UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zamiast tych mostów zbudowali by wiadukt nad torami, żeby w końcu można było normalnie dojeżdżać na Zatorze. Bo w szczycie niedługo będzie trzeba czekać godzinę, żeby dojechać na Zatorze.To niielogiczne, żeby zajmować się mostami dla paru żeglówek a ludzie nie mają jak dojechać za tory.Nie wspomnę już o karetkach. Zanim się coś podejmie tak jak z mostami to trzeba się zastanowić czy nie ma potrzebniejszych inwestycji w tym małym miasteczku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jacęty(2006-11-18)
  • Co za marudy na tym forum!!!! Czy są pieniądze i inwestycje czy ich nie ma, to tlyko potraficie kląć na swój i miasta los, jakich to włodarzy nam raczył dać. Są pieniadze na mosty i chwała wszystkim, którzy pracowali na ich zdobycie !!! 80 proc daje Unia? I bardzo dobrze!! Poprawione zostanie nadbrzeze? Czas najwyższy! A na portelu wiecznie miny pokrzywione, siedzą przed kompami jak bromby zatroskane i smęcą. Przeszkadza Wam, ze na mosty a nie coś innego? Zgłoscie sie do UM, napiszcie jakis projekt o dofinansowanie, przejdzie, to dostaniecie za to kasę. Tyle waszego, ze mielicie jęzorami. W moim przekonaniu władzemiejskie wiedzą, ze kolejowy jest do bani. Przyjdzie i na niego czas. Ja się bardzo cieszę, ze (może?) odtworzone beda mosty tak, jak wyglądały przed 45. Kciuki trzeba trzymać żeby na Wyspe spirzchów znalazły się jakieś sensowne pieniadze. Byli z 1,5 roku temu Hiszpanie z propozycja jej kupna. UM ich pogonił. Jak pokazuje przykład Gdańska, zrobiono bardzo dobrze. W Gdansku całą wyspe kupił jeden developer i to co się tam wyprawia to jest skandal.
  • Te zwodzone mosty zważywszy ,że z jednej strony starówki jest most stały a z drugiej dwa,żadnej oprócz dekoracyjnej funkcji nie mogą sprawować.Pomysł dobry na miarę kwiatka do kożucha ,ale teraz w Elblągu taka moda.
  • Pierwsi osadnicy przybyli w 1237 roku, osiedlili się na terenie obecnej wyspy spichrzów i rozpoczęli wytyczanie miasta po drugiej stronie rzeki. Most niski, Leege Brücke, był zbudowany z grubych bali i pozwalał na swobodną komunikację i budowę miasta. Wyspa Spichrzów w późniejszych czasach służyła miastu jako magazyny i składowisko. Konstrukcja drewniana była kłopotliwa w utrzymaniu i postanowiono zbudować solidny i nowoczesny most zwodzony. Jego rozbiórka, a właściwie dewastacja, nie miała żadnego uzasadnienia praktycznego, zaś to co zbudowano na tym miejscu jest widomym dowodem. Most Wysoki został zniszczony przez wojnę i zakończenie stanu prowizorki, to napewno krzepiące. Rewitalizacja Starówki bez opcji komunikacyjnej po obu stronach rzeki, była by w istotny sposób kulawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2006-11-18)
  • erg moja "kiepeła" pojmuję, tylko czy Ty w latach 80-tych widziałeś jak był podnoszony? może podczas demontażu? Mieszkam od urodzenia w Elblagu tj od 1948 roku (słownie od: tysiąc dziewięćset czterdzestego ósmego roku) a starówka nawet doszczetnie rozebrana była naszym stałym deptakiem, a wlatach 60-tych chodziłem do szkoły mieszczacej się nad rz. Elbląg. Z poważaniem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jedrek(2006-11-18)
  • Moher nie marudy tylko zatroskani. Gdy brak pieniędzy to trzeba je wydawać mądrze. To,że są to pieniądze unii nikogo nie upoważnia do wydawania ich w sposób nie przemyślany. Poczytaj uważnie, co napisali Krak i Waldic mają 100% racji. Elbląg przestał dawno temu być liderem w makroregionie. Nie ma gospodarza na Zalewie Wiślanym i w strefie Kanału Elbląskiego. Mimo ze są dwa związki gmin,(nad zalewowych i nad kanałowych) bez silnego zaangażowania Elbląga, nie powstanie przeprowadzone rzetelne studium inwestycji. Ja jako gorący zwolennik przekopu uważam ze należy przeprowadzić studium i policzyć. Bo może nie mam racji i nie kalkuluje się budować przekopu. Ale to wszystko trzeba RZETELNIE POLICZYĆ. A nie budować port bez drogi wodnej i bocznicy kolejowej, za niski most czy zwodzone kładki na starym mieście. PO PIERWSZE DOBRZE PŁATNE MIEJSCA PRACY,WINNY BYĆ CELEM DO, KTÓREGO NALEŻY ANGAŻOWAĆ ŚRODKI EUROPEJSKIE. Elblążanie nie mają czasu czekać na świetlana przyszłość i masowo wyjeżdżają za lepszym życiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-19)
