UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Pani Mario jaja kolejny pcha się do wladzy, który to juz wice bo nie nadążam!
  • @GłębokaMyśl - Wbrew pozorom obszerny temat na dłuższą rozmowę. Nie wiem skąd 470 mln, ale wydaje mi się, że po to, by uruchomić część trasy tylko turystycznie, wcale tego nie trzeba. Natomiast przy myśleniu o skomunikowaniu z przekopem to co innego. To naprawdę do przegadania, ale nikt nie chce dyskutować. Co do trasy rowerowej - pewnie, że super. To akurat widziałam w Hiszpanii - zdjęte tory i świetne trasy. Na Sri Lance dla odmiany, między Ella i Nuvarra Ejla pociągi sprzed wojny snujące się z prędkością 15 km/godz. , przed tunelami strażnicy ostrzegający, kiedy nie wchodzić, a poza tym trasa dla wszystkich. Rozsądek, a nie tępe przepisy.
  • Święta prawda, kompleks, kompleksem pogania, do tego wiara w nieomylność, wiara w to co podpowiadają doradcy, którzy, (jak wszyscy zastanawiają się dlaczego. .. )chcą chyba zatopić rządzącego? A rządzący jak widać swojego rozumu być może nie wykorzystuje, a może nie ma???
  • @Z i e l a r z - Są w Polsce praktycznie TRZY typy polityków: PARANOICY, realizujący swoje "wyśnione"wizje za wszelką cenę. CWANIACY, chcący w prosty sposób "ustawić"siebie i rodzinę. MISJONARZE, realizujący swój (często dziwny)pogląd bez względu na wszystko. Brakuje NORMALNYCH ludzi, dlatego jest, tak, jak jest.
  • @Maria Kasprzycka - 470 mln padło przy okazji któregoś z artykułów dot. tejże Kolei. Kwota padła w treści artykułu, nie w komentarzach. Taki mamy naród, który stal się roszczeniowy, wymagający, że tylko krzyczy: żądamy przywrócenia kolei nadzalewowej!! nie mając pojęcia jakie to są koszty, kto zapłaci i dlaczego tak dużo. Tylko, że jak się okaże, a na pewno tak będzie, że kolej jest nierentowna na tej trasie, to Ci sami ludzie będą krzyczeć w komentarzach, że to wina Wróblewskiego i trzeba referendum. Moim zdaniem, kolej na tej trasie jak najbardziej na tak, ale tylko i wyłącznie przy udziale wszystkich samorządów, przy konkretnym planie na jej finansowanie, utrzymanie i powiązanie z planowanym przekopem, a także wykorzystaniem nie tylko do celów turystycznych, bo towarowe pociągi też mogą po tej trasie jeździć. Do tego wzdłuż Zalewu trasa rowerowa i mamy wspaniałą atrakcję turystyczną. Jedziesz rowerem do Braniewa, wracasz pociągiem albo odwrotnie. Regularne połączenia wodne Tolkmicko - Krynica Morska i mamy mnóstwo turystów w regionie!
  • A nasz pan ma przyjaciół? Wątpię!!!!!
  • @Ploterek - Dokładnie tak to widzę :)
  • Pani Mario, demokracja staje się karlowata, jeszcze może Pani publicznie poddawać w wątpliwość poczynania włodarzy, ale oni nic sobie z tego nie robią. Ponadto - może to Pani zrobić będąc na emeryturze, inaczej znalazłby się sposób, by Panią pracy pozbawić. Czytam, że trwają partyjne przymiarki do fotela wiceprezydenta, co z tego, że ludzie piszą iż w mieście marazmu trzeba gospodarować oszczędnie. Za tzw.komuny znane było określenie, że góra oderwala się od dołów i teraz jest to samo. Aby to zmienić musiałoby w mieście pojawić się więcej tak odważnych i kompetentnych ludzi jak Pani, ale skąd ich wziąć? Pani felietony to powiew świeżości, niech więc Pani pisze nadal "ku pokrzepieniu serc."
  • Co poradzimy? Nawet gdyby chcieli inaczej - nie potrafią. Pozdrawiam. Maria.
  • @Betta6 - Wzruszyłam się. Dziękuję.
  • @Maria Kasprzycka - 470 mln to oficjalny koszt odbudowy tej trasy kolejowej podany tu na Portelu. GM spaceruje tym torowiskiem przynajmniej raz w roku, przynajmniej 5 - 6 km w różnych jego częściach od kilku lat. Podkładów na pewnych odcinkach fizycznie już nie ma, myślę, że te, które są widoczne też nie są bezpieczne. .. Ja rozumiem te pociągi snujące się 15 km/h. .. ale proszę ich nie używać jako argumentu za tą konkretną linią kolejową, bo to inny klimat i inne miejsce. .. o społeczeństwie nie wspominając. .. Jako wsparcie przekopu to też w sumie niezły pomysł. .. Jeszcze trochę i kaczy dół zamknie się kwotą 10 mld wraz z inwestycjami satelickimi, które trzeba będzie podjąć, żeby ten wspaniały plan miał rację bytu. .. Dziś mamy 2,2 mld. .. gdyby to wpompować w zabezpieczenia przeciwpowodziowe, bo zmienia nam się klimat i podnosi poziom oceanu światowego to w czasach suszy w centralnej Polsce powalczylibyśmy o najbardziej produktywny region rolniczy w Polsce. .. a tak to po wybudowaniu kanału żeglugowego mamy szansę na powódź po cofce na miarę tej z lat osiemdziesiątych ino w rozmiarach bardziej epickich. .. Mieszkamy w przedziwnym miejscu tego kraju, szkoda, że tak mało osób zdaje sobie z tego faktu sprawę i pragnie zrozumieć swoją rolę w jego przekazaniu w możliwie dobrej kondycji kolejnym pokoleniom.
  • @GłębokaMyśl - Powódź - rok 1888 - po tym zgoda wszystkich na budowę przekopu Wisły. Trzeba tragedii, żeby ludzie zaczęli się dogadywać. Nie porównuję ze Sri Lanką, tylko pokazuję, że różne są sposoby wykorzystywania tego, co zrobili poprzednicy na całym świecie - nie tylko likwidacja. A co do odpowiedzialności za przyszłe pokolenia - tu rządzi jedna zasada - po nas choćby potop. I, o ironio, nawet dosłownie. Pozdrawiam.
Reklama