UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • RobertKoliński @laskipaa - Normalnie, podam prosty acz przemawiający do wyobraźni przykład - przekop Mierzei Wiślanej. Władze pomorskiego są mu od utraty władzy przez PO przeciwne (i to się nie zmieni, bo na szczęście, o czym obaj świetnie wiemy, PO już nigdy władzy w Polsce nie odzyska - i dobrze), podczas gdy władze W-M są jak najbardziej za tym pomysłem. Ba, mnie samemu udało się przekonać swoich lewaków (zarówno w W-M, jak i w Warszawie) jeśli nie do może entuzjastycznego poparcia projektu, to przynajmniej do niemarudzenia publicznie na jego temat. Turystyka jest podstawą promocji naszego województwa, podczas gdy pomorskie stawia na inwestycje metropolitalne (za PiS to się trochę zmieniło na korzyść mniejszych miast, ale bez szału). Kolej - W-M ma dużo więcej środków na jej rozwój (UE), ale to nasze władze nie potrafią o nie zabiegać, o czym pisałem już wielokrotnie. Region i przynależność - do pomorskiego też nie przynależymy i to się nie zmieni. Żeby móc realnie rządzić na swoim, to musiałoby powstać na nowo województwo elbląskie - na to nie ma najmniejszych dziś szans i można sobie fantazjować o tym właśnie do znudzenia, ale realnie nie ma dziś takiej siły, która by to sprawiła. Z różnych względów, o których można by tu do rana. (. .. )
  • RobertKoliński (. .. ) Natomiast jeśli chodzi o fakty, to w pomorskim bylibyśmy 4-5 miastem w kolejce do kasy, podczas gdy w W-M jesteśmy drugim, choć to faktycznie mała pociecha przy nieudolnym zarządzie w ratuszu i sejmiku. Podobnie jeśli chodzi o "szable" sejmikowe w województwie - w W-M 30 miejsc, 7 dla Elbląga; pomorskie 33 miejsca i jeśli byśmy się tam znaleźli, to nie ma cudu, żeby było to również 7 mandatów (tyle to ma tam Gdańsk). W dodatku konkurencja ze strony 3city, Słupska, Tczewa i zapewne Wejherowa nie pozwoliłaby na wiele. Powtórzę - Elbląg w pomorskim to tylko ładnie brzmi dla mieszkańców miasta i jest tanią emocjonalno-tożsamościową zagrywką (dlatego w kampanii nikt Wam tego nie powie, oprócz lewactwa;), ale fakty i realia takiej zmiany byłyby tylko dla naszego miasta niekorzystne. A na pewno mniej korzystne, niż w przypadku wyklinanego warmińsko-mazurskiego (swoją drogą, to wciąż nie bardzo wiem za co, chyba za Stomil i te nieszczęsne tramwaje;). Takich decyzji nikt nie podejmie ze względu na sentymenty elblążan i ich niechęć do Olsztyna, natomiast powiedzą - co zresztą już słyszę od dawna - że to fanaberia i pitolenie na miarę głupawych konfliktów Torunia z Bydgoszczą czy Katowic z Sosnowcem. No powagi nieco;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    RobertKoliński(2019-12-03)
  • Fajnie by było gdyby bilety znów kosztowały 2 zł normalny/1 zł ulgowy , a nie jak teraz 2,80 zł normalny /1,40 zł ulgowy
  • kto normalny idzie po 22 drugiej po alkohol do sklepu, alkoholik nalogowiec. ludzie koncza prace o 22 musza miec otwrty sklep do 23,to ejst problem w tym miescie a nei jakis bilecik elektroniczny
  • @RobertKoliński Pomorskie jest przeciwko przekopowi, bo nie jest to w ich interesie - to chyba logiczne. Nikt w polityce nie jest altruistą. A że tobie udało się przekonać lewaków w w-m i Warszawie nie jest zaskakujące - bo w tych województwach przekop jest albo korzystny, albo neutralny. Jakby Elbląg był w Pomorskiem też opinia samorządu Pomorskiego byłaby zapewne pozytywna. Kolej: co z tych środków, jak Elbląg jest w takim położeniu, że w ogóle z tego nie skorzysta? Przejdź się kiedyś na dworzec i zobacz ile osób jeździ do Trójmiasta a ile do Olsztyna, to zrozumiesz że jakiekolwiek inwestycje kolejowe w w-m mają marginalne znaczenie dla Elbląga. A wiele pociągów z Elbląga do Trójmiasta jest sponsorowanych. .. oczywiście przez Pomorze. Do Pomorskiego na pewno bardziej przynależymy niż do warmińsko-mazurskiego - poczytaj trochę historię. Elbląg to zawsze Prusy Królewskie/Zachodnie (z wyjątkiem 20lecia międzywojennego) - czyli prowincja ze stolicą w Gdańsku, nie mowiąc o tym, że zawsze był zintegrowany z Żuławami i Mierzeją. Rozumiem, że zgodziłbyś się jakby ktoś ci zabrał połowę domu? Turystyka - owszem, ale wraz z zachodnimi okolicami - bo bez Mierzei i Żuław jesteśmy poszkodowani. Nie bylibyśmy żadnym 4-5 miastem, tylko 3cim, nie wiem skąd takie głupie rozumowanie. I jak tak jesteś za tymi środkami UE - to odpowiedz czemu ściana wschodnia jest wciąż w tyle mając tyle pieniędzy? (cz. 1)
  • Może wymyślisz jakiś cudowny pomysł jak wykorzystać te pieniądze? Bo jak na razie klapa (oczywiście poza tramwajami w stolycy xD). I nie pisz, że argument o woli mieszkańców jest żaden - po to jest demokracja, żeby to ludzie wybierali a nie ty jeden. (cz. 2)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    laskipaa(2019-12-03)
