UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • RobertKoliński Jedna z najbardziej haniebnych decyzji poprzedniej Rady Miejskiej, to właśnie ustanowienie wbrew logice, rozumowi i wszelkiej przyzwoitości historycznej tego żenującego "patronatu" dla Elbląga, który przez niemal 8 wieków obywał się bez jakiegokolwiek religianckiego patronatu, aż przyszły "styropiany" i całą świecką tradycję miasta wyrzuciły do kosza. Potomni będą się wstydzić za tę decyzję, tak jak ja wstydzę się dziś za tych radnych, w tym niestety m. in. ówczesnej "lewicy". Hashtagi: #swieckiepanstwo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    23
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Akurat to czy ty się wstydzisz czy nie, nie ma żadnego znaczenia gdyż trzeba sobą coś prezentować, jakieś wartości, mieć szacunek otoczenia a nie być tylko i wyłącznie malutkim, lewackim krzykaczem ze schizą na punkcie jakiegoś "religianctwa". Ogarnięcia się życzę z okazji "mikołajek".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    4
    AdamK.(2019-12-06)
  • RobertKoliński @AdamK. - No ja przynajmniej sobą reprezentuję rozum i fakty, podczas gdy tacy jak ty. .. nic z tych rzeczy. Jeszcze jedno @Redakcja - warto na przyszłość zanim się przepisze jakieś dyrdymały z internetu nt. "prawdziwego św. Mikołaja" sprawdzić źródła i fakty. Nigdy (!) nie istniał żaden "prawdziwy św. Mikołaj" (sorry dzieci, nie czytajcie tego;), bowiem kult tego rzekomego świętego powstał dobrych kilkaset lat po jego rzekomej śmierci, zaś pierwsze wzmianki o rzekomym biskupie z Myrty pochodzą ze średniowiecza: "Według średniowiecznych przekazów święty Mikołaj żył na przełomie III i IV wieku. Był biskupem Miry w Licji i uczestniczył w soborze nicejskim z 325 roku. Historycy nie odnaleźli jednak żadnego zapisu z III, IV czy nawet V wieku, który potwierdzałby istnienie takiej postaci. Nie wymieniono imienia Mikołaja w przekazach z soboru nicejskiego[1]. Nie wspominał o nim uczestnik tego zgromadzenia, Atanazy z Aleksandrii. Żadne z zachowanych źródeł sprzed VI wieku nie przekazało o Mikołaju nawet najkrótszej informacji[2]. Wzmianki o świętym Mikołaju pojawiają się dopiero w wieku VI, ponad 200 lat po jego domniemanej śmierci, za panowania cesarza Justyniana. Zapisano wówczas krótką opowieść zwaną Stratelatis (Praxis de Stratelatis, „Oficerowie”), według której Mikołaj uratował życie sześciu żołnierzom cesarza Konstantyna. (. .. )" Hashtagi: #PalcemPoWodzie,#OpowiesciSandalowegoDrzewa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    12
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • Przyzwoitości to chyba tobie brakuje gościu. Coś co dla innych jest święte ty nazywasz żenującym. No więc dla mnie osobiście żenujący jest twój nic nie wynoszący wpis z którym i tak nikt się nie zgadza(może oprócz kilku zagubionych w rzeczywistości owieczek)
  • @RobertKoliński - stąpasz tak twardo po ziemie ze stales sie robakiem
  • @RobertKoliński - Wielu czytelników wstydzi się za Roberta Kolińskiego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    2
    blebleble(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Wg Pana rozumowania należy uznać, że Homer nie istniał, bo nie ma rękopisu Iliady i Odysei, Jego autorstwa. Trzeba wiedzieć, że w starożytności wiele informacji i historii była przekazywana ustnie. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, Pana ideologiczni poprzednicy - tzw. naukowi marksiści, podważali historyczność postaci Jezusa Chrystusa. Żaden uczciwy history średniowiecza nie odważył by się używać tak zdecydowanych sformułowań. Każdy historyk wie, że różne są źródła informacji. Nie wolno pomijać źródła historycznego - tradycji ustnej, przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Więcej wiedzy i pokory. A tak a propos - przy badaniach naukowych należy swoje fobie (antyklerykalizm) pozostawić z boku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    mgr inż. Marek Koński(2019-12-06)
  • RobertKoliński @mgr inż. Marek Koński - Akurat jest bardzo możliwe, że Homer nigdy nie istniał - jak pisał badacz John Myres, żadne zdanie dotyczące Homera nie jest bezsporne. Niemniej, antyczni Grecy długo nie wątpili w jego istnienie. Prawdopodobnie urodził się w Smyrnie lub na wyspie Chios w Jonii – krainie w Azji Mniejszej, jednak wiele miast greckich ubiegało się o ten honorowy zaszczyt. W sporze o pochodzenie Homera brało udział siedem miast: Argos, Ateny, Chios, Itaka, Kolofon, Pylos, Smyrna. Bezspornym faktem natomiast jest, że przetrwały dzieła autora (być może autorów, bo wcale nie mamy pewności czy ich twórcą jest jedna osoba). W przypadku rzekomego świętego Mikołaja nie ma natomiast żadnej wzmianki, żadnych przekazów, żadnych dowodów fizycznych na istnienie kogoś takiego, dopóki chrześcijańscy fantaści w VI w. nie ogłosili sobie faktu zmyślenia takiej postaci i jego rzekomych cudów (proszę zresztą sobie o nich bliżej poczytać, co to był za irracjonalny cyrk;). PS. Oczywiście, że Jezus Chrystus również nigdy nie istniał (czego nawet jakoś tam żałuję, bo dobry był lewak z tego literackiego herbatnika;), no chyba że za dowód na jego istnienie uznamy np. relikwie 12 świętych napletków rozsianych po świecie;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    6
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Chłopcze! Czy czytanie ze zrozumieniem jest Ci obce! Piszę o USTNEJ TRADYCJI. .. ..
