UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Do bez kompleksów-ucz się deklu historii. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    podpis(2013-01-17)
  • Dodam tylko, że Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski Lokalna Grupa Działania w Elblągu powstało dzięki projektowi Związku Gmin Kanału Ostródzko-Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego pn. : "Łączy nas Kanał Elbląski - partnerstwo sposobem aktywizowania mieszkańców". Wartość projektu to kwota 150 tys. zł zrefundowana w 100% w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich na lata 2004-2006,Schemat I LEADER. Z ciekawostek: pierwszą siedzibą Związku Gmin Kanału Ostródzko-Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego był Pasłęk, a jego współzałożycielem ówczesny burmistrz Pasłęka, obecny Wicestarosta Elbląski Maciej Romanowski (1992 rok). Tu powstała pierwsza koncepcja rozwoju turystycznego obszaru Kanału Elbląskiego (1999 rok) z czasem przekształcona w tzw. "program kanałowy" (2004 rok), a potem projekty kluczowe (2006 rok) w RPO Warmia i Mazury oraz w PO Innowacyjna Gospodarka, a także Zintegrowana Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego (2006 rok) i Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego (2008 rok) i dopiero tymi drogami przyszły pierwsze większe pieniądze na rozwój turystyczny tego obszaru.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    coś tam wiem(2013-01-17)
  • Patrząc od strony biznesu turystycznego to przecenia się rangę kanału. Może zostać zasypany i nic się nie stanie. Ale z uwagi na historię niech sobie będzie. Dla lokalnego biznesu turystycznego priorytetem powinno być połączenie wodne Elbląga z Zalewem Wiślanym. To powinno być oczko w głowie a kanał w kierunku Ostródy to tylko marginalny dodatek. Czerwony
  • Niech i tak będzie jak pisze "czerwony", tylko do tej wizji trzeba wykonawców z pasją. Życzę powodzenia. Można też połączyć "Wisłę z Wisłą" i tworzyć całą strategię wodną dla tego obszaru. Potrzeba: 1) wizjonera, 2) setki wytrwałych wykonawców. Na razie nie widzę ani jednego, ani drugiego, albo pracują w zaciszu gabinetów, albo jeszcze nie obudzili się z letargu. Warunki są idealne. Także do usług około turystycznych. Rzeczywiście sam Kanał przyjmie ok. 65 tys. turystów rocznie. To spory "towar" do zagospodarowania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    coś tam wiem(2013-01-17)
  • Nie zgadzam się z Toba "Cos tam wiem". Program dla ratowania okolic to fundamentalne działania. Melioracja, budowa drogi, brzegi itd. Zwykła praca od podstaw, która powinna trwać od lat. Niedługo za wizjonerstwo uznawać będziemy wybudowanie szosy z Elbląga do Pogrodzia. Drogę do planowanego sklepu przy E7 uzgadniają już 8 lat i uzgodnić nie mogą. Nie skala trudności programów jest problemem. Nawet nie pieniądze bo można je zdobyć z programów unijnych tylko marność Samorządów. Czerwony
  • chyba jednak czerwony czegoś nie rozumiesz: uzgadnianie planów to nie wizjonerstwo, a realizacja, programu unijne to nie wizjonerstwo, a realizacja, samorządy i ich wybrańcy to typowi wykonawcy - polityka i wizjonerstwo powinno być dużo dużo wyżej. Eta wsio czerwony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    coś tam wiem lub nie(2013-01-17)
  • Budowniczy był elblążaninem jak F. Schichau - on ma swój plac w Elblągu (chyba?) Georg Jacob Steenke (ur. 1801 r. w Królewcu, zm. 1884 r. w Elblągu) nie ma nic. Może radni by podjęli mądrą decyzję i nadali nazwę ulicy nowowubudowanej wdłuż dawnych murów i hal fabryki Schichaua (d. Zamechu) od Niskiej do Hożej - byłby to piękny prezent dla geniuszu G. J. Steenke.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    też z Elbląga(2013-01-17)
  • Wpisujący się jako "czerwony" ma oryginalne podejście w temacie biznes turystyczny. Pogratulować. Z pewnością jego firma prosperuje doskonale? Czyli te (średnio) 40 tys. turystów na Kanale Elbląskim od 1 maja do 30 września (czyli tylko przez 5 miesięcy) każdego roku to marginalna sprawa? To błahostka, w sytuacji gdy 70 % z nich to obcokrajowcy? A ileż to tysięcy takich oryginalnych biznesmemów jak "czerwony" czeka na otwarcie w kierunku Zalewu? Coś wydaje się, że "czerwony" zna Kanał Elbląski z tablic kierunkowych przy trasie z Elbląga do Ostródy? Trzeba było pofatygować się we wtorek na ul. Gimnazjalną - by nie pleść wierutnych bzdur.
  • O jo joj jaki atak. Jak otworzy się kierunek na Zalew a sam Zalew, miejscowości nadzalewowe i całą infrastrukturę doprowadzi do użyteczności czy standardu europejskiego to skala 40 tys turystów kanałowych w odniesieniu do skali turystów połączonych sił Elbląga miejscowości nadzalewowych i Mierzei Wiślanej będzie zawsze marginalna. Erg zamknij oczy i wyobraź sobie przez chwilę przyszłość. Piękna droga wodna od Elbląga przez Suchacz, Tolkmicko Frombork. Statki do Stegny, Sztutowa, Kątów, Krynicy i Kaliningradu. Mariny, ścieżki rowerowe. Przepływ turystów morskich z Mierzei. Turyści kanałowi też by się mogli załapać. A Elbląg jest stolicą. Ładnie ? Czerwony
  • No to wizja prawie już jest, brakuje zespołu rzetelnych wykonawców, bo ekonomiści turystów już policzyli, infrastruktury tylko brakuje, . ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ekonomista od siedmiu boleści(2013-01-17)
  • W gadaniu to jesteśmy nieźli, ale turystyka leży, nawet w ratuszu naszym staromiejskim nie ma komu obsłużyć w okresie letnim turystów szczególnie popołudniami.
  • Łączy nas kanał. .. hasło dla strategii rozwoju Elbląga. .. świetlana przyszłość krótko mówiąc
Reklama