UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • RobertKoliński @Do_pomorskiego - Zapewniam, że nikt w elbląskim ratuszu bynajmniej nie panikuje z powodu tego publicystycznego "włączenia do systemu pomorskiego", bo tam świetnie wiedzą, że to jest tylko palcem po wodzie pisanie i granie na ludowych kompleksach i emocjach mieszkańców - nieudolni to tam owszem są, ale na pewno nie głupi;) Cała ta histo(e)ria z Pomorską Strefą Metropolitalną to była wyłącznie kampanijna zagrywka populistyczna, nie mająca pokrycia w faktach. Nieżyjący Adamowicz coś tam i bąknął na konferencji prasowej, ale jakoś nikt z Trójmiasta nawet nie podniósł słuchawki, żeby do elbląskiego ratusza zadzwonić w tej sprawie, o realnych działaniach nie mówiąc. Co więcej, kwestie wizerunkowe mają tu trzeciorzędne znaczenie, liczą się fakty i pieniądze, a o tych w kwestii tego faktu wyłącznie medialnego nie było mowy. Strefy Ekonomiczne to zresztą barbarzyński i neoliberalny przeżytek, w dodatku są to twory całkowicie nieefektywne i służą tylko jako sposób na utylizację szmalu i po niewiele więcej - pisał o tym NIK w swoich raportach, jest to już wiedzą dość powszechną, widać to zresztą gołym okiem. (. .. )
  • RobertKoliński (. .. ) Koszt stworzenia jednego tam miejsca pracy jest wielokrotnie wyższy, niż to wszystko warte (bodaj 80 tys. zł na głowę), w dodatku tylko na krótką metę. Kapitalista chętnie bowiem weźmie dotację i nawet coś tam jeden z drugim czasem zrobi, dopóki nie każe mu się płacić uczciwie podatków, wtedy 90% z nich znika jak kamfora; Nie ma to żadnego ekonomicznego sensu, poza ładnie wyglądającymi nagłówkami w prasie. Zresztą, przykład Modrzewiny powinien już czegoś elblążan w tej kwestii nauczyć;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    RobertKoliński(2019-12-03)
  • @RobertKoliński: "Do tego Gdańsk, Sopot, Gdynia i Słupsk są miastami na prawach powiatu, Elbląg - nie" - o stary, ty wiesz w ogóle co ty piszesz? Musisz być trollem, bo nie wierzę że 'polityk' może tak się skompromitować. "Kolej - tłumaczyłem, ale chyba nie dotarło" - akurat to do ciebie nie dociera prosta rzecz, bo w głowie masz tylko "kasa", otóż: co z tego że dla ściany wschodniej jest kasa, skoro Elbląg jest tak specyficznie położony że kompletnie nie skorzysta z inwestycji na wschodzie, bo dla niego liczą się głównie połączenia do 3miasta albo Wawy? Kolej nadzalewowa to czysty sentyment i nie ma ekonomicznej racji bytu, może tylko w okresie turystycznym - ale nie jako środek transportu. Chyba że chcesz mieć kolejny bubel vide Termy Warmińskie. "W pomorskim bylibyśmy 4-5" - kryterium jest ludnościowe, czyli wychodzimy na 3cim miejscu. Jak jest jakies inne kryterium, to może posłuż się jakimś źródłem, bo wątpię, żeby urzędnicy posługiwali się "twierdzeniem o koszuli bliższej ciału" :D (cz. 1)
  • Popatrz na 20 lat tego województwa i zobacz, że pomimo tej kasy ciągnie się w ogonie, a to Pomorskie jednak jest w czołówce pod każdym względem - nie przekonuje cię, że jednak kasa z UE to nie wszystko? Sama marka Pomorskiego bije na głowę szuwarowo-bagienne. Ale ty jesteś politykiem - więc tobie za wszelką cenę zależy na utrzymaniu obecnego układu - i to niestety kosztem elblążan, którzy jasno powiedzieli że chcą do Pomorskiego - a to wola ludu jest w demokracji najwazniejsza. (cz. 2)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    laskipaa(2019-12-03)
