UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ELBLĄG EWAKUACJA Z Elbląga pozostaje już tylko ewakuacja. Miasto stoi wbrew prawu wiecznego kołobiegu młodzież jest ZMUSZANA do wyjazdu stąd więc miasto nie pociągnie dalej. Wszystko co opisujecie jest tylko formą rozkładu i upadku. Te miasto powolnie umiera tak jak cały ten chory system kapitalistyczno - demokratyczny. Dzisiaj Prawda wyszła na jaw i każdy ją widzi. Żywioły dokończą dzieła zniszczenia. Sugeruje ewakuację nie w prawo w przeszłość tylko w lewo w przyszłość tam na drodze stoi Ostróda miasto, które żyje! Zrobicie co uważacie, ale zapomnijcie już o Elblągu.
  • Z sieci kolejowej wybudowanej i funkcjonującej po wojnie pozostały smutne resztki z szczątkowym taborem, kompletnie nieprzygotowanym do obecnej obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. PKP - kolos na glinianych nogach i relikt minionej epoki - instytucja przysparzająca jedynie kosztów Skarbowi Państwa jest do odstrzału. Wielka pozostałość po sieci linii kolejowych - rozebrane przez Rosjan i te zapomniane i niewykorzystane przez Polaków - zieją nawet od 60 lat pustką i brakiem gospodarza. I podobnie jak zespoły dworsko-pałacowe na terenach Prus ulegają kompletnej dewastacji i popadają w zapomnienie. Kompletny brak siły sprawczej i zarządczej, na każdym szczeblu administracji doprowadza te nieruchomości do stanu rozkładu mienia, gruntu i całej infrastruktury i nikt nie jest za to odpowiedzialny a podatnik jedynie ma pokrywać koszty tej rabunkowej gospodarki. I o dziwo linie rozebrane 60 lat temu przez Rosjan do tej pory funkcjonują w zbiorze nieruchomości zarządzanych przez KOLEJ i nie zrobiono nic z tym majątkiem, aby się go pozbyć, wykorzystać w inny sposób lub po prostu sprzedać. W dziedzinie żeglugi śródlądowej i tej przybrzeżnej w obrębie naszych najbliższych wód sytuacja jest podobna. No może w dziedzinie dróg coś się zmienia, choć w większości (poza drogami krajowymi) to radosna twórczość naszych animatorów życia doczesnego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2010-08-25)
  • Domagamy się powrotu naszego miasta do obecnego woj. pomorskiego. Samo słowo "Olsztyn" przyprawia mnie o dreszcze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kropla(2010-08-25)
  • Panie Redaktorze, moje czepianie się do nazewnictwa ma solidne podstawy, ponieważ nazywanie dróg na różne nieprawidłowe sposoby (E7,K7,E22,K22 itp. ) jest popełniane nagminnie nie tylko przez dziennikarzy, ale co gorsza również przez urzędników w oficjalnych dokumentach. W siłę lobbingu nie wierzę, bo takie działania najpierw trzeba prowadzić, żeby przynosiły one jakiekolwiek efekty. W sprawie przekopu Mierzei, to co najwyżej można sobie popatrzeć na rejs wynajętym statkiem, jak podczas kampanii 4 lata temu. Przed każdymi wyborami poparcie dla przekopu deklarują wszyscy. Sęk w tym że decyzje zapadają gdzie indziej. Podobnie z „ berlinką” , która byłaby pełna TIR-ów, gdyby tylko przejście graniczne po rosyjskiej stronie zostało otwarte, na co czekamy od lat. Nie sądzę, że decyzje o inwestycjach infrastrukturalnych są apolityczne. Wręcz przeciwnie, każdy projekt musi zyskać akceptację ministerstwa, co utrudnia pracę zarówno GDDKiA jak i PKP PLK. Rzecz w tym, że to sprawa lobbingu naszych lokalnych posłów, których obecne przełożenie na władze centralne, mówiąc delikatnie, nie jest największe. Piszę z przekąsem o Zarządzie Województwa, bo to jedyne miejsce, gdzie powinniśmy mieć jakikolwiek wpływ poprzez zasiadanie w nim elblążanina. Tym bardziej że do jego kompetencji należy m. in. transport. Normalnym jest, że najpierw rozlicza się osoby decyzyjne, które mają możliwości, ale z nich nie korzystają.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Francuz(2010-08-25)