  • @Wniosek różnica jest taka, że w Pomorskiem pieniądze są tylko dodatkiem, a w szuwarowo-bagiennym całym sensem istnienia tego tworu. Myśląc w ten sposób - to jednak faktycznie tam ludzie są mądrzejsi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    laskipaa(2019-12-03)
  • Wyobraźcie w jakiej histerii muszą teraz żyć namaszczony prze Olszczyn prezydent Elbląga oraz władze szuwarowo-bagiennego :) "Elbląg włączony do systemu pomorskiego", a tyle lat walczyli, żeby tylko odciąć Elbląg od korzeni, żeby Elblążanie zapomnieli, że podczas podziału administracyjnego wyraźnie powiedzieli "Gdańsk". Zaraz się okaże, że władze miasta czy województwa dadzą zakaz na funkcjonowanie tego systemu u nas, bo jeszcze za bardzo zbliżymy się do Gdańska :) Tak było, gdy do Elbląga chciała wejść Pomorska Strefa ekonomiczna - która, jak się można łatwo domyśleć lepiej kojarzy się potencjalnym inwestorom, ale już nie tak bardzo pozytywnie pro-olsztyńskiej wierchuszce, więc władze miasta olały temat. Tak samo było, gdy były prezydent Gdańska wysyłał sygnały do Elbląga, żeby przyłączyć nas do obszaru metropolitalnego Gdańska - co, jak się można łatwo domyśleć, lepiej by wpłynęło na wizerunek miasta i pozwoliło korzystać z dobrodziejstw metropolii trójmiejskiej, niż jakieś zapyziałe warmińskie, ale Wróblewski tylko wzruszył ramionami, jakby. .. nie było tematu. .
  • Może niech władze wypowiedzą się w kwestii swojej nieobecności na konferencji w sprawie wprowadzenia tego systemu. To bardzo ciekawe. Czy to brak zainteresowania tym tematem czy zwykłe niedopatrzenie z nadmiaru obowiązków...
  • RobertKoliński @laskipaa - Ech, jak ty nie wiesz co mówisz - nawet w Zielonych nie ma takiego zagęszczenia ekologów/ekolożek na metr kwadratowy, jak w Razem, a jak zapewne można sobie wyobrazić, to nie są najłatwiejsi ludzie do przekonywania w kwestiach przyrodniczych; na początku to była Mission Impossible, zresztą jedna z przyczyn, dla których startowałem z miejsca, z którego startowałem;) Opinia pomorskiego nie byłaby inna dopóty, dopóki Trójmiasto nie ma interesu w budowie przekopu - a oni albo go nie widzą, albo mają gdzieś, bo tam rządzi PO i "nie, bo PiS!". Kolej - tłumaczyłem, ale chyba nie dotarło: na rozwój kolei środki są właśnie w województwach "zapuszczonych" i to dlatego PiS inwestuje dziś setki milionów złotych w różne linie kolejowe np. w W-M, ale i na całej ścianie wschodniej. Miliony, do których zresztą moglibyśmy mieć dostęp (PKP sama prosi o zgłaszanie się miast zainteresowanych), ale u nas po prostu. .. nikt się tym nie zainteresował i o nie nie wystąpił! (. .. )
  • RobertKoliński (. .. ) W pomorskim bylibyśmy 4-5 (moim zdaniem bardziej jednak 5tym) miastem po kasę, bo a) kryterium ludnościowe (ok, Sopot jest mniejszy, ale bliższa koszula ciału, niż jakiś tam Elbląg) i b) samo Trójmiasto woli korzystać z tych środków; czyli Gdańsk, Gdynia, Sopot, Słupsk i dopiero wtedy może Elbląg, choć moim zdaniem to Wejherowo jednak prędzej by tę kasę wzięło (koszula-ciało). Do tego Gdańsk, Sopot, Gdynia i Słupsk są miastami na prawach powiatu, Elbląg - nie. Kwestie historyczne są tu najmniej istotne, nikogo to nie interesuje, kiedy przychodzi do podziału kasy i wpływów. Sorry, taki lajf; A jeśli chodzi o pomysły na wykorzystanie środków, to ja ich mam pińcet na minutę i nawet o niektórych pisałem niedawno publicznie - Kolej Nadzalewowa przede wszystkim, którą w sejmiku uwaliło PO/PSL, choć była ogromna szansa na tę inwestycję. Jest zresztą do dziś, ale - znowu - nie ma komu się o to upomnieć. Kolejnym jest sprowadzenie do Elbląga instytucji centralnej i to którejś z naprawdę poważnych (jest cała lista ministerialna), ale czy ktoś się choćby u nas zainteresował, oprócz Kolińskiego w kampanii? (. .. )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    RobertKoliński(2019-12-03)
  • RobertKoliński (. .. ) Nawet z tramwajami dałoby się pomyśleć, bo od inwestycji tylko w obszary metropolitalne chce się odchodzić (UE, ale też i PiS zaczęło iść w tym kierunku), co jest naszą szansą. Ale znowu - kto ma to zrobić, skoro w ratuszu liczy się trwanie, nie zaś myślenie i planowanie? Ja nawet na środki na kąpielisko mam pomysł, ale to chwilowo nie będę podpowiadał, bo jeszcze w ratuszu przeczytają i tego bohomaza szkodniczo-betonowego dla prywaciarza zbudują;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    RobertKoliński(2019-12-03)
Reklama