UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Tak się składa że jak Zamech świętej pamięci produkował dużo i dużych rzeczy, były one transportowane drogą wodną, na kanale był spory ruch. I to wszystko docierały sprawnie do Gdańska przez ten wysmiewany Nogat. Wielkie turbiny, 380-ki udało się przewieźć. A od 30 lat potężne suwnice na nabrzeżu stoją. Nie z winy braku przekopu bynajmniej
  • Jak miał być ruch handlowy, jak wprowadzono blokadę to nie pływali ruch handlowy był przed blokadą MV Tanais pływał i MV Barbara z ładunkami, a jak wprowadzono blokadę to już nie pływali, bo nie mogli rozumiesz?
  • No wszystko pięknie. Jednak jakimś cudem nikt z dyskutantów nie był sobie w stanie przypomnieć nazwy choćby jednego statku. Jachtów nie liczę, bo to ruch turystyczny i inne przepisy. Polska nie ma i nie miała statków o gabarytach Zalewu Wislanego oprócz białej floty
  • Moja pamięć ma zapisane obrazy sprzed rozpadu ZSRR, kiedy również nic tamtędy nie pływało. Zadałeś sobie kiedyś pytanie co "mała barka" robiła na Bałtyku? No właśnie raczej nic, bo to nie akwen dla pchanych jednostek. Ja sam przeplynalem jachtem cieśninę w 1992 roku, kiedy podobno ją blokowane. I co? I nic, Rosjanie nas olali.
  • To znaczy niby gdzie? Widziałeś kiedyś stateczki białej floty płynące na wschód? Na rosyjskie wody pływał wodoloty z Elbląga do Kaliningradu - dopóki rząd z antyrosyjskim nastawieniem nie ukrocil tego ohydnego procederu. Zgadnij kto miał wtedy władzę?
  • Poza tym każdy nawet 1 jacht przynosi dochody dla portu w Elblągu czy innym na Zalewie, bo to są opłaty, za dobę cumowania jest 15 zł, a za miesiąc 200, w Trójmieście opłaty w marinach to są 3-4 razy wyższe za jacht 9 metrowy jak u nas, bo tam jest od 40- do ponad 60 zł podczas gdy u nas jest to 15 zł, a jak jacht ma już powyżej 9 metrów to różnica na korzyść Elbląga robi się jeszcze większa- tam w Trójmieście niektóre mariny przyjmują jachty max do długości 25 m, jak taki jacht za dobę cumowania musiałby tam zapłacić ok 150 zł a w Elblągu kilka razy taniej, to już są duże pieniądze, jak ktoś zimuje jacht przez 4-5 miesięcy, No i po przekopie będą tu pływać.
  • Ty woycek turbiny 360 to są małe wg dzisiejszych standardów bo te do Opola miały ponad 900 MW, a teraz projektują już 1000 MW i większe po 1200-1500 MW. Takie są dużo cięższe docierały sprawnie kiedyś bo wożono je barkami malymi do 61 m długości, nie rozumiesz, że chodzi o to, aby większe jednostki mogły pływać na Bałtyk? Bo jak taki coaser tu wpłynie o ładowności 4500- 5000 ton zboża czy soji to będzie to bardziej opłacalne jak przewóz takich ilości samochodami ciężarowymi. Tak bylo przed wojną z Elbląga statki wywoływały naawet na Jawę, Sumatrę i Borneo, po tytoń, bawełnę i kawę, herbatę i przyprawy, przeładunki były rzędu ponad 500 tys. ton. I trzeba do tego powrócić, bo bogactwo Elbląga od zawsze było związane z ruchem morskim. Stocznia w Elblągu też odżyje, skoro w Ostródzie i Olecku mogą produkować jachty motorowe na cały świat, to w Elblągu po swobodnym wyjściu na morze będzie można produkować jeszcze większe jachty takie po-30-40-50metrów długości. Są hale, jest gotowa infrastruktura i urządzenia do przeładunków rzędu 1,5 mln ton. Podejrzewam, że po przekopie duże statki będą obsługiwane w Trójmieście, a te mniejsze, żeby nie blokowały nabrzeża dużym jednostkom zostaną Skierowane do Elbląga, w końcu rząd jest właścicielem portów i może taką decyzję podjąć.
  • Jak nie ma MV Tanais, MV Barbara, Saturn, poza tym co to znaczy Polska? Są inne bandery, w Estonii, Finlandii, Łotwie, Niemczech i takie statki też będą tu mogly wpływać jak Darina, Greta, Meri, Prima Celina, pełno takich statków.
  • Tak widziałem, wiesz woycek, że 1 z tych statków Żeglugi Gdańskiej dopłynął kiedyś nawet do Afryki? O ile dobrze pamiętam był to 1 z katamaranów.
  • Do zającorganki,w twoim tyłku organki przekopanym pręcie
  • No i właśnie Biała flota będzie mogła pływać do Elbląga, Krynicy Morskiej i Fromborka przez przekop, i w drugą stronę.
  • Robert jaki ty mądry....... he he
Reklama