UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Słuszne racje powyżej. Jestem polonistą już prawie 25 lat. Cztery moje uczennice też zostały polonistkami (to chyba o czymś świadczy?). Do dzisiaj nie "załapałem się" na żadną nagrodę - powyżej dwóch nagród dyrektora szkoły. To jest jedna wielka granda i skandal, gdyż prawie na każdą nagrodę dyrekcji "łapią się" bibliotekarki, wuefiści i plastycy! Kończę - gdyż czeka mnie w domu sterta zeszytów do poprawiania - za ..... darmo!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Nauczyciel j.p.(2007-10-11)
  • Gratuluję wszystkim nagrodzonym, zwłaszcza P. Hani Pietras. Natomiast z zażenowaniem czytam wypowiedzi niektórych nauczycieli. A cóż to, czy nauczyciele wf, plastyki czy biblioteki są gorsi od innych???? Nagroda jest za osiągnięcia !!!! Za lata pracy jest dodatek stażowy!!! Życzę powodzenia w sprawdzaniu zeszytów przez kolejne 20 lat!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    nauczycielka(2007-10-11)
  • Zacna "nauczycielko" - pewnie od fikołków, plasteliny lub śpiewu? - Proszę jednak czytać ze zrozumieniem. Czy zacna "nauczycielka" robi sprawdziany, korekty, prowadzi kółka zainteresowań, wychodzi z dziećmi do muzeum, organizuje akademie szkolne, organizuje np. kółka teatralne, recytatorskie, prowadzi np. zespoły wyrównawcze itp.? Z zeżenowaniem przeczytałem wpis "nauczycielki", który potwierdza znany fakt, że tylko ten kto nic nie robi - nie ma problemów i na ogół otrzymuje nagrody! Pogratulować "nauczycielce" znajomości obowiązujących zasad wynagradzania - dodatek stażowy otrzymują obligatoryjnie wszyscy i to nie ma nic wspólnego z zasługami w pracy. I będę poprawiał zeszyty przez następne 20 lat - ku chwale Ojczyzny, bo mnie w tym wuefista na pewno nie zastąpi! A "nauczycielka" zużyje w tym czasie z 20 gwizdków, przygladając się np. skokom na bieżni, oddychając świeżym powietrzem i przy okazji opalając się!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Romuald Kałamarz(2007-10-11)
  • Panie Romualdzie Kałamarzu!!!! Pańskie postrzeganie przedmiotów takich jak: plastyka,w-f czy też muzyka- świadczy o pańskim niestety bardzo niskim stopniu rozumienia czym jest problem wychowania i rozwoju mlodego pokolenia, czym jest problem pracy z uczniem uzdolnionym !!! Sprawdziany, korekty, kółka zainteresowań, wychodzenie z dziećmi do muzeum, organizacja akademii szkolnych, organizacja np. kółkek teatralnych, recytatorskich, prowadzenie zespołów wyrównawczych itp. to formy pracy płatnej (bądź to w ramach nadgodzin, bądź uzupełnienia etatu, albo też w ramach lekcji w trakcie których następuje wyjście do muzeum).Kółka prowadzone przez nauczycieli (być może przez pana również) sprowadzaja sie do "wyłapania" uczniów najzdolniejszych ,dających sobie doskonale radę bez nauczyciela.Bo ten, swą indolencją i nieznajomością metodyki pracy z uczniem zdolnym, najczęściej potrafi jedynie "zabić" inwencję twórczą tego ucznia . Koledzy wuefiści nie zastąpią cie w poprawianiu zeszytów (skutki tego poprawiania widoczne są często na forum internetowym w postaci karygodnych błędów ortograficznych i składniowych.O bogactwie słownika nie wspominając),ale przecież ty "genialny pedagogu" możesz zastąpić ich pracę.Możesz na przykład robić za gwizdek. Koniecznie na świeżym powietrzu!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    śpiewająca plastelina(2007-10-11)
  • "Za gwizdek na świeżym powietrzu" - to jak praktyka pokazuje - od czasu do czasu robi nawet cieć szkolny (palacz, pedel, czy konserwator), a "pan lub pani od plasteliny, czy fikołków" nigdy nie wyjaśni wielomianów, nie obliczy pola trójkąta i nigdy nie wyjaśni środków artystycznego wyrazu albo stóp metrycznych. Ale ciecia szkolnego ZAWSZE może skutecznie zastąpić!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Eufrozyna Gżegżółka(2007-10-11)