  • 1.Szanowny Panie Redaktorze należy się cieszyć, ze Pana artykuł wywołał tak merytoryczną dyskusję. Również należy się cieszyć, że zadaje Pan konkretne „ Jak ożywić transport na Kanale Elbląskim, rzece Elbląg i Zalewie Wiślanym?” pytania do społeczeństwa. Przez wiele lat na zadane przez Pana pytanie odpowiadałem w różnych komentarzach, dyskusjach publicznych, na stronie rafzen. pl moje wypowiedzi oparte są na podstawie niemieckich dokumentacji sukcesywnie realizowanych, zleconych moich badań, moich rozwiązań konstrukcyjnych, moich doświadczeń badawczych realizowanych w praktyce, praktycznego wyeksportowania mojego towaru w kontenerze barką Halex-u oraz zgromadzonej olbrzymiej wiedzy na ten temat. Oczywiście w tej wypowiedzi nie ujmę szczegółów, były przedstawione na stronie rafzen. pl. Odpowiedź na to pytanie jest technicznie prosta – kontynuować niemieckie plany rozwoju Portu Elbląg-Zatoka Elbląska. Oczywiście tak potężny port w znacznej części służyłby do celów transportu pasażerskiego do Krynicy Morskiej i Kaliningradu, turystyki wodnej i rekreacji organizacji imprez wodnych. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2010-08-25)
  • 2 Zgodnie z Zarządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 12 maja 1994 roku – Zachodni brzeg Zatoki Elbląskiej jest Morskim Portem Elbląg, a dokładniej pas o szerokości 100 metrów od czerwonej latarni w kierunku mostu w Nowakowie działka nr 28/1. Proszę zobaczyć na zdjęciach satelitarnych jak ten obszar portu jest zaniedbany, a przecież jest to obszar międzynarodowego przejścia granicznego. Znaczna część tego portu leży w Gminie Elbląg. Rozszerzenie granic portu o wschodnią część Zatoki Elbląskiej zgodnie z planami niemieckimi spowodowało by, że powstał by potężny węzeł międzynarodowy do obsługi Federacji Rosyjskiej. Istniała by wtedy konieczność przyspieszenia przebudowy drogi E22 w kierunku Malborka, również drogi DW503,oraz kolei nadzalewowej, drogi wodnej przez Szkarpawę łączącą zalew z Gdańskiem. Ale, aby to zaistniało to musi być potężny medialny lobbing parlamentarzystów wszystkich opcji wsparty lokalną władzą. Czy podejmie się Pan tej trudnej pracy? Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2010-08-25)
  • Nie należy narzekać, w Elblągu są ludzie, którzy chcą nowoczesności. Zarząd spółdzielni "Zakrzewo' propaguje budowę "Ogrodu Jordanowskiego", który ma sprawić, iż osiedle to nagle stanie się nowoczesne. To, że obskurne, nieocieplone właściwie blok, i powodują zimą zadyszkę EPECu i podwyżkę czynszy jest nie ważne. Ważne jest, ogłupianie mieszkańców i podlizywanie się kandydatowi na prezydenta miasta, a nóż wygra, to będę miał\a posadkę, gdyby mnie Rada Nadzorcza i mieszkańcy osiedla wykopali. Nigdy w Elblągu nie będzie dobrze, gdyż ludzie są często snobami, cwaniakami i chochołami Wyspiańskigo - pozoranci i karierowicze.