  • RobertKoliński Synku, nie ma żadnej ustnej tradycji w badaniach historycznych, bo nie jest to a) żaden dowód naukowy i b) słynna późniejsza legenda opowiada np. o tym, jak wskrzesił on troje dzieci, które zostały zamordowane, poćwiartowane i zalane solanką w beczce przez pewnego rzeźnika podczas głodu w Myrze, albo cudownie załadował statki ze zbożem po ich rozładunku, co jest oczywistą bzdurą w obu przypadkach. Znaczy, dla ludzi rozsądnych, bo jak wiadomo, religianci uwierzą we wszystko, nawet w limuzyny otrzymane od bezdomnych;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    7
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Te przymioty które Pan reprezentuje może sobie Pan wsadzić tam gdzie swiatło nie dochodzi !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    Stalin wiecznie żywy(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Przy dyskusji o nauce, warto mieć jakiś dorobek naukowy ( poza promilem poparcia w wyborach)
  • RobertKoliński @Stalin wiecznie żywy - "W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?" Fryderyk Nietzsche
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Brakuje jeszcze cytatów z Mein Kampf (autor -szef Narodowo Socjalistycznej Partii Robotniczej)
  • RobertKoliński A proszę, na okoliczność;) "Dla każdego, kto patrzy na świat okiem nacjonalisty, każda wyrwa w istnieniu cywilizacji ludzkiej, powodowana przez zniszczenie rasy, która ją podtrzymuje, będzie się wydawać w tym świetle przeklętą zbrodnią. Ktokolwiek śmie kłaść swoją rękę na najszlachetniejszą podobiznę Boga, grzeszy przeciwko łaskawemu Stwórcy tego cudu i zasługuje na wypędzenie z raju. " i jeszcze: "Jeżeli Żyd z pomocą swego marksistowskiego credo podbije narody świata, jego panowanie będzie końcem ludzkości, a nasza planeta, bezludna jak przed milionami lat, będzie pędzić w eterze. Odwieczna natura bezwzględnie karze tych, którzy; łamią jej prawa. To daje mi przekonanie, że działam w imieniu Wszechmogącego Stwórcy, Naszego Pana. " autor: Adolf Hitler, "Mein Kampf"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - „Wszelkie wpływy przeszkadzające w prowadzeniu narodu przez fuhrera z pomocą NSDAP lub mające temu zaszkodzić, muszą być udaremnione. Coraz bardziej należy odwracać naród od Kościołów i ich organów, proboszczów. Nigdzie nie należy pozwalać Kościołom na zyskanie ponownego wpływu na kierowanie narodem. Musi on być bez reszty i ostatecznie złamany” Rok 1941 – konferencja poświęcona “ostatecznemu obrachunkowi z Kościołem” SS-Obergruppenführer Martin Bormann Oto hymn Hitler Jugend: „Żaden podły ksiądz nie wydrze z nas uczucia, że jesteśmy dziećmi Hitlera Czcimy nie Chrystusa, lecz Horsta Wessela Precz z kadzidłami i wodą święconą Kościół nie rozumie, co jest naprawdę cenne Ta swastyka przynosi zbawienie światu Chcę podążać za nią krok w krok”
  • RobertKoliński No cóż, czasem nawet i w dole kloacznym pełnym brunatnego Scheiße znajdzie się dyjament, jak np. zdanie nr 2,3 i 4 tego komentarza;) Naczelnik Kościuszko na przykład, nasz wielki, lewicowy bohater narodowy, pisał przecież niemal to samo choćby w swoim liście do Adama Jerzego Czartoryskiego i to na długo wcześniej:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - W Polsce zachwyt i pochwała nazizmu jest karalna?
  • RobertKoliński Do tej pory była, teraz za PiSowskiego reżimu, to już różnie z tym bywa;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Przecież ten post, to pochwała nazizmu!
  • @RobertKoliński - Co to za "reżim", który pozwala na pisanie takich bzdur! Ciekawy, czy byłbyś taki odważny przed 70 laty?
  • RobertKoliński Bynajmniej, jest to wyłącznie pochwała racjonalizmu i świeckiego państwa, zaś nazizmu oczywiste potępienie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - Pochwała mordowania duchowieństwa - to racjonalizm- typowe dla wielbicieli rewolucji. .. ..
  • RobertKoliński Nie odpowiadam za czyjeś chore projekcje w głowie - proszę poczytać sobie mój post z rozumieniem, tyle razy ile trzeba, aż do skutku;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    5
    RobertKoliński(2019-12-06)
  • @RobertKoliński - "No ja przynajmniej sobą reprezentuję rozum i fakty. .. " ha, ha, ha, aleś mnie rozbawił, nieomal do łez, szczególnie początek zdania.
  • @RobertKoliński - i tuta zgodzę się z tobą bo poprawność polityczna zatacza coraz większe kręgi, a homo ideologia (lgbt) coraz częściej zamykają usta ludziom o innych poglądach.
  • @chin - Jak ktoś ma inne niż kato poglądy to już według was jest złem. Nie lubię Kolińskego ale w tej sprawie go popieram, ma chłop racje, nasze miasto powinno być świeckie.
Reklama