UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Fajnie by było aby kolej na tej trasie była cały czas aktywna, ale jako podatnik nie chciał bym dokładać do czegoś co jest mega nie rentowne. Przepraszam ale takie mamy czasy że nikt oprócz turystów by ta linią nie jeździł, więc dworzec na sprzedaż i otwierać fajną klajpe typu specjal pub
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22
    67
    liipa2(2019-12-14)
  • RobertKoliński @liipa2 - Jest duża szansa na to, żeby ta kolej była czynna cały rok, bo ma ona ogromny potencjał, zarówno turystyczny, jak i strategiczny. Turystycznie to mieszkańcom tłumaczyć nie muszę, że to jest cała południowa linia brzegowa Zalewu Wiślanego, doskonale jeszcze przecież pamiętamy podróże tą jedną z najpiękniejszych tras w Polsce. Strategicznie i biznesowo, to są natomiast transporty np. do jednostek wojskowych, przejścia granicznego z Obw. Kaliningradzkim oraz przewozy cargo, na których dziś zarabia kokosy Olsztyn, gdzie te ładunki od niedawna trafiają, bo tam miasto zainwestowało w nowe bocznice, składnice i pozostałą infrastrukturę. Elbląg ma bliżej, ale z jakiegoś powodu (odgadnijcie sami, bo mnie ręce opadają)elbląskie władze nie widzą sensu, nie widzą zysku, nie widzą potencjału. To już wojsko zauważyło i rampę wybudowali niedawno sobie sami. A jest jeszcze aspekt społeczny i ekologiczny tej linii - raz, że przewozy koleją są najtańsze i najczystsze ze środowiskowego punktu widzenia, a dwa, że dojazdy do szkół, szpitali, zakładów pracy czy dóbr kultury i miejsc rozrywki, są w ten sposób i tańsze i dostępniejsze dla całej rzeszy mieszkańców regionu nadzalewowego. Odpada również w wielu przypadkach konieczność utrzymywania drogiego i trującego samochodu (a na pewno kolejnego w gospodarstwie domowym). Czy elbląskie władze są szkodnikami naszego miasta? Otwieram dyskusję; ) Hashtagi: #OcalicDworzecElblagZdroj,#KolejNadzalewowa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    34
    11
    RobertKoliński(2019-12-14)
  • @RobertKoliński - Co ty chcesz ocalać jak i tak się zaraz zawali
  • @RobertKoliński - Do Roberta Kolińskiego. Po pierwsze istnieje już linia kolejowa z Elbląga do Braniewa (przez Młynary)więc remontowanie kolei nadzalewowej jako linii transportowej jest nieopłacalne. Po drugie samochód osobowy (palący 5-6l paliwa na 100km)na trasie Elbląg - Tolkmicko (20km)spali paliwo o wartości około 5zł. Bilet na kolejkę na tej trasie będzie raczej droższy lub w podobnej cenie więc ludzie będą woleli jeździć swoim samochodem (bo wygodniej). Trasa jest rzeczywiście piękna ale czy jest w stanie na siebie zarobić jako linia turystyczna (ruch turystyczny poza okresem wakacyjnym w naszym regionie jest raczej mały, zimą puszczanie w trasę składu w którym siedzi dwóch turystów to prosta droga do bankructwa). Pozdrawiam i czekam na kontrargumenty :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Leonardoo(2019-12-15)
Reklama