  • Obecnie prowadzona kolejny raz dyskusja nad perspektywami mojego rodzinnego miasta nie ma głębszego sensu. .. jedynie powoduje we mnie stan flustracji i zmarnowania życia, wiązania z tym miastem nadziei. .. zmarnowano czas i szanse jednego pokolenia. Rzeczywiście jedną sprawę można by załatwić najszybciej. .. udrożnić komunikację z Gdańskiem lub fenomenem tej epoki jakim jest Ostróda. Czas dojazdu do Gdańska nie zmienił się od 30 lat. .. a nawet wydłużył. "Ten postęp" świadczy dobitnie o upadaniu znaczenia miasta. Resztę zostawić czasowi. .. może nadejdzie jakiś "złoty czas", może pojawi się nowy "Ferdinand Schichau" i Elbląg odbije od dna. .. a naprawdę już na nim jest. Naprawdę inwestorzy uciekają z miasta. Dodać z sarkazmem jedynie mogę aby dołączyć się do ogólnopolskiej chorej dyskusji "należy wprowadzić bezwzględną ciszę nocną od 22 do 6 rano" w tym mieście. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kris_abc(2010-08-25)
  • Elbląg to miasto, gdzie gdzie diabeł mówi "dobranoc"! O ile jakieś tam połączenia drogowe są, to o tyle kolejowe wołają o pomstę do nieba!!! Elbląg to wiocha!!! Tak przynajmniej traktowany jest przez kolejarzy. Nie? No to jak wytłumaczyć jazdę z Wrocławia ( METROPOLIA!!!) do Elbląga przez. .. .Piłę, lub Słupsk, lub Olsztyn, lub Toruń. .. .Tak sobie, na okrągło. Nikt natomiast nie wpadł na pomysł, by to połączenie odbyło się najkrótszą drogą przez Tczew. Jeśli już jest takie połączenie, to jest albo Ekspress, na który stać jedynie notabli, albo jest to najczęściej w nocy lub super wczesnych godzinach rannych, gdy tramwaje jeszcze nie jeżdżą. No i oczywiście tę drogę trzeba pokonać z. .. 2,3,4,5 przesiadkami!!!!! Cooooo, nie wiocha????? Z taką metropolią 2,3,4,5 przesiadek!!!!! Szok!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pomyśleć...pomyśleć...(2010-08-26)
  • Drugi szok to połączenie autobusowe ze Stegną i Krynicą Morską. Konia z rzędem temu, kto zapewni ten transoport poza okresem wakacyjnym. Mimo, że słońce już lub nadal świeci upalnie. W PKS-ie tłumaczą się, że nie ma frekwencji. Ale jak oni to sprawdzili, skoro od lat poza sezonem autobus jeździ co kilka godzin. I nie są to godziny dogodne dla wczasowiczów. Bo trudno jechać nad morze o godzinie 7 czy 12 i wracać o 14 czy 20!!!! Dlaczego nikt nie zajmie sie tym problemem. Przecież nie wszyscy mają samochody. Zwłaszcza turyści odwiedzający nasze miasto. Czy nikt nie pomyślał nie tylko o elblążaninach lecz także o turystach, którzy mogą u nas zostawiać swoją kasę??? Czy nikt w Elblągu nie potrafi promować naszego miasta?????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pomyśleć...pomyśleć....(2010-08-26)
  • CZAS NAJWYŻSZY ODERWAĆ SIĘ OD OLSZTYNA I POŁĄCZYĆ SIĘ Z GDAŃSKIEM!!!!! Słowo "Olsztyn" mnie też przyprawia o mdłości"!!! Polityk przyłączył nas bez naszej zgody!!!!! Sam dał drapaka, a miasto stało się wiochą odciętą od świata!!!!! Stąd tylko jedna droga i w jedną stronę: uciekać!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    co dla 50-latków, i w górę??(2010-08-26)
Reklama