  • Racje powyżej! Oświata ma olbrzymi nadmiar pieniędzy jeżeli: W tej samej grupie płacowej - tj. obok nauczyciela w-f, wych. muz., czy zajęć plastycznych - lokuje się nauczyciela matematyki, fizyki, biologii, chemii, - nie mówiąc już o języku polskim!!! Polityka płacowa w oświacie - to jeden wielki skandal!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rent. naucz.(2007-10-11)
  • Eufrozyno Gżegżółko!!! W życiu codziennym, przy irlandzkim zmywaku, niezbędna jest umiejętność oblicznia wielomianów i pól trójkąta. Bez tego po prostu nie da sie żyć.A zresztą po co ci wiedza o wpływie plastyki czy też muzyki na rozwój ogólnych sprawności intelektualnych ucznia (tzw.inteligencji wielorakich).Jednak proponuję poczytać na ten temat,to dowiesz sie,że uczniowie uplastyczniani i umuzykalniani są bardziej pojętnymi biorcami twej wiedzy tajemnej.Niestety ten mechanizm nie działa w przeciwna stronę.Matematycy sa na ogół kiepsko umuzykalnieni.Wiesz, te półkule mózgowe i modne pojęcie GESTALT:):):)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    śpiewająca plastelina(2007-10-11)
  • dlaczego w niektórych szkołach nagrody otrzymują ciągle (rokrocznie) ci sami nauczyciele ? kolesiostwo czy wazeliniarstwo?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zorientowany niebelfer(2007-10-12)
  • Słuszna uwaga powyżej. "Przedmówczyni" pragnie za wszelką cenę "urawniłowki płacowej" w oświacie. Naturalnie - wszyscy zatrudnieni w szkole uczestniczą w procesie dydaktycznym i wychowawczym, ale nakład pracy i efekty finalne są tu diametralnie inne. Przecież w 90% polskich szkół wyższych nie ma obowiązkowych egzaminów z w-f, plastyki, czy muzyki!!! To nauczyciele matematyki, polskiego i innych przedmiotów liniowych są odpowiedzialni za ucznia praktycznie do końca jego życia. Natomiast odpowiedzialność nauczyciela w-f, czy muzyki kończy się z chwilą opuszczania murów szkoły np. przez gimnazjalistę! Czy sekretarka (też z wyższym wykształceniem) w Alstom musi zarabiać tyle samo co inżynier energetyk?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ad rem/(2007-10-12)
  • do ad rem i innych osób nieco deprecjonujących zawód "innego" nauczyciela niż matematyki, polskiego itp. W związku z powszechną opinią na temat niższości lekcji wf,plastyki,muzyki proszę mi odpowiedzieć na pytanie czy dalej chcecie żyć w państwie, gdzie: -co 2 dziecko ma wadę postawy, -90% nowej architektury nie nadaje się do oglądania, -wrażliwość naszego społeczeństwa pozostawia wiele do życzenia itp itd Osobiście jestem niezadowolona z tego powodu, że zabrano mojej córce 1 lekcję w-f w tygodniu (były 4, są 3) . Uważam to wręcz za skandal. Nie będziemy mieli mądrego społeczeństa, jeżeli nie będziemy mieli zdrowego, wrażliwego społeczeństwa. A wszystkich uważających te przedmoity za mniej ważne proszę o okazanie cenzurek ze szkoły. Założę się, że oceny z w-f nie będą celujące. Kompleksy po raz kolejny? Nagradzać trzeba osoby wypełniające należycie swoje obowiązki i robiące coś ponad to, a dyskusja nad wyższością jednego nauczyciela przedmiotu nad drugim jest po prostu żenująca.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    matka polka(2007-10-12)
  • "zorientowany niebelfer" pewnie ma na myśli kliniczną sytuację jaka ma miejsce od paru dobrych lat w szkole na Modlińskiej? A jakiż problem to sprawdzić (teraz to bardzo na czasie - w czasach Ziobry) - wziąć wykazy nagrodzonych za ostatnie 5 lat i będzie "kawa na ławę"!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    też zorientowany b. belfer(2007-10-12)
  • haniebny proceder kolesiostwa jak widać dotyczy wielu szkół; na razie nie napiszę, o którą placówkę chodzi, dająć szansę jej decydentom na poprawę; jeśli sytuacja powtórzy się za rok szczegółów będzie więcej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zorientowany niebelfer(2007-10-17)
Reklama