  • RobertKoliński @laskipaa - Dobra, ostatni mój dziś post bo mam lepsze rzeczy do roboty, niż wysłuchiwanie malkontenckich głupot nie mających oparcia w faktach: 1.Kolej Nadzalewowa nie tylko ma ekonomiczne i strategiczne uzasadnienie, ale miała je nawet wtedy, kiedy została w 2006 roku zlikwidowana, żeby umożliwić robienie biznesu autobusiarzom-prywaciarzom. Czy dziwi, że zarabiają oni w ten sposób do tej pory? Mnie nie. Na transport publiczny znajdują się nie tylko setki milionów za PiS, ale i miliardy ze środków UE. Te pieniądze idą na "ścianę wschodnią", do której administracyjnie należy również Elbląg, z czym masz ewidentnie jakiś irracjonalny ból zadka; 2.Oczywiście, że bliższa koszula ciału, bo gdybyś miał choć blade pojęcie o czym jojczysz, to wiedziałbyś, że np. Gdynia i Sopot mają wspólną pulę radnych w pomorskim (8 - najwięcej w całym sejmiku) i głosują w swoim interesie wymiennie, a nie interesie jakichś malkontentów z Żuław - real politik. 3.Żadna marka niczego nie bije, bo np. utworzenie filii łódzkiej SSE w Warszawie było kolejną klapą, jak i cały ten pomysł stref, o których nawet rząd (żaden, nie tylko ten) nie ma bladego pojęcia ile tam już pieniędzy utopiono i konkretnie po co. (. .. )
  • RobertKoliński (. .. ) W końcu 4.Bzdury opowiadasz - lud w demokracji domaga się np. kary śmierci, ale ludzie mądrzy wiedzą, że to bzdura. Lud podjudzony domaga się głów sprawców różnego rodzaju medialnych przestępstw, ale ludzie mądrzy wiedzą, że to barbarzyństwo. Lud ogłupiony wreszcie głosuje na populistów, a potem okazuje się, ile warte były te obietnice i lud budzi się z ręką w nocniku. I podobnie jest z tymi dyrdymałami o "Elblągu w pomorskim" - populiści i niedoinformowani krzykacze marudzą do znudzenia, choć ludzie mądrzy i fakty, nie kompleksy, mówią coś zupełnie odwrotnego. Moja zaś opinia o przynależności Elbląga, którą dziś tu przedstawiałem opiera się właśnie na faktach i wiedzy, a nie na dyrdymałach i kompleksach, z których jeszcze nigdy nic rozsądnego i trwałego nie powstało. Tyle, kolorowych snów o Elblągu w pomorskim życzę;]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    RobertKoliński(2019-12-04)
  • Jak się patrzy na niektóre geby to zalewa czlowieka niedowierzanie że coś takiego ciągle knuje, donosi i robienie pracownikom świństw przynosi mu rozkosz chyba większą niż sek. .. ., ohydny, brzydki i niedowartsciowany typ
  • Bo to Biedrąg jest, co to biedrą stoi przecież...
  • Nie ,bo mam auto i nie musze z tymi ptasimi sie tloczyc w tym smrodku,jeszcze raz powtarzam mi to lotto,przyjemnych zapachow madralo!
  • Jak ja "lubię" ludzi którzy patrzą na innych względem samochodu, a ja mam samochód a do pracy jeżdźę na rowerze lub autobusem. I są osoby które czują się dowartościowane widząc mnie jak idę na autobus a oni stoją autem w korku.
  • Jestem zdania żeby połączyć Elblag bezpośrednio z Gdanskiem w godzinę a może w pół omijając mniejsze przystanki z milszych miejscowości możliwe połączenia do większych miast :)
  • @RobertKoliński - Kolej Nadzalewowa ma ekonomiczne i strategiczne uzasadnienie. .. To ja poproszę o wyspecyfikowanie tych konieczności strategicznych, z których wynikają ekonomiczne korzyści dla ludu miast i wsi. .. Utrzymanie trzech czy nawet pięciu busików to nie utrzymywanie taboru i linii kolejowej, z której będzie korzystało nie więcej niż 2 000 miesięcznie co nie zapewni nawet środków na paliwo dla taboru. .. O kapitalnym remoncie i utrzymaniu torowiska, płacach załogi pociągu i kosztach taboru nie ma co wspominać, bo to taka sama wspaniała inwestycja jak kaczy dół w Mierzei. .. będą szanse na rentowność już po 250 latach w wariancie optymistycznym i po 500 latach w wariancie standardowym. .. Nic nie wspominam o zagrożeniach jakie niosą ze sobą dla owej linii kolejowej zmiany klimatyczne, które mogą skutkować tym, że zamiast kolei Nadzalewowej będziemy potrzebowali linii promowej. .. w perspektywie 25 - 30 lat.
Reklama