  • A może miasto niech zakończy to co rozpoczęło przed kilku laty i do dzisiaj nie jest skończone. Mam na myśli udrożnienie dawnej fosy wokół Wyspy Spichrzów. Zostały wykonane prace pogłębiające i wzmocnienia nabrzeży tylko na małym odcinku po obu stronach od mostku na ul. Orlej. To ładnie wygląda dla wieżdżających do Elbląga od strony ul. Nowodworskiej, ale jak sobie przypominam projekt miał obejmować całą fosę. Od strony południowej i północnej przy Wyspie Spichszów mieszczą się kluby i przystanie wodniackie WOPR i Ognisko Sportów Wodnych ,,FALA". W tych miejscach jest płytko a brzegi zarastają trzciną i przekrój fosy się zawęża.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wodniak(2006-11-19)
  • Mocher trochę faktów, bo piszesz nieprawdę. W 2004 r. zgłosiłem do UM by do tworzonego „Programu rozwoju turystyki... Kanału Elbląskiego...” Dołączyć projekt grodziska na narożniku wyspy spichrzów. Pomysł został odrzucony. W lutym 2006r nagle powrócił pisany przez UM w tępię ekspresowym do INTERREG 3A. I praktycznie pisany bez współpracy z elbląskimi wikingami i padł tylko, dlatego, że miał za mało transgraniczny charakter(udział Rosjan- wymagany). Gdyby był pisany z nami. Nasi partnerzy po stronie rosyjskiej byliby doskonałym uzupełnieniem tego projektu. Teoretycznie wzorcowego. W 2007 roku gotowa by była cala dokumentacja i można by się starać o następne środki na budkowe. Ta jak robi to Pruszcz Gdański z faktorią rzymska. Ale mam wrażenie ze turyści z ze swoimi pieniędzmi nie są w Elblągu mile widziani. Patrz na losy NIE POWSTANIA Elbląskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-19)
  • Kolego W. Ł! Dlaczego zawsze piszesz nie na temat!
  • O staraniach budowy na wyspie spichrzów skansenu nawet nie chce mysleć. Zawarł to w swoim programie jeden z kandydatów na prezydenta i w moich oczach poległ. Wojtku odpowiedz mi na pytanie, czy faktycznie WS to dobre miejsce na skansen? Czy tez jest to po prostu sposób na wyprowadzenie kasy, realizacje skansenu, po to by za kilka lat zwinac majdan. WS powinna odzyskać zabudowę w miare zwartą, taka jaką miała przed 1945 roku, takie jest moje zdanie. To są pytania o funkcję tego miejsca w świadomosci elblążan. Od wieków pełniła wyspa funkcje handlowe, dlaczego teraz miałby być one zmieniane? Też racja, ze nie wolno przegiac w drugą stronę i stworzyć martwe city, z którego ludzie po godz. 16 migrują do swoich sypialni. Najlepsza moim zdaniem jest funkcja wyspy łącząca w sobie tak msc mieszkalne, jak i handlowo-biznesowe. Myślę, ze z punktu widzenia urbanistyki problemem jaki stoi przed planistami to właczenie - płynne- WS w strukturę starego miasta. By nie było to miejsce żyjące od godz. 8 do 16, zachowujące swój przedwojenny charakter zabudowy i cześc tradycyjnych funkcji.
  • Jeszcze raz do Wojtka Ławrynowicza; nie wiedziałem o działaniach władz Elbląga mających na celu budowę skansenu na Wyspie. Jeśli tak jest, to uważam to za skandal. Ale w sumie cieszę sie, ze projekt upadł. Wiem natomiast o wizycie Hiszpanów u Prezydenta Słoniny i próbie zakupu całej WS. O nim pisałem w swoim wczesniejszym poście. Stąd nie uważam, zebym w którymś miejscu uchybił prawdzie. Pozdrawiam
  • Jeszcze trzeba odnieśc się do postów wspomnianego Kraka i WaldiegoC. Wojciechu, mniemam, ze znasz na wylot procedury pozyskiwania pieniędzy z UE. (tfu..żebraniny i tzw. zbieranie brukselki), wiec nie udawaj proszę, ze Studium Wykonalnosci Projektu uwzględniajace szereg czynników nie jest wymagane. Wiesz dobrze, ze kasy nie będzie, gdy inwestycja nie zostanie poprzedzona takimi badaniami.
Reklama