rozgrywkach II ligi piłki nożnej mężczyzn. Tu beneficjent też jest znany – Olimpia.
Czy oba elbląskie kluby mogą nie dostać tych pieniędzy? Tak, jeżeli "wstrzelą” się w oczekiwania miejskich urzędników. Oferty można składać do 14 października i wtedy dowiemy się, ile na promocję przeznaczył ratusz, a ile chciałyby kluby. Okres obowiązywania umowy jest stosunkowo krótki – do końca listopada 2